Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- برای یبوست نوزاد دو ماه چه کار کنیم
سلام و خسته نباشید پسرم ۲ماهش هست الان چهار روز مدفوع نکرده همش بی قراره زور میزنه بعد کلی گریه میکنه دکتر بردم فایده نداشت باید چکار کنم
- سلام پسرم ۲ماه و نیمشه آلرژی به پروتئین گاوی داره شیرخشک بیومیل آربرا رفلاکسش میخوره عیب نداره؟
خسته نباشید پسرم آلرژی به پروتئین گاوی داره بعد شیر خشک بیومیل آر برای رفلاکس میخوره مشکلی نداره؟
- کمبود رشد کودکان
سلام آقای دکتر دخترم وزن تولد۳۲۰۰در ۲ماهگی ۴۷۰۰شد ودر۴ماهگی ۶کیلو الان در ۶ماهگی ۶۷۰۰شد چکار کنم که وزن گیریش خوب بشه البته شیر خودمو میدم غذای کمکی هم خیلی کم میخوره
- شیر خشک
سلام اقای دکتر خسته نباشید، من پسرم چهارماهشه هم شیر خشک میخوره هم شیر خودم از اول زایمان شیرم کم بود و سیر نمیشد کاهش وزن داشت شیرخشک شروع کردم براش ک خداروشکر هنوز شیر خودمم میخوره، اقای دکتر من همه جا میشنوم ک شیرخشک مواد نگهدارنده داره مضره سیستم ایمنی بدن بچه رو ضعیف میکنه بچه ها در بزرگی بنیه ی ضعیفی خواهند داشت و خلاصه هزار جور حرف دیگه ک همه بد از شیرخشک میگن، این حرفا خیلی نگرانم کرده واقعیت داره؟ منم دلم میخاس ک بچمو فقط از شیر خود بدم ولی مگر دست خودم بود شیر نداشتم، من اشتباه کردم اقای دکتر کوتاهی کردم در حق بچم؟ بچه شیر خشکی بدنش ضعیفه؟ شیرخشک مضره برای بچه ها؟ ببخشید طولانی شد ممنون از پاسخ گویی تون🌹
- عدم وزنگیری
با سلام خدمت دکتر گرامی.فرزند من اکنون نزدیک چهار ماه می باشد دو ماه اول ماهی ۹۰۰گرم وزن اضافه کرد ولی در ماه سوم و چهارم مخصوصا ماه چهارم خیلی کم وزن اضافه کرد.با وزن ۳۴۰۰به دنیا آمد و اکنون وزنش ۵۶۰۰می باشد.زیاد شیر مادر نمیخورد برای همین شیرم خیلی کم شده .شیر خشک کمکی تروویتال بهش میدم اونم هر پنج ساعت ۶۰تا میخوره لطفا منو راهنمایی کنید چیکار کنم .
- فاویسم و قطره پدی لایت
سلام
نوازدی فاویسمی دارم میخواستم بپرسم دارو یا قطره پدی لایت ضرر دارد یا نه
- قرص فنوباربیتال
سلام و خسته نباشید قرص فنوباربیتال برای نوزادمون پزشک تجویز کرده دو به شک هستیم به نوزاد بدیم یانه چون میگن خوب نیست میخواستم نظرتان بهمون بگید ممنونم
- اگزما در گونه نوزاد
باسلام نوزادماز دوماهگی اگزما روی یک طرف گونه اش میزد بردم دکتر پوست پماد ساختنی داد دوباره برگشت و جاش مونده الان که هشت ماهشه هنوز هم همون جاش میزنه.ایا جاش که سفید شده درمان میشه؟
- سویق
سلام دکترسویق برنج وجوگندم خریدم وتسه بچه ۸ماهمبنظرتون تورشدش تاثیرداره؟
- دندان در آوردن
سلام آقای دکتر خسته نباشید بچه ۵ ماهه ما که هفت ماهه بدنیا آمده داره دندان در میاره این امر با توجه به وزنش که ۵ و نیم کیلو گرمه مشکلی نداره؟ و برای خارش لثه چکار کنیم؟
- رفلاکس پنهان
سلام ببخشید خیلی به کمک نیاز دارم
نوزاد سه و نیم ماهه ام با وزن 6.800 کیلو رفلاکس داره و سینش خس خس میکنه وگرفتگی بینی داره وبعضی وقتها انگار نفسش مشکل میشه ویهو از خواب میپره. عطسه وسرفه هم میکنه گاهی همیشه هم بی قراره موقع گریه هم پاهاشو میکشه وپشتشو بلند میکنه.
