Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- هیپوترمی در نوزادی میتونه در اینده عوارض داشته باشه؟
با سلام خدمت شما ببخشید من دخترم الان ۴ سالشه و هیچ مشکلی نداره فقط وزنش پایینه که خیلی پیگیری کردیم و کلی ازمایش ازش گرفتن اخر سر گفتن میتونه ژنتیکی باشه و چون قدش خوب رشد میکنه خیلی مهم نیست. دمای بدنش هم معمولا حدود ۳۶/۵ هست. ولی در دو ماهگی بعد از واکسنش و دادن قطره استامینوفن یه بار حس کردم صورت و بدنش سرده و بی حاله ولی هیچ نشانه ای از لرز و تغییر رنگ و ... نداشت. دمای بدنشو که اندازه گرفتم خیلی پایین بود و کم کم بیشتر هم پایین اومد تا اینکه گرم پوشوندمش و شیر دادم دمای بدنش دوباره بالا رفت. متاسفانه چون اطلاعی در مورد هیپوترمی نداشتم و چون بعد از حدود نیم ساعت دمای بدنش به حد نرمال رسید نبردمش اورژانس. دقیق یادم نیست ولی فکر کنم دمای بدنش حدودا ۲۹ درجه یا حتی پایینتر بود! الان که در مورد هیپوترمی خوندم خیلی نگران شدم که ایا ممکنه اون اتفاق باعث اسیب به کلیه یا قلبش شده باشه؟؟ کلا باید کاری انجام بدم و چیزی رو درموردش چک و پیگیری کنم؟ اینم بگم که بخاطر کم وزنی خیلی ازمایش ازش گرفتیم و سونوگرافی کامل از جمله کلیه هم داده. اینا کافی هستن؟ برای قلبش ولی چون مشکلی نداشته چکاپی انجام ندادیم. خواهش میکنم پاسخمو بدین خیلی نگرانم.
- سرفه خلط دار
سلام و عرض خسته نباشید
سوال من مربوط به پسره چهار سالم هست ، حدود یکماهی هست علاءم سرما خوردگی داره ، تا به حال سه بار ویزیت شده ، بار اول ، اموکسی سیلین 250 تجویز شد و کامل مصرف کردد ، و سرفه های خلط دارش از بین نرفت ، دفعه دوم اموکسی کلاب دادن و گفتم ویروس سینوزیت هست که روزه سوم تب کرد 3روز و با استا قطع شد ،و الان 8 روزه خورده و هنوز سرفه هایه خلط دارش داره ، الان دوباره دارویه جدیدی باید بهش بدم ؟چیکلر کنم سرفه 6اش بند بیاد؟ ممنونم از راهنماییتون - بیماری
سلام آقای دکتر پسر یک سال و نیمه دارم که توی خواب خروپف میکنه از نظر شما مشکلی نداره؟
- قطره استامینوفن پاراکید برای کودکان فاویسم
سلامکودک ۹ماهه دختردارم که فاویسم هستش..ایامیتونم بهش شربت کوریزان یاسرماخوردگی اطفال بدم؟؟انتی بیوتیک ها خطرندارن براش؟؟
- سلام بچه من وزنش 11کیلو چه قد بدم
- زردی نوزاد
بچه زردی داشت زردیش ۱۴بود۲روز گزاشتیم زیر دستگاه بعد بالافاصله بردیم ازمایش گفت که ۱۰شده بدنش سفید شده بود بعد ۲۴ساعت یه خورده دوباره به زردی میزنه ایا برگشته؟
- علت درددراطراف ناف کودکان چیست
دختری دارم ۸سالشه گه گاهی اطراف نافش دردمی کنه واشتهاش کمه علتش چیست خیلی از آقای دکتر تشکر دارم
- زردی کف دست
با سلام خسته نباشید .دختر پنج ساله نیمی دارم که الان حدود ی هفته است کف دستش زرد شده هیچ چیز قابل ملاحظه ای که بگم بیشتر خورده نخورده و هیچ جای دیگه از بدنش هم زرد نیست البته صورتش کمی زرد شده ولی به شدن دستش نیست آیا ممکنه آز آهن باشه؟برا رفعش باید چه کار کنم ؟دخترم کاملا سرحاله و اشتها و خواب کافی داره.
