با سلام
ندانسته مقدار خیلی کمی با انگشت به اندازه یک قطره به نوزاد سه ماهه برای اولین بار عسل داده ام. مشکل خاصی خدا رو شکر نداره، فقط خیلی نگرانم. چکار باید انجام دهم؟
متشکرم
سلام نگران نباشید. ولی این کار را دیگر انجام ندهید.
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- دوره درمان سفیکسیم ۱۰۰
کودک ۷ ساله با ۲۰ کیلو وزن دارم گلو درد داشت دکتر سفیکسیم ۱۰۰ دوبار هربار ۴ سی سی داده ولی نگفت جند روز لطفا بفرمایید چند روز مصرف کنم
- تب کودک و بوی بد دهان کودک ۲ ساله
سلام کودکم دو سالشه چند روزی تب داشت الان دهانش بوی بد گرفته میشه لطفا بگید علتشو؟
- سلام اقای دکتر شیر خشکی میخام برا دختر هشت ماهه ام الان نان 2بهش میدم اصلا وزن نگرفته و همیشه یبوست داره یه شیر خشک زود هضم میخام که سبک باشه وزن دهیش هم خوب باشه الان شیرش رو عوض کنم مشکلی نداره لطفا یه شیر خوب بهم معرفی کنید از وقتی نان یک و نان دو به میدم همیشه نفخ داره و شکمش بد کار میکنه
سلام و خسته نباشید ،دختر دو سال و شش ماهه ی من روزی یک بار مدفوع خیلی سفتی داره نمیدونم چیکار کنم دو بار در روز شیر میخورن هر دفعه یک لیوان آیا میتونه از شیر باشه ؟
- سلام وقت بخیر
- دلدردودلپیچه درکودکان
سلام اقای دکتر دخترم پنج سالشه یه هفته ای هست که سرماخورده بود دکتر بهش سفیکسیم ۱۰۰دادن که تو این یه هفته دو دفعه بین دوتا سه روزی یکبار صب که از خواب پا میشه خالت تهوع و استفراغ داره بدون تب که دمیترونش دادم بهتر شد ولی دوباره امروز صب که دوشنبه سر یه هفته استفراغ کرد که با دمیترون کنترل شد و بهتر شد فقط نمیدونم دلیل این دلدیچش چیه بخاطر شربت سفیکسیم یا چیز دیگه هست ممنون
- بی خوابی
دخترم یازده ماهودوهفته س شباگا ازخواب بیدارمیشه به هیچ وجه دیگه خوابش نمیبره دوسه ساعتی بیدارمیمونه
- سلام خسته نباشین میبخشین پسرم سرفه های خلطی داره شربت ازیتروماییسین هیچ جا پیدا نمیشه جایگزین چی میتونه بخوره ۷سالشه ۳۸کیلوعه
سلام خسته نباشین میبخشین پسرم سرفه های خلطی داره شربت ازیتروماییسین هیچ جا پیدا نمیشه جایگزین چی میتونه بخوره ۷سالشه ۳۸کیلوعه
- خر خر کردن سینه و عفونت
بچه من سرما خورد تا سه روز تب داشت بعد کم کم خوب شد ولیدخس خس سینه رو داشت تا بعد یک هفته دوباره تب کرد که آموکسی کلاو بهش دادم تا هفت روز دوباره تب کرد و همچنان خس خس سینه رو داره
- تب
سلام منپسرم۲سال نیمش هست دکار بردمش ازیترومایسنداد و استامینافن کلی وقتی تایم استامینافنش میرسه بدنش گرممیشه بی حال میشه استامینافنمیخوره ۱ ساعت بعدش خوب میشه ۳روز هست اینمدل هست چکار کنم
- فرو رفتن میخ کف پا
سلام و عرض ادب خسته نباشید امشب یه میخ اهنی فرو رفته کف پای داداشم ۱۳ سالشه خیلی درد و ورم داره چیکار باید بکنیم
- گلو درد
دخترم ۴سالشه ،حدودا ۱ماهه بعضی وقتا چیز سفت میخوره مثل گردو یا غذایی که خشکه گلوشو میگیره و میگه دارم خفه میشم باید اب بهش بدیم تا خوب شه
- آپنه خواب
با سلام خدمت اقای دکتر پسرم ۶ سالو ۹ماهه است و پارسال متوجه شدیم به خاطر سرماخوردگی و تب مکرر بزرگی لوزه سوم داره. پارسال هربار سرما میخورد توی خواب مدام جابه جا میشد و نفسش قطع و از دوباره نفس میکشید و کف توی دهانش جمع میشد و تنفس سختی داشت هی باید پنجره رو باز میزاشتیم هوای تازه بیاد تو اتاق یا پماد ویکس جلوی بینیش میگرفتم که راحت نفس بکشه دکترش گفت از پارسال بهتره و مشکل لوزه اش کم شده و نیاز به عمل نیست . توی ۲ماه گذشته سه بار مریض شد و تب کرد و سرفه شدید داشت پیش دکتر عمومی بردیم گفت الرژی شدید داره و با داروی نیوتادین و ایروکاست سرفه ها رفع شده . الان باز هفته ای است که شدیدا خوابش بد شده مدام تنفس قطع میشه دوباره نفس میکشه توی دهنش حباب جمع میشه دور دهنش خشک میشه و بوی بد دهان موقع صبح داره توی خواب مدام به بینی اش دست میزند خرپف میکنه به زور نفس میکشه . وسط خواب بعضی اوقات تنفس بهتر و آرام میشه. راهنماییم کنید برای این آپنه خواب چیکار کنیم پیش چه دکتری بریم ریه بریم یا همان درمان دکتر قلعه باغی لوزه اش که گفته شستشو بینی با سرم نمکی و قطره گیاهی داخل بینی؟ توی رشت پیش کدام دکتر بریم که مشکل پسرم حل بشه خیلی اذیت میشه. کمک کنید ممنون باید زمانی که برای سوالات ما میزارید تشکر فراوان از زحمت شما .
