Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرماخوردگی نوزاد
پسرم ۵ماهشه وزنش ۸ کیلو تب میکنه و خیلی کم سرفه میکنه دکتر سفکسیم ۱۰۰ داده مقدارش چقد باید باشه؟هرچندساعت؟
- سلام خسته نباشید نوزاد شش ماهه داریم ک شربت استامینوفن دادم بهش ک پوستش نقطه نقطه ی قرمز شده
- شیرخشک
آیا میتونم به نوزاد 3ماهه شی خشک بچه یک ساله را بدهم؟
- درد گلو
سلام آقای دکتر ، دختر ۸ ساله من باوزن ۴۰ کیلو چند روز است گلودرد دارد و کمی قرمز شده است چه دارویی صلاح میدانید و چقدر؟
- سرفه سرما خوردگی
سلام اقای دکتر پسرم ۱۶ ماهشه سرفه صدادار و خلط داره بردم دکتر شربت پدی کاف و نیوتادین داد ۱۰ روز دادم بهش خوب شد دوباره چند روز شروع شده مدام سرفه میکنه چیکار کنم
- ازمایش یکسالگی
باسلام بچه ای که هم رشد قدی هم وزنی و دور سرش خوبه باید ازمایش بده درمانگاه به من گفته این ازمایشات را همه بچه ها در یکسالگی باید انجام بدهند و این ازمایشات مربوط به چه هست ممنونم.
- حساسیت به پوشک
سلام خسته نباشید
دخترم ۹ماهه از پوشک حساسیت گرفته. الان دانه های قرمز رنگ مثل التهاب داره. چه کرمی استفاده کنم؟
- تب کودک
سلام آقای دکتر. من و همسرم هر دو مریض شدیم ابریزش بینی و سرفه و خارش گلو. پسرمم ۳ سالشه از پنجشنبه صبح تا الان ۳ روزه که تب داره. پنجشنبه تبش ۳۸ بود. امروز ۳۷/۴. هر ۶ ساعت استامینوفن میدم. با استامینوفن پایین میاد. سر ۶ ساعت دوباره تب میکنه. دو سه تا عطسه در روز و دو سه تا سرفه هم داره. خیلی کم تب تا چند روز طبیعیه؟ نیاز به انتی بیوتیک نداره؟
- ازمایش ادرار
سلام اقای دکتر .پسرم 15 ماه است ازمایش ادرار گرفتم همچی خوب بود فقط کتون مثبت یک .بود قبلا تو 4 ماهگی از ادرار گرفتم اینطور نبود .نگرانم لطفا راهنمایی کنید؟
- میزان دوز دارو
سلام پسرم سه سال و سه ماه داره با وزن ۱۴ کیلو برای گلودردش فارمنتین ۶۴۳ گرفتم هر۱۲ ساعت چندسی سی باید بهش بدم؟؟ ممنون میشم از پاسخ شما
- تیرگی بند انگشت نوزاد
سلام نوزاد دوماه دارم بند اخر انگشتش قسمت پایین ناخنش رنگش تیره از پوست دستش علتش چیه
- نخوردن قطره
با سلام من خواهرم ۶ماهشه و هیچگونه ویتامین و قطره اهن استامینوفن و غیره نمیخوره وقتی بهش میدیم اوق میزنه و خیلی وحشتناک همرو همراه با شیر بالا میاره حتی وقتی یه قطره بهش میدیم.چه راه حلی پیشنهاد میکنید؟؟ما حتی مارک های مختلف گرفتیم ک شاید مزه یکیشون بهتر باشه و بخوره اما تاثیر نداشت
- عرق سرد …
سلام آقای دکتر پسرم سیزده ماهی دارم شب وقتی میخوابه تمام بدنش سرد میشه و بعدش عرق میکنه اونم عرق سرد علتش چی میتونه باشه ؟ بعدش وزنش هم ۸۹۰۰ هست بنظرم خیلی وزنش کمه چی کار کنم وزن بگیره .؟
- تغذبه
با سلام خدمت آقا دکتر میشه بچه بچه نه ماهه کینوا و سویق داد؟ از کدوم نوع بدیم بهتره؟ خیلی ممنون
- خس خس سینه نوزاد سه ماه و نیمه
سلام خسته نباشید پسرم سه ماه و نیمه است یک ماه و نیمه که سینش خس خس میکنه بردمش دکتر بهش آموکسیسیلین ۲۰۰ داد با قطره بینی تقریبا سه هفته دادم خوب نشد دوبار دکتر بردم باز همونو داد دوباره امشب بردمش ی دکتر دیگه گفت حساسیت داره بهش سیتریزین داد با اسپری سالبوتامول و پودر گرانول خوراکی سینکاست توی گوگل نوشته زیر شش ماه آنتی هیستامین کلا برای نوزاد تا شش ماه خوب نیست چیکار کنم بدم؟؟ اینم بگم عکس از سینش گرفتیم گفتن هیچ مشکلی ندارع بچم خیلی بی تابی میکنه بدم داروها شو یا ن؟
- کمپشتی موها
سلام .دختر من جلو و بغل سر موهای کم پشتی داره شربت زینک خورده و الان ویتا گلوبین میخوره . در ضمن گاهی موهای سرش یکی دو تا از ساقه سفید میشن بعد از اینکه در آوردند کم کم یکی دوتا سفید میشه و ناخنا ی دست و پا کم رشد هستند و ناخن شصت پا به طرف داخل کمی انحناداره آزمایش هم گرفتن آهن و د حداقل را نشان میداد ولی کم نبود و تیروئید نرمال بود چه کنم؟در ضمن دخترم کلاس دوم هست .
- نیش حشره
سلام آقای دکتر روزبخیر برای جای نیش حشره که زخم و آبسه شده چی بزنم برای بچه زیر دوسال؟
- مقدار دوز مصرفی شربت سفیکسیم ۱۰۰ برای نوازد ۴۵ روزه
پسرم عفونت لوزه سوم داره شربت رو آماده کردم دیدم دوز مصرفیش پایین هس و مقدارش رو نمیدونم چقد براش بریزم داخل پیمانه بخوره ممنون میشم راهنملیی کنید
- سرفه
باسلام.. دختر8سالم سرماخورده وسرفه های خشک پشت سرهم میزنه شربت کتوتیفن براش خوبه؟
- مدفوع
سلام آقای دکتر دخترم سیزده ماهشه و مدتیه تعداد دفعات مدفوعش زیاد شده و همش در حال زور زدنه بوی سرکه هم میده امشب متوجه شدم دهنش هم بوی سرکه میده یعنی شیر من مشگل داره

