Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- وزن
سلام وقت بخیر برای بچه ۶ ساله وزن ۱۶ کیلو خوبه؟
- ضربه به لب
سلام اقای دکتر وقت شما به خیر. پسرم سه سال دارد. تحت نظر شماست. دیشب موقع دویدن و بازی کردن لبش محکم به پایه ی مبل خورد و دچار پارگی شد و کمی خونریزی کرد . ورم کرده و خونمرده شده. بخاطر دردش نمیتونه غذا بخوره. دکتر داروخانه پماد ویتامین آد داد و گفت با پزشکش که جنابعالی میباشید مشورت کنیم تا شما یه پماد ترمیم کننده معرفی بفرمایید. الان تهران هستیم و نا دو روز دیگر برمیگردیم رشت. یک دنیا سپاس از شما
- سلام پسرم 5سالشه و18کیلو وزنشه مقدار مصرف اموکسی کولا 457رو میخواستم بهم بگین در ضمن تب هم داره ممنونم
- عوارض واکسن ۴ماهه
پسرم واکسن ۴ماهگی زده بعداون سرفه گرفته خلط دار بهش قطره بینی وکیتوتیفن دادن خوب نشدچیکارکنم اقای دکتر؟
- زبان
سلام خسته نباشید کودک ۱۹ ماهه پسر سه روزه دقت کردم اول زبانش سفید رنگه و انتهای زبانش خاکستری رنگ شده غذای خاصیم نخوره علت میتونه چی باشه چجوری ره درمان بشه
- سلام دخترم ۸ سالشه گلویشعفونت داره آیاشربت سفکسیم ۱۰۰برایش بدهم؟
سلام دخترم سرماخورده و۸ سالشه گلویش عفونت داره آیا از شربت سفکسیم ۱۰۰ برایش بدم؟
- آزمایش خون
سلام خسته نباشید کودک ۹ماهه در ازمایش خون rbc=4/8و hb=11/9و hct=36و mcv=75و mch=24و mchc=32 می باشد چون در خانواده مادری تالاسمی مینور )خاله کودک ( دارد هموگلوبین الکتروفرز هم انجام دادیم که نتیجه hb.a=87و hba2=2/3و hbf=10 بود ایا این کودک مشکل مینور دارد ؟
- نوزاد مبتلا به الرژی حساسیت به شیرگاو
سلام دخترم نزدیک به دوسالشه شیرمادرمیخوره به شیرگاوحساسیت داره تمام بدنش کهیرمیزنه الان میخام کم کم ازشیربگیرمش وزنشم خیلی کمه نمیدونم جایگزین چی بهش بدم یبارشیرخشک ببلاک بهش دادم هم حساس بودفاویسم هم هست لطفاراهنماییم کنید
- اموکسی کلاو
سلام اقای دکتر پسرم دوساله نیمه هست حدود بیست روز پییش بردم دکتر براش کوتریماکسازول تجویز کرد یک دوره ده روزه مصرف کرد بعدازاون چهار روز بهتر شد ولی بعداز این زمان دوبره سرفه شدید داشت بردم دکتر دکتر گفت به کوتریماکسازول جواب نداده وبراش اموکسی کلاو تجویز کرد به مدت ده روز دکتر گفت چون زیر سه ماه هست که انتی بیوتیک مصرف کرده فقط همین اموکسی کلاو باید مصرف کنه الان حدود پنج روز هست که استفاده کرده امروز دور مقعد و عالتش وکلا جای پوشکش جوش زده خیلی نگرانشم چکارکنم قطعش کنم یا ادامه بدم مشکلی براش پیش نمیاد
- دوز دارو شربت ازیترومایسین برای کودک ۳سال باوزن۱۴
- یبوست
با سلام و خسته نباشید پسری دوسال و 1 ماهه دارم. که تا دوسالگی که شیر خودمو میخورد هیچگونه مشکلی نداشت و روزی تا 3 بار هم دفع داشت. ولی از وقتی از شیر گرفتم شیر گاومیش جوشیده بهش دادم و یبوست شدید گرفت. شیر رو ولرم کردم بازهم تاثیری نداشت. بجاش شیر گاو دادم باز هم بی تاثیر بود. و چند روزی یکبار فقط با شیاف و درد شدید و گریه تا دفع میکرد. بعد از دفع هم یک لکه خون آبه میومد. تا اینکه همه شیر و فرآورده هاشو حذف کردم. ولی باز هم چند روزی یکبار با درد شدید وگریه تا دفع داره. شربت انجیر و انجیر خیسانده شده هم امتحان کردم تاثیری نداشته. تحرکشم بالاس ب طوری که اصلا یجا نمیشینه. غذا خوردنشم بد نیس ولی خیلی اذیته برا یبوست. بازم الان چند روزیه ک دفع نداشته، نفخ و درد شکم هم داره. مایعاتم زیاد میخوره. تورو خدا راهنمایی کنید چیکار کنم
- علت سبز شدن مدفوع نوزاد۴ماهه
- شربت آزیترمایسین
سلام آقای دکتر میشه به نوزاد سه ماهه با وزن ۵/۷۰۰شربت آزیترمایسین برای خلط وسرفه داد شربت از داروخانه تهیه کردم که خارجی نوشته بهش ندادم بااین اسمAZithromycin Oral Suspension l.p 100mg/5ml BDA-ZIN100 Suspension 30ml لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
- دل درد
دختر ۳ساله دارم دو هفته هست می گه دلم درد داره
- شیرخشک
با سلام شیرخشک ببلاک ۲ بهتر است یا نان ۲؟
- شیر
باسلام وخسته نباشید ببخشید پسرم ازاول تولدش شیرنان مصرف میکردبعد ازیکسال خورده ایش دوسه مرتبه اسهال شدید گرفت تامتخصص اطفال براش شیر بدون لاکتوز یا یکیش ببلاگ ال اف وبیومیل ال اف مصرف میکرد واسهالش بندمیومد دیگه شیرنان بهش ندادیم همش ازهمین دوتاشیربهش دادیم باخوردنش مشکلی نداره فقط اینکه واسش ضررنداره وتاکی میتونه ازش استفاده کنه
- عسل برای کودک
با عرض سلام وخسته. نباشید خدمت شما.من یه دختر 17 ماه دارم می خواستم بدونم می تونه عسل بخوره واگر نه سرلاک که حاوی عسل باشه هم ضرر داره. چون شنیدم که خوردن عسل برای کودکان زیر دوسال مناسب نیست .ممنون میشم از پاسخ شما.
- وزن
با سلام و عرض ادب میخواستم بدونم حداقل وزن برای کودک سه سال و نیمه ای که وزنش موقع تولد ۲۸۰۰ بوده باید چقدر باشد؟ باتشکر
- گوش و بینی
سلام آقای دکتر سال نو مبارک. دخترم بیمارشماست باتوجه به اینکه متاسفانه مطب تشریف ندارید مزاحمتون شدم .دخترم ۳سال و ۸ماهشه با وزن ۱۴ کیلو مدتی بینیش کیپه خلط پشت حلق داره ازدیروز میگه گوشم درد میکنه چه دارویی بهش بدم ؟ممنون از لطفتون
- سوپ
درود، میتونم از میگو تو سوپ بچه نزدیک ۸ ماه استفاده کنم ؟ سپاس