یکی از پزشکان متوکلوپرامید هر هشت ساعت۵ قطره و دیگری صبح ها ۳۰ عدد دانه ریز اموزُل مخلوط با آب رو گفتن کدوم بهتره چیکار کنم از عوارضشون میترسم
خیلی ممنون
- مصرف سیپرو فلوکساسین در دوران شیردهی
سلام دکتر خسته نباشید بخاطر عفونت ادراری دکتر قرص سیپروفلوکساسین ۵۰۰ تجویز کرده و من یک دونه خوردم ولی الان تو اینترنت خوندم تو دوران شیر دهی نباید مصرف کرد باعث مسمومیت در بچه میشه دخترم یکسالشه چکار کنم ؟؟
- سرماخوردگی
وقت بخیر . پسر ۹ ماهه با وزن ۹ گیلوگرم که برای سرماخوردگی و خس خس سینه دکتر بهش شربت نئوتادین ، اسپری بکلوتروکس داده که هر ۱۲ ساعت باید ۲ پاف زد رو چند روز باید ادامه بدم ؟ دوره درمان حداکثر چند روز میتونه باشه ؟ اگر زودتر بهبود یافت میتونم اسپری رو قطع کنم؟
- شنوایی
- گوجه فرنگی
با سلام اقای دکتر میشه لطف بفرمایید وعوارض گوجه فرنگی رو دکر کنید واز چند ماهگی میشود به نوزاد گوجه داد
- شیر نخوردن نوازاد پنج ماهه و عدم وزن گیری
با سلام و خسته نباشید من یه پسر پنج ماه و نیمه دارم که توی هفته ۳۵ به علت iugr ختم بارداری دادم و وزن تولد ۲۴۰۰ بود؛ وزن گیری پسرم خیلی خوب بود و تقریبا ماهی یه کیلو میگرفت تا ماه پنجم که دیگه وزن نگرفت و از شیر خوردن امتناع میکنه اصلا تمایلی به شیر خوردن نداره و با اینکه گرسنه س اما نمیخوره دکتر رفلاکس تشخیص دادن با توجه به اینکه بالا می اورد؛ الان پانزده روزه که امپرازول و یک هفته س که شیر آپتامیل پپتی و قرص دومپریدون بهش میدم شیر که به زور چند شماره در روز میخوره متاسفانه بهبودی نمیبینم😔😔😔بخاطر شروع کرونا هم نمیتونم بدم شهر دیگه بخاطر دکتر واقعا کلافه و سر در گم و نگرانم.فقط میشینم بالا سرش و گریه میکنم دیگه واقعا نمیدونم باید چیکار کنم
- خس خس سینه و خلط گلو
دخترم پنجاه روزشه دوروزه سینش خس خس میکنه و گلوش خلط داره میخواستم بدونم علتش چیه و چجوری درمان میشه؟
- نفخ شدید نوزاد ۷ماهه
سلام اقای خسته نباشید .نوزادی ۷ ماه دارم که از بدو تولد نفخ و دل درد داشت این نفخ هنوز که هنوزه همراه نوزادم هست با عوض کردن چند نوع شیر خشک و دادن آزمایش مدفوع که مشکلی نبوده .هنوزم بعد خوردن شیر یا غذا نفخ داره پاهاش جمع میکنه انواع دارو ها اعم از پدی لاکت و کیدی لاکت و دایمتیکون وگرمیچر و اهورا نی نی و خیلی ها رو امتحان کردم بی فایده رفلاکسم داشت که الان خیلی بهتر شده.اقای دکتر خواهش میکنم کمکم کنید علت ادامه داشتن نفخ نوزادم تا الان چی میتونه باشه.
- ابریزش بینی
سلام اقای دکتر پسرم یکسالشه مدام ابریزش،بینی داره قطره پلارژین دو سه روز میدمخوب میشه دوباره چند روز دیگه شروع میشه دکتر بردم شربت سفکسیم و برم هگزین و قطره بینی داد الان پنج روز دارم داروهاش میدم هیچ فرقی نکرده
- مالیدن پاهای نوزاد
سلام دختر چهارماهم دوهفتس که کف و کنارپاهاشو محکم بهم میماله و همیشه انگشتای پاشو محکم جمع میکنه علتش چیه؟

