Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- مولتی ویتامین
آیا مولتی ویتامین باعث لکه دار شدن دندون کودک میشه؟ یعنی میتونه سیاهش کنه؟
- سلام،پسر دوسال و نیمه
پسرم دوسال و نیمه هست ۳روزه که آبریزش و عطسه و سرفه و تب و بیحالی و بی اشتهایی دارن ،البته برادر زاده م هم همین علائم رو داشتن و از ایشون گرفتن، دکتر ازیترومایسین ۲۰۰ ،شربت دیفن هیدرامین،و کوریزان تجویز کردن خواستم بدونم تجویز درست بوده؟و میزان دوز استفاده از ازیترو چقدرباید باشه؟
- یبوست
سلام نوزاد دو ماهه من سه روز ه که مدفوع نمی کنه یعنی بعد از واکسن دو ماهگی چه باید بکنم ممنون
- کم وزنی
کم وزنی نوزاد
سلام جناب دکتر نوزاد 28 هفته ای دارم که با وزن 1450 بدنیا اومده و 95 روز به خاطر عفونت بیمارستانی بستری بود از روز اول رفلاکس و عدم تحمل داشت تمام بدنش جوش میزد ورم معده میکرد که میگفتن کولیک و رفلاکس داره تا شش ماهگی خیلی شیرمیخورد و همیشه گرسنه بود و البته جهشی استفراغ میکرد شش ماهگی 10350 بود بعد در 7 ماهگی اعتصاب کرد به طوری یک قطره شیر نمیخورد شیرخشک نان ای آر مصرف میکرد تا آن زمان و نکسیپد بعد دیگه هرکار کردیم شیر نخورد انواع آزمایش هم گرفتیم نهایتا به توصیه پزشک پپتی جونیور را براش شروع کردیم که مثل اینکه حساسیت داشت به پروتیین گاوی و با این شیر خشک که اول در فرنی ریختم بعد با سرنگ دادم کم کم بهتر شد که الان حدود 600 تا 800 سیسی شیر میخوره الان وزنش خیلی پایینه و افت شدید کرد8100 شده و اینکه پپتی جونیور نایاب شده و پپتی هم بزور پیدا میشه دارو شربت ساختنی پنتوپرازول 10 میلی 5 سیسی صبح وشب میدم میخواستم بدونم که دارویی هست که معده بچه من رو خوب کنه و اینکه چه بکنم وزن بگیره و اینکه اگر شیرش پیدا نشد چه شیری جایگزین بدم
و اینکه اصلا و ابدا غذا نمیخوره فقط نهایتاً خودش میاد غذای سفره رو میخوره که حدودا ۴-۵ قاشق غذاخوری باشه البته غذای ما بخاطر بچه دیگه که داریم کاملا رژیمی هست و مواد مضر یا ادویه توش نمیزنم یعنی ایشون اصلا غذای خودشو نمیخوره فقط غذذای ما که اونم مقدارش کمه میخواستم اینم بدونم ۵ قاشق کافیه
چه بکنم اشتهاش بیشتر بشه
۲۷ دی پارسال بدنیا اومده ممنونم - قرص سفکسیم ۲۰۰ برای کودک ۶ ساله
سلام،دخترم ۷سالشه سرما خورده گلوش چرک داره وتب هم داره،دکتربهش سفکسیم ۲۰۰داده،یکی صبح ویکی شب،وبه خاطر سابقه عفونت ادراری وبرای جلوگیری از عفونت هرشب سفالکسین ۲۵۰هم استفاده میکنه،میخواستم بدونم که اشکالی ندارد مصرف هم زمان این دوتا قرص باهم
- خون درمدفوع نوزاد دو ماهه
سلام آقای دکترنوزاددوماهه ام مدفوعش مخاطی بود ودرآن رگه های خونی بود شیرخودمو میخوره علتش چیه؟
- مشکلات ناخن کودکان
سلام ناخنهای پسر8ساله ی من دچار فرورفتگی شده.علت و درمانش رو بفرمایین