- اجابت مزاج مکرر
سلام و عرض خدمت شما پسر ۱۵ ماهم ده روزی هست اسهاله البته اسهال شدید نه دفعات زیاد با حجم کم و خلط دفع میکنه..دکتر بردیم که گفتن مشکلی نداره پودر سابولار داد و شیرخشکشو عوض کرد اما همچنان همینجوره کمتر شده ولی بهتر نه شما برای اینکه کمتر دفع داشته باشه چه نظری دارین
- زینک سولفات.
سلام آقای دکتر روزتون بخیر،آقای دکتر شما برای دخترم شربت زینک سولفات تجویز فرمودین قبلش شربت سانستول زینک پلاس میخورد میخواستم بپرسم این دو باهم فرق دارند.؟
- حساسیت به پروتئین گاوی
سلام کودک 6 ماهه دارم که به پروتئین گاوی حساسیت دارد و شیر خودم را میخورد و یگ ماه هم هست که به او فرنی بدون شیر میدهم.از 2ماهگی هم خودم مصرف لبنیات و گوشت گاو را قطع کردم میخواستم بپرسم تا کی باید رژیم را رعایت کنم و از کی میتوانم خودم و کودکم لبنیات مصرف کنیم.تشکر از پاسخ شما
- زمان
سلام وقت بخیر.بچم یک ونیم سالشه دایم براشیرخوردن بهم میچسبه..شربت آهن.مولتی ویتامین وکلسیم بهش میدم چقدرفاصله با غذا یا شیرخوردنش بایدباشه ک جذب بشن؟
- دستشوئی کودک همراه با ترس
- نکسیوم
سلام آقای دکتردختر من یکسالشه رفلاکس داشت هر روزی نکسیوم بهش میدم غذا خوب میخوره هر روزی هم ندم غذا چند لقمه بیشتر نمیخوره به نظر شما قرص بهش بدم یا نه
- قطره بي بي کر
سلام آقاي دکتر دخترم 18 ماهشه و خيلي کم غذا ميخورد اصلا اشتها به غذا نداشت همش اسهال ميشد و مدفوعش بوي بدي داشت هر دفعه مترونيدازول استفاده ميکردم و پودر کيدي لاکت،بس که غذا نميخورد بدنش ضعيف شده بود سيستم ايمني بدنش ميخواستم بدونم براي قدرت دفاعي بدنش ميتونم از قطره سين بيونيک و پري بيوتيک بي بي کر استفاده بکنم؟؟؟مشکلي ندارد؟خوب است برايش؟
- سوزش ادرار
سلام دکتر دخترم سوزش ادرار داره میگه وسط پاهام درد میکنه 6سالشه باید چه کار کنم لازمه ویزیت بشه
- یبوست
سلام اقای دکتر دکترم 1 ونیم سالشه خیلی غذاهای مختلف دوس نداره واکثرا برنج میخوره الان چند وقته یبوست گرفته چه دارویی واسه رفع یبوست بهش بدم؟ باتشکر
- خلط بینی
سلام دخترم سه سالشه چند هفتا پیش سرنا تورد نیوتادین و پروسپان بهش دادن دکتر داد.یا مدت توب رود دوبارا از یا هفتا پیش دیدم بینیش خلط داره تو خواب طرفا میکند دکتر بردم قطره بینی با اسپری داد بزنم دهنش خوب شد ولی هنوز دماغش خلط داره انگار بدتر شده چه کنم عفونتی نشه
- مشکل تنفسی
پسر من 4ساله است موقع راه رفتن خیلی کم گاهی نفس نفس میزند در بقیه مواقع اینطور نیست نیاز به مراجعه است؟
- تب در واكسن يك سالگي
ديروز واكسن زدم يكسالگي امروز تب داره دو بار استا دادم يكبار ٣٧/٢ و الان ٣٧/٩ طبيعيه؟؟؟؟

