Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- فاویسم
اقای دکتر سوال قبلیم در مورد استفاده از تب بر برا نوزاد فاویسمی پرسیده بودم کفتین استامینوفن ولی بازم احتمال مشکل هست. سوالم اینه هیچ داروی تب بر ایمنی برا این دسته از نوزادان نیست؟
- زردی نوزاد
سلام وقت بخیر نوزاد یک روزه با وزن دو و نیم کیلوگرم و زردی6.4 آیا نیاز به بستری به علت زردی دارد؟ آیا میتوان در منزل زیر با دستگاه زردی درمان انجام داد؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
- میزان شیردهی
سلام اقای دکتر. توزاد یه ماهه دارم شیرخشک بهش میدم. خواستم بدونم تو یه ماهگی چن ساعت یه بار باید شیردهی بشه و در هربار شیردهی به طور متوسط چند میلی لیتر شیر باید بخوره؟
- سلام دختر من سه ماه و بیست روزشه سه روزه مدفوع نکرده فقط باد شکم داره چکار کنم ؟ گریه و اینا نمیکنه اصلا
سلام
- عدم دفع مدفوع نوزاد دو ماهه
سلام وقت بخیر نوزاد من دو ماهشو تموم کرده از هفته قبل ۵ روز دفع مدفوع نداشت خودم روغن گلیسیرین زدم مدفوع کرد بعدش دوباره مدفوع نکرد بردیمش دکتر شربت لاکتولوز داد اثر نکرده تا حالا مدفوع شم نرمه زیاد سفت و خشک نیست بی قراری زیادم نداره زود زود دفع گاز شکم داره فقط میخواستم علتشو بپرسم مشکل از چیه
- اسهالی
سلام پسرم ۴۸ روزشه از ۲۰ روزگی اسهال شدید داره وروزی تا ۱۵ بار دفع داره موقع دفعشم خیلی زور میزنه وقرمز میشه قلنج هم داره اصلا الان چن روزه خواب راحتی هم نداره کلا موقع خواب میترسه وزود بیدار میشه لطفا بگید چکار کنم
- رفلاکس
سلام اقای دکتر من خانمی هستم ک گفتم نوزاد بشدت بیقراری دارم شما گفتید باید سونوگرافی گرفته بشه میخواستم بدونم سونوگرافی ازچ نظرگرفته بشه ممنونم
- غذا نخوردن
سلام آقای دکتر بچه ام ۷ماه و نیمشه غذا نمیخوره قاشق اول نزدیک دهنش میکنم میخوره قاشق بعدی دهنش میبنده انگار حالش بد میشه نمیدونم چکار کنم سرلاک با سوپ بهش میدم .چرا اینجوره شربت زینک بدم؟چه مقدار برا اشتها؟
- جواب ازمایش
سلام دخترم الان ۱۲ روزشه تو ده روزگی ازمایش داده gamma gt = ۲۹۰ بوده ولی بقیه فاکتورای ازمایشش نرمال بوده و لنفویستش هم ۵۹ بود و بقیه فاکتورای خونش نرمال بود دلیل بالا بودن این دوتا چیه درضمن زردیشم ۹ بود
- سرما خوردگی پسرم
سلام خسته نباشید پسرم چند روز پیش سرما خورده بود فقط ابریزش بینی داشت الان دو روز هست سرفه خشک میزنه چه دارویی براش خوبه
- مدفوع
سلام جناب دکتر دختر هشت ماهه ای دارم که در دونوبت گذشته در مدفوعش رگه های سیاه رنگ دیدم و نگران شدم لطفا مرا راهنمایی کنید. باتشکر
- ابریزش از دهان
باسلام.دخترم دوسال و۸ماهشه موقع تولددورسرش ۳۱بود.الان۴۳هست. آب دهنش رونمیتونه کنترل کنه وموقع تمرکززبونشوبیرون میاره..آزمایش ازش گرفتم کمبود ویتامین D وکمخونی داره.بقیه ازمایشهاخوب بودن.چکارمیتونم بکنم ایاراه درمانی داره؟
- پیرو خواب شب
دخترم صدبار شب بیدار میشه گریه میکنه شیر میخاد ۱۱ ماهش سیر باشه نباشه بیدار میشه از شیر شب بگبرم
- آروغ نوزاد
نوزادم يك ماه را تمام كرده خيلي سخت آروغ ميزنه كه باعث ميشود گريه كند تا آروغ بزند نآن ١ بهش ميدهم از شيرش راضي هستم در ضمن كوليك دارد چي كار كنم راحت آروغ بزند داروي خاصي هست ؟
- خوردن عسل
حواسم نبود به خواهر زادم که ۱۰ ماهشه آبجوش عسل دادم با چایقاشق کلا ۱۰ ۱۵ قاشق شد فکردم مشکلی پیش میاد؟
- سلامتی نوزاد حین تولد
سلام آقای دکتر.خدا قوت، نوزاد کوچولوی من بعد از تولدش اصلا گریه نکرد.آیا سلامتی او به مخاطره نخواهد افتاد؟ دچار مشکل نخواهد شد؟
- تب
پسرم ۷ ماهشه دو روزه تب داره خیلی بیقراری میکنه نمیدونم چیکار کنم دارو میدم تبش میاد پایین امروز هم وقتی شربت داشتم میدادم استفراق داشت دکتر هم نبردم چون کرونا
- واکسن ۶ ماهگی و سرما خ ردگی
سلام من امروز واکسن ۶ ماهگی دخترم رو زدم در صورتی که گرفتگی دماغ داشت حال بعد از واکسن متوجه شدم که سرما خورده الان نگرانم می خواستم بدونم ببینم مشکلی پیش میاد یا خیر
- عفونت چشمی
با سلام وعرض ادب خدمت آقای دکتر پسرم سه روز پیش صبح که از خواب بیدار شد یه چشمش خیلی ورم(باد) کرده بود طوری بود که باز نمیشد عفونت هم اطراف چشم بود بعد شستشو دادیم یه کم باز شد و خود چشم هم یه کم قرمز بود روز بعد که بیدار شد چشم دیگش یه کم ورم وعفونت داده بود چون تعطیلی بود بردم دکتر عمومی گفت گوشش عفونت داره زده به چشمش یه قطره سیپلکس داده برای گوشش گفت ببرین متخصص نشون بدین حالا بردیم پیش متخصص گوش بچه رو نگاه کرد گفت که نه عفونت نداره فقط یه قطره چشمی باکتی ماید10داده حالا من موندم که کدام دارو رو استفاده کنم و لطفاً منو راهنمایی کنیدکه علتش چی بوده با تشکر. ضمناً بچه 8ماهه هستش وزنشم 6کیلو
- تب ونخابیدن نوزادهشت ماهم
سلام ببخشیدپسرم ازپریشب تب میکنه زیادگریه میکنه نمیخابه میتونم شربت بایوتوکل کیدز بدم

