Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- فشار دادن دندان ها
باسلام اقای دکتر پسر نه ماهه من تازگیا دندون هاش رو روی هم فشار میده و قریچ قریچ صدا میده چهارتا بالا داره سه تا پایین این مشکلی نداره میترسم ریشه دندون هاش شل بشه همش این دندون هاش رو روی هم دیگه میکشه و فشار میده
- سوزش ادرار
سلام من دخترم ۷سالشه عفونت داشت گفتید در اب ولرم کمی جوش شیرین بزنید و بنشینید جواب نداد باید چه کار کنم؟منظورتان از معاینه چیست؟
- پختگی سینه
سلام خسته نباشید پسر من مریضه شماست لوزه داره . دیروز با شما صحبت کردم التهاب گلو و گلو درد داشت شما فرمودین آزیرماسین 250 بدین از دیشب دادم . ولی ازامروز صبح سرفه میکنه سینه اش پختگی داره شما چه دارویی تجویز میکنید برای پختگی سینه . 6 سالشه .32 کیلو . در کنارش انتی بیوتیکشم بدم
- شربت اشیده معده
سلام اقای دکتر خداقوت اگه خودمون داروی اسید معده بخوریم تو دوران شیردهی، رو خوب شدن رفلاکس بچه موثره؟؟
- اسهال
کودک ۱۰ساله دارم که ۳روز اسهال داره بصورت زرد وآبکی بردم دکتر فقط شاسه سابولار داده تغییری نکرده چه داروی بدم بهش که خوب بشه استفراع نداره ولی وقتی غذا میخوره دلش درد میگیره قرص مترونیدازول میتونم بدم؟
- بافت نرم کشاله ران
سلام و خسته نباشید کشاله ران سمت راست دختر دو ساله ام یک مقدار بافت نرم مثل گوشت زیادی دارد البته خیلی نرم که سمت چب ندارد و چین خوردگی دو کشاله قرینه نیستند گوشت یک طرف بیشتر است نگرانم راهنمایی کنید وقتی دست میزنم مثل حبابهای ریز زیر دستم حرکت میکنن
- توقف رشد کودک
با سلام. پسرم ۴سال و نیمه رشد قد و وزنش نزدیک یکساله تقریبا ثابته ازمایشاش کاملا سالمه نزدیک یکساله یبوست داره و تقریبا ۶ماهه چند روز یبار بهش پیدرولاکس میدم ک خیلی کمکش میکنه. قدش ۱۰۳ وزنش ۱۶ونیم. چند هفته س ب توصیه متخصص تغذیه بهش سانستول و استئوکر میدم فقط نیم کیلو اضافه کرده بنظر شما کدوم مکمل برای وزندهی مناسبه؟ غذا هم متوسط میخوره
- شربت سفیکسیم
مقدار مصرف دارو فراموش کردم از دکتر بپرسم کودک ۷ ساله عفونت گوش سرماخوردگی سفیکسیم ۱۰۰۰
- سرفه خشک
سلام آقای دکتر ،پسرم 3سال و شش ماهه هست سه روز پیش علایم سرماخوردگی داشت روز اول بیحالی و کمی آبریزش داشت بهش شربت سرماخوردگی کوریزان دادم الان آبریزش و یا تب نداره گرفتگی بینی داشت که اسپری بینی و بخور استفاده میکنم امروز دچار تک سرفه شده مخصوصا موقع خواب چه دستوری میفرمایید ممنونم
- دوم دون قرمز
سلام پسرم دوسال ودوماهش.چندروزپیش تب داشت.وگلوشم یکم عفونت داشت.سفکسیم 100واستامینوفن دادم خوب شد دوسه روز روی شکمش وزیرموهای سرش دون دون قرمز شده ولی نمیخارونه ازچیه..تشکر
- آبله مرغان
سلام من حدود یه هفته س دارم از پسر خواهرم که نوزاد نارس ۳۵هفته س نگهداری میکنم تازه دیروز متوجه شدم پسر ۱۲سالم آبله گرفته ،خودمم بچه بودم آبله گرفتم فقط میخوام بدونم امکان داره که من ناقل بوده باشم و بچه ی خواهرم آبله بگیره خیلی نگرانم اگه امکان داره بهم جواب بدین
