Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- يبوست
سلام از ديشب تا امشب بچم كه ده روزشه مدفوع نكرده و زور ميزنه چيكار كنم مدفوع بكنه و شير خودم را ميخوره و در كنارش شيرخشك نان١ ميخورد
- قطره
سلام اقای دکتر میتونم ب پسرم قطره مولتی ادزیر ب همراه قطره اهن لیپوزوفر بدم
- دورسرنوزادپسر
سلام پسرم موقعهتولد۳۶بوده الان ۷ماهه هست دورسرش ۴۶ونیمه آیاخوبه یانه
- تایم شیر خوردن نوزاد
سلام.نوزاد چهل روزه ام شب برای شیرخوردن بیدارنشده و من هم گوشیم زنگ نزده و بیدار نشدم شش ساعتو نیم است ک شیرنخورده. مشکلی برای نوزاد پیش می اید؟ از جهت افت قند خون یا تاثیر بر مغز نوزاد؟
- خارش چشم
سلام آقای دکتز هسته نباشید الان چن روز نوزاد یازه ماهه ام داره همش چشماشو میخاره و در حال دندان دراوردن هس ممکن بخاطر دندوناش باشه یاعلت دیگه ای داره؟؟.
- دلیل عدم تمایل کودک 9ماهه به شیر خشک
سلام آقای دکتر.پسرم 9ماهشه و دوماهه که کاملا نسبت به شیر بی میل شده و اصلا طی روز لب نمیزنه و مجبورم در خواب بهش شیر بدم. در این مدت شیرخشک نان ،گیگوز و آپتامیل رو هم امتحان کردم اما نتیجه نگرفتم. به شدت از بوی شیر زده شده و با دیدن شیشه شیر نگران میشه.خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید
- شیردهی
سلام پسر یکسال و ده ماهه ای دارم درصدد از شیرگرفتنش هستم خواستم بدانم بهتر نیس تا اسفندماه و اویل بهار ادامه بدم و اونموقع ازشیر بگیرمش؟ب دلیل فصل زمستان میگویم ک با شیرمادر انتی بادی دریافت میکند
- سرما خوردگی(انتی بیوتیک)
با سلام آقای دکتر دختر من دو روزه که از سرماخوردگیش میگذره. دکتر که بردیم گلوش رو نگاه کرد و گفت قرمزه ولی چرک نداره . البته بعدش گوشی رو گداشت روی سینه بچه و گفت چون یه کم صدا میده شربت زیترو مکس نوشت. تا دیروز بچه من سرفه هاش حشک بود ولی بعد از مصرف پلارژین کیدز و کامی وی الان سرفه هاش کمی خلطی شده. بچه من وقتی انتی بیوتیک میخوره (البته سفکسیم)قسمت واژنش شدیدا ملتهب میشه برای همین میترسم بهش زیترو مکس رو بدم. به نظر شما وقتی گلوش چرک نداشته لازم هست آنتی بوتیک بدم یا کمی صبر کنم. البته تب هم میکنه که با استامینوفن پایین میاد. خیلی ممنونم
- مصرف دو عدد قرص ویتامین دی ۵۰۰۰۰ با هم درکودک چهار ساله را چه کنیم
- کوچک بودن دورسر
دختر دوماه ونیمی دارم که درو سرش موقع تولد سی و چهار ونیم بوده ولی الان سی و هشت و نیم هستش خواستم بدونم آیا دور سرش کم نیست
- بیماری پوستی
بچه 18ماهه ام مدام پاهاش و اطراف آلتش حالت جوش جوش میریزه بیرون وتاروی زانوهایش پختی شکم ودستاش پخش میشه بعد ی مدت که خوب میشهع دوباره میریزه بیرون از5.6ماهگی تا الان همینطور هست باوجود اینکه پوشکش نمیکنم علتش چیه ممنون
- عفونت چشم نوزاد
سلام اقای دکتر نوزادم ۲۱روزشه اول چشم راستش چرک سبز رنگ می کرد و الان چشم چپش چرک می کنه و و دور چشمش قرمزه و هر موقع از خواب بیدار می شه چشمش باز نمیشه و چند باری هم از پماد چشمی تتراسیکلین به چشم هاش زدم
- چاقی
سلام.من ۲۶ سالمه در دوران شیردهی هستم و بچه ام ۱ سالو یک ماهشه. خیلی لاغر شدم.میخواستم برای چاقی پودر جینسینگ مصرف کنم ولی بهم گفتن با پزشک اطفال مشورت کنم.توروخدا دارویی برای چاقی بهم معرفی کنید که ضرر نداشته باشه
- وزن نوزاد
با سلام. نوزاد دختر یک ماهه ای دارم که با وزن ۳۴۰۰ به دنیا امد ولی در پایان یک ماهگی فقط ۶۰۰ گرم وزن گرفته . چکار کنم که بیشتر وزن بگیرد با تشکر
- رشد کم دور سر نوزاد
سلام دختر ۱۰ ماهه دارم، هنگام تولد ۳۵۰۰گرم، ۴۸ سانت قد و دور سر ۳۴سانت داشت ولی الان وزن ۸۶۰۰گرم، ۷۴سانت قد و دور سر ۴۳.۲ دارد، وزن و قد طبق نموداره اما دور سر ۴۳.۲ ساخته که طبق نمودار یک سانت کمتره، ماه پیش هم ۴۳ سانت بود، این موضوع نگرانم کرده،لطفا بفرمایید برای رسیدن به رشد نرمال طبق نمودار چکار کنم؟
- دستمال مرطوب
سلام. ایا کلا و همیشه میشه از دستمال مرطوب برای تمیز کردن نوزاد بعد از ادرارومدفوع به جای شستن استفاده کرد ؟ و هفته ای یه بار هم حمومش کرد؟
- سوال
سلام ببخشید آقای دکتر حساسیت به تخم مرغ در کودکان باعث مدفوع خلطی میشه؟
- سلام من داداشم مریز شده
سلام داداش من بدن درد داره و هرچی میخوره استفراغ میکنه و دل پیچه داره و تب بالا داره میشه بگید باید چکار کنیم
- سرما خوردگی نوزاد ۳ماه ونیمه
سلام ببخشید یک نوزاد سه ماه نیمشه خیلی سرفه میکنه دماغش هم کیپ میشه عطسه هم میکنه ترشح ببرون میزنه وقتی سرفه میرنه خیلی زور میرنه لطف کنید راهنمایی کنید
- اختلال
سلام آقای دکتر بچه ام یکسال و نه ماهشه نمیتونم جایی ببرمش تا میبرم به همه چی دست میزنه بازار میبرم به وسایل مغازه ها دست میزنه میگم نکن توجه نمیکنه یا داد میزنم جیغ میزنه.به زور دستشو میگیرم میکشم کنار.گاهی بعضی چیزا میگم گوش میکنه بعضی اصلا توجه نمیکنه انگار با دیوار حرف میزنم توجه به صحبتم نمیکنه همش از صبح بیدار میشه با خودش تنهایی بازی میکنه و همش راه میره دست میزنه وسایل گاهی میگم نه نمیزنه .بغل همه میره حرف هم در حد چند کلمه اونم با خودش میگه.اینم بگم کارتون انگلیسی زیاد میبینه کاراشون مدام تقلید میکنه حین دیدن.به نظرتون بیش فعالی داره؟؟خیلی نگرانم.وسایل دست بچه ها میگیره ازشون