- آیا قرمزی اطراف مقعد کودک سه ساله من خطرناک هست
سلام دخترم سه ساله ودو ماه هست که از پوشک گرفتمش ولی مدفوع رو توی لباسش میکنه و ایستاده این کارو میکنه اکثراً یبوست داره و بعدش دور مقعدش قرمز میشه چکار کنم
- یبوست کودک ۱۱ ماهه
سلام میخواستم بدونم کودک یک ساله که دچار یبوست شده چیکار باید بکنیم حتما باید بریم دکتر یا تو خونه هم میشه درمان کرد یا چه چیزهایی میتونیم به بچه بدیم تا شکمش کار کنه
- سرفه
سلام آقای دکتر دختر من ۱۰ ساله هست وزنش ۵۳ کیلو ۴ روز هست آبریزش بینی داره و سرفه متوسط و خشک میکنه البته شب موقع خواب زیاد سرفه نمیکنه و بینیش و گوشهاش کیپ میشه و باز میشه و گلوش هم قرمزه و ترشحات خیلی کم زرد داخل گوشش هست ولی تب نداره وقتی سرفه میکنه میگه گلوم انگار ترک داره سه روز هست من دیفن هیدرامین و برم هگزین میدم ولی زیاد تاثیر ندیدم به نظر شما چه دارویی مصرف بشه ؟
- مقدار زینک برای کودک ۲ساله
سلام وقت بخیر دختر ۲ساله ام در ازمایش خون مقدار زینک ش ۵۷ بود و طبق زنج ازمایشگاه کمبود داره دکتر براش زینک گلکونات نوشته روزی ۸ سی سی حالا سوالم اینه این مارک زینک خوبه و این مقدار زیاد نیست ؟
- میزان شربت آموکسی سیلین ۱۲۵برایرکودک ۵ساله با وزن ۱۲۵
- برای پسر7 ساله باوزن 28 کیلو شربت آزیترومایسین 200هر چند ساعت و چند سیسی در روز باید داده شود.
- تغذیه کودک رفلاکسی
سلام آقای دکتر کودک من یکساله است درمد فوعش گاهی خلط هم اه با خون خفیف است من از وقتی شیرخسک نان اچ آ ۲ دادم بهتر شد رفلاکسش الان میتونم شیرخشک را عوض کنم قد پوزن ودور سرش خوب است اما ریز نقش است وهنوز هم گاهی کم بالا می آورد نطر شما چیست چه کنم شیر خشک را عوض کتم یا تا پایان دو سالگی همون نلن اچ آ۲ را بدهم ممنون از شما
- علت سرماخوردگی وسرفه
سلام اقای دکتر پسرم ۵ساله چند شب پیش بیرون هواسرد بود سرماخورد روز بعدش از ظهر به بعد شروع به تب کردن کرد بهش شربت استامینفون ودیفین هدرامین دادم تبش کنترل شد خیلی کم سرفه هم میکرد الان سرفه میکنه سرفه هاش هم خلط دار هست چی بهش بدم بیحال نیست بازی میکنه ولی سرفه های بدی میکنه . داداش ۱۰ماهه هم داره از دیروز ظهر تب بالای ۳۸و۳۹میکنه برای اونم شیاف استامینفون گذاشتم نمی دونم اونم سرماخورده یابه خاطر دندانش هست ۴تا دندان قبلا دراورده دندان پنجمش گوشت بالا امده یه زره نیش زده آیا اینم سرماخورده یا از دوندونش هست چی بهشون بدم ممنون میشم.