- لکه نارنجی در پوشک نوزاد
پسر نه ماهه من الان چهار روز هست که داخل پوشکش لکه نارنجی می بینم.چه کاری باید انجام بدم.ممنون
- سرلاک
سلام آقای دکتر
وقت بخیر
با عرض پوزش از شما یه راهنمایی میخواستم
من برای کودکم که شش ماه و ده روزشه سرلاک برنج و شیر گرفتن ولی روش نوشته ۱۵۰ سی سی آب و ۹ قاشق غذاخوری
خودش پیمانه نداره
میخواستم بدونم میشه از پیمانه شیرخشک استفاده کنم؟
اگه بله با چه میزان آب و چند پیمانه؟
برای یه وعده منظورم هست - ضربه
سلام دکتر وقتتون بخیر پسرم تقریبا دو سالشه وقتی نوزاد بود دوسه بار پیشانی و یه بار هم رو تشک بود غلت خورد افتاد زیر تخت چوبی البته نمیدونم سرش خورده بود به کناره تخت یا نه چون پیشش نبودم اومدم دیدم زیر تخت افتاده اون موقع چون گریه نکرد دقت نکردم ببینم سرش خورده به تخت یا نه الان گاهی پشت سر و گردنشو با دست فشار میده اینا ربطی به اون ضربه ها نداره ؟یه کم استرس دارم لطفا راهنمایی کنید ممنون
- اس مرازول ۵ برای نوزاد چهارماهه
باسلام نوزاد من چهارماهشه ،این دارو براش ضرر نداره ،رفلاکس خفیف داره
- با سلام و احترام
با سلام و وقت بخیر.پسرم ۸ ساله هست و از مهرماه دچار گوش درد و گلودرد میشد که از مهرماه تا الان (بهمن) پنج دوره آنتی بیوتیک مصرف کرده ولی بعد از هربار مصرف دو سه روز بعد مجددا گوش درد و... می گرفت که پنج دوز پیش بردیم ازمایش گلبول سفید ۱۸ و ESR 2+ بود که قبل از کشت خون انتی بیوتیک حدسی تجویز کردند ولی تاثیر نداشت و در ازمایش نشان داد گلبول سفید ۲۰/۴ شده و ESR شده ۴+ . بعد از ان نوع انتی بیوتیک را تغییر دادند که ظرف دو روز گلبول سفید شده ۱۳ و ESR شده ۲+ نتیجه کشت آمده و منفی است.عکس عفونت سینوس و گوش را نشان می دهد. ایا احتمال بدخیمی مطرح است؟و اگر بله باید چه اقداماتی جهت قطعی شدن تشخیص انجام داد؟
- قدردانی
سلام اقای دکتر وقت شما به خیر. شما پزشک پسرم هستید و این باعث افتخار و مایه ی آرامش خیال من و همسرم هست. ممنونم از اینکه حتی در سفر هم به سوالات ما پاسخ میدهید . امیدوارم سفرتون به خیر و خوشی بگذرد و هر حا که هستید سلامت باشید. خدا شما رو برای خانواده و برای ما نگه دارد.
- سرفه
سلام دخترم ۳ماهشه سرماخوردگی ویروسی گرفته سینش خس خس داره و سرفه های خشک میکنه چه دارویی بهش بدم خوبه
- دفع زیاد
سلام دکتر کودک 10 ماهه ای دارم که روزی 5 بار مدفوع میکنه نه سفته نه شل معمولیه .هیچ علامت دیگه ای نداره میشه راهنماییم کنید چکار کنم خسته شدم.وضعیت رشدش طبق کارت واکسنش خوبه معمولیه .از اول هم همینطوری بوده تا الان.البته به پروتئین گاوی حساسه که هم خودم هم کودکم توی رژیم هستیم
- تکامل
سلام کودک من ۱۰ ماه هست چهار دست و پا میره از یه چیزی کمک میگره از جاش بلند میشه ولی نمی نشینه یکمی میشنه بعد خودش رو به جلو هل میده من چیکار کنم خیلی نگرانم .تشکر از راهنماییتون۰

