Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- کم کاری شکم نوزاد ۳۰ روزه
سلام. نوزاد پسر ۳۰ روزه دارم که اجابت مزاج کمتر شده و از شیر مادر تغذیه می شود . با دو انگشت روی شکم وضربه با انگشت دست دیگه قسمت وسط و به پایین و سمت راست خودم صدای تبل مانند می دهد که احساس باد داشتن شکم رو دارم ، و اینکه گاهی چون بعد از خوردن شیر مادر به خواب میره و ارق نمیزنه . و مادر در فواصل کم یک ساعت مثلا به بچه شیر میده که بع نظرم زیاده. کلا با پیچش بدن و ناراحتی اجابت مزاج میکنه. و ناراحتی دارد . اگر راهنمایی کنید ممنون .
- اسهال عفونی و خونی
با سلام و خسته نباشید
نوزاد ۱ ساله و ۱ ماهی سن میکنه داریم که دچار اسهال آبکی اونم همراه با خون هست وزن کم کرده عدا کم میخوره از مایعاتم به ندرت استفاده میکنه ولی شیر مادرش رو میخوره ...لطفا راهنمایی کنید تازه هم میخواد دندون در بیاره ...حالت مدفوع آبکی و توی مدفوعش خلط و رگهای خونی وجود داره بعد مدفوعش سبز رنگه
- پماد کالامین
سلام آقای دکتر خسته نباشید آیا پماد کالامین هشت درصد کورتون دارد؟ میخوام برای اگزمای دختر شش ماهه ام استفاده کنم
- وزن نوزاد
سلام خسته نباشید دخترم وقتی بدنیا آمد وزنش ۲/۷۵۰ بود و الان شش ماه داره وزن ۶/۴۰۰ و قد ۶۵ سانت میخاستم بدونم طبیعی هستش ؟ شیرمادر میخورد اما ۲ ماه شیر خشک هم میخوره
- شیر
سلام آقای دکتر دختر ۶۷ روزه ای دارم که اوایل تا سه روز پیش سینه را نمیگرفت و من مجبور بودم شیرم را بدوشم با قاشق بهش بدهم ولی الان سه روز است فقط یه سینه ام را میگیرد اون یکی را هر کار میکنم نمی خورد با یه سینه سیر میشود
- مفصل
با سلام پسر ۸ ماهه با وزن ۹.۸۰۰ مدتی است موقع بغل کردن از کتفش صدای تق میاد ایا باید معاینه شه یا مشکلی نیست؟شربت ادزیر هم میخوره
- اختلال خواب
نوزاد ۹ ماه و ۱۴ روزه، بعد از گذراندن دوره sleep regression ، خواب او کمی بهبود یافته ، اما از آنجا که تا به حال (به اشتباه) در تشک غلط گیر می خوابید ،با تغییر به تشک معمولی و آزاد با هر غلط به حالت چهار دست و پا می رود و یا مینشیند و ....
- تب
با سلام و عرض ادب... میخواستم بدونم برای نوزادان شش ماه به بالا با دماسنج های دیجیتالی برای گرفتن تب، دماسنج چه عددی را که نشان بدهد نشونه تب است؟!؟ و چه محدوده آیی تب محسوب نمیشه؟ دختر هشت ماهه آیی دارم که دو روزه با دماسنج دیجیتالی دمای بدنش ۳۷٫۶ است با استامینوفن پایین میاد و چند ساعت بعد دوباره تا حدود ۳۷٫۵بالا میره. گوشش را مرتب دست میکشه و بینی و دهان را میخارانه. ممکنه بخاطر دندون درآوردن باشه؟!؟
- زمان شروع غذای کمکی
سلام آقای دکتر وقت بخیر بچه من 5.5ماهشه شیر خشک پپتی جونیور خیلی کم میخوره به پروتئین شیر گاو حساسیت نشون داده خواستم بپرسم غذای کمکی رو کی میشه شروع کرد بچم لاغر شده ممنون از شما
- ادرار نوزاد
سلام .دوروز است ک در ادرار دختر دوماهه ام لکه های صورتی و نارنجی میبینم علت الان چیست
- قطره اهن
سلام اقای دکتر وقت شمابخیر ی سوال داشتم ازتون من پسرم سرماخورده یعنی فقط سرفه خلط داره داره با عطسه حواسم نبود ی دو سه روزی همینجوری قطره اهنم دادم خطرناک؟۸ماه هست
- قد
با سلام با تشکر از پاسخگویی شما مسیر رشد قد روی نمودار از صدک رشد بهاندازه ۲سانت پایین می باشد،راهی برای افزایش قد می باشد؟
- علت دونه هایی که روی صورت وبدن نوزاد میزنه چیه
- صدا
دخترم ۵ ماهش دست و پا بععضی وقتا صرا میده علت چیه
- اسهال نوزاد دوماهه
- شیرخشک
سلام اقای دکتر..امیرعباس که شیر خشک نان براش تجویز کرده بودین از بدو تولدش بخاطر رفلاکس نسبت به شیر خشک های دیگه داش نان گذاشین که خوب بود بعد بخاطر اسهال استفراغش تو بیمارستان دکتربراش ببلاک LF گذاشت گفت تادوهفته هم یه وعده شیرنان ی وعده ببلاک ال اف بعد گفتین که اگه بازشکم روی داشه باشه باز بدم یک هفتع دیک الان من حدود ی ماهه همین دوتا رو میدم تا میخام ببلاک روقطع کنم نان رو بدم باز شکمش شل کار میکنه چیکارکنم چه شیری بدم بش ؟ببخشید که راحت حرفیدم
- شیر خشک ببلاک ببجونیور
سلام آقای دکتر آیا شیرخشک ببلاک ببجونیور رو نوزاد 7 ماه و نیم میتونه استفاده کنه؟؟ آخه بچه من به پروتئین شیرگاو حساسه و شیر آپتامیل پپتی جونیور میخوره اما آپتامیل پپتی جونیور الان خیلی کم شده و پیدا نمیشه آیا این شیر رو میشه جایگزین کرد؟؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید با تشکر از بزرگوازی شما
- کلسیم بالا
سلام دختر من ۷ماهه هست تو آزمایش چکاپ از طرف بهداشت همه چیز نرمال بود ب جز کلسیم ک ۱۱.۶بود ک رنج تا ۱۱نرمال بود یعنی بالاتره و همچنینfolateک اونم بزرگتر از۲۰ بود ک رنجش ۱۸.۷ بود،نظر شما چیه؟البته من قطره آهن لیموزفر بیش از ۱سیسی دادم با تشکر
- روروئک
سلام دکتر ار چند ماهگی میشه نوزاد و گذاشت داخل روروئک؟
- غذا کمکی
سلام.آقای دکتر دخترم وزن تولدش ۴۱۰۰ الان ۶ ماهشه وزنش ۶۸۰۰ هست وزنش الان غذا کمکی شروع کردم .من میتونم پوره سی که درست می کنم شیر پاستوریزه بریزم داخلش که شل شه بتونه قورت بده؟چه غذاهایی میتونم بهش بدم؟من الان سرلاک برنج با بادام و گندم و موز میدم ایا اشتباه هستش؟؟