- سلام وقت بخیر من پسرم ۶ ماهشه وقتی ب دنیا اومد بیضههاش موی زرد رنگ داشت ریز بودن اصلا دیده نمیشدن اما الان سیاه شدن میتونه علتش استفاده از پماد ان ان باشه؟ اگر علتش پماد هست خودش ب مرور برطرف میشه؟
- شربت ازیتروماسی ۱۰۰
مقدار شربت آزیتروماسین ۱۰۰ برای کودک ۲سال ونیم چقدر باید باشه تو خواب فقد شلفه میکنه
- ترکیب دو شیر خشک
میشه شیرخشک ببلاک کمفورت را با ببلاک پره به نوزاد داده شود
- بی اشتهایی
سلام دکتر پسر دوسال و 4 ماهه دارم موقع نهار و شام بعثی مواقع خوب میخوره بعضی مواقع خیلی اذیت میکنه و نمیخوره و میگه اشتها نداره . چه شربتی بدم و اینکه هروز؟
- سلام دخترم ۶ سالشه و ناخنم به چشمش خورده و باعث آبریزش و درد و کمی قرمزی وتاری شده چیکار کنم
- استرس وپوشک درمدرسه
سلام آقای دکتر پسرم دوسالشه فقط زمانی که آب میوه به خصوص وقتی آب میوه صنعتی ودلستر وماستو دوغ مصرف میکنه خیلی تکرر ادرار میگیره ایا این خطر ناکه میتونه علتش دیابت باشه مصرف اب میوه صنعتی درکودکان خطر ناک است؟
- اسهال کودک ۴ ساله
پسرم ۴ سال تمام دارو چندروز اسهال دارد شربتلوپرامید هر ۸ ساعت ۱ ق تجویز کرده اند اصلا خوب که نشده اسهالش شدید تر شده میتونم قرص یدوکینول نصف یا دیفنوکسیلات بدم؟ باتشکر
- اسهال پسر دوسال و نیم
با سلام پسرم ۱ هفته میشه که اسهال داره و استفراغ دوبارم دکتر بردم دارو مصرف کرده بهتر شده ولی کامل خوب نشده خیلی هم بی حاله علت چی میتونه باشه
- ملاج
سلام ببخشیدپسرمن هشت ماهشه ملاج سرش یه چندروزی میشه خیلی تندتندمیزنه گهگاهی درحدسی ثانیه طوری که ازفاصله دورهم مشخصه خواستم بدونم مگه خطری داره
- رانیتیدین
سلام و عرض ارادت خدمت دکتر عزیز و تشکر بابت پاسخ دهی فرزند من الان سه ماه و ۱۳ روزه است در ۳۸ روزه گی دکتر براشون تشخیص ریفلاکس دادن و رانیتیدین تجویز کردن که هر دوازده ساعت هجده قطره بهشون بدم و الان هم با توجه به افزایش وزن گفتن یک و نیم سی سی هر دوازده ساعت رو شربت نوشته که حاوی سه و نیم درصد حجمی اتانول میباشد از طرفی فرزند من به محض قطع کردن دارو تمام علائم ریفلاکسش برمیگرده و دوباره براش مصرف میکنم من به شدت نگرانم از اینکه بچه ام به این دارو اعتیاد پیدا کرده باشه و اینکه جایی خوندم درمان با رانیتیدین بیشتر از دوازده هفته نباشه اما دکتر فرزندم میگن که تا ۶ ماهگی باید مصرف کنه خواهش میکنم منو راهنمایی کنید دارو را قطع کنم؟ برای درمان بچه ام چه کاری باید انجام بدم ؟
- قطره باکتی ماید
سلام . پسرم ۵ ماهشه ، چشمش از امروز وقتی بیدار میشه از خواب قی میکنه . دکتر قطره باکتی ماید رو نوشتن براش میخواستم بپرسم چند ساعت یکبار براش بریزم.
- کوتاهی قد ورزندم
- بسته بودن مجرای اشکی
سلام پسر من ۴ ماه و ٢ هفتشه مجرا اشکش بسته است اشک چشمشم چرکی.حالا بردمش چش پزشکی قطره باکتی ماید٢٠ داده چن روزه دارم استفاده میکنم تاثیری نداره عفونت چشمش کمتر ک نشده هیچ بیشترم شده.حالا چیکار کنم تورو خدا ی قطره خوب بگین بگیرم براش ممنون میشم.

