Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- زردی نوزاد
سلام نوازاد یک ماهه دارم سه بار با زردی بیست وهیجده بستریش کردم .وبا عدد 6مرخص شد ولی باز زردیش برای بار چهارم برگشت . آزمایش تیروید وکشت ادرارش هم خوب بود. ولی گروه خونی منo+)ولی نوزادB_بود. به خدا خسته شدم پوست بچم تیره شد انقد زیر نور بود. لطفا راهنماییم کنید چکار کنم . چرا زردیش بر می گرده ؟
- سلام آقای دکتر پسر ۶ ماه و نیمه ام امروز بغل یک بچه بود و کمرش یک لحظه به خاطر غفلت برگشت و گریه شدید کرد اما بعد آرام شد آیا نیاز به معاینه دارد ؟
- سرماخوردگی نوزاد ۶ماهه
سلام من پسرم شش ماهشه از دیروز هست عطسه و سرفه و ابریزش بینی داره ولی تب نداره چی بهش بدم خوب بشه .
- بسته شدن چشم نوزاد
بإسلام.دخترم ١٠ماهشه.ديروز ساعت ١١صبح از پشت سر به روي فرش افتاد و پنج ديقه گريه كرد.هيچ علائمي نداشت .بازي ميكرد شيطونه ميكرد.ساعت ٨شب بهش قطره آد دادم سرفه كرد بعد يك دقيقه أنگار آروق شديد زد و از دهنش مايعه آب دهن ريخت بيرون.از اون موقع تا امروز همش چشماشو ميبنده،نميدونم سرش تير ميكشه يا معدش ترش كرده،فقط چشماشو ميبنده داخل دهنش چيزي حس نميكنم.حتي شير خوردني هم اينجوري ميشه شيرو ول ميكنه ميشه سرش تير بكشه؟يا گلو درد داره؟دخترم الرژي داره و رفلاكس
- اشتهای زیاد
با سلام و احترام نوزاد دختر 24 روزه ای دارم که در طول روز مدام شیر می خورد. حجم شیرم طوری است که لباسم رو خیس میکنه. هنگام شیر خوردن هم خیلی خس خس میکنه.در اینترنت سرچ کردم، در مورد شیر خوردن زیاد یکی از دلایلش رو مشکل قلبی بیان کرده بود، لطفا راهنمایی کنید. باتشکر
- بیقراری و بی خوابی
سلام اقای دکتر پسر من پنج ماهشه توی روز اکثرا خیلی بیقراره با اینکه به شدت خوابش میاد ولی نمیخابه حتی وقتی تو پتو هم میزاریمش با اینکه چشاشو میبنده ولی نق میزنه و پاهاشو بهم میماله و بعد کلی دردسر که میخابه به مدت بیست دیقه یا نیم ساعت بعد بیدار میشه و دوباره همین سریال هست تا شب ولی شبها معمولا با اینکه به سختی میخابه ولی وقتی میخابه تا صبح فقط دو سه بار پا میشه شیر میخوره و میخابه یه موضوع دیگه هم اینکه خیلی کم شیر میخوره و شیر خوردنش هم با دردسره یعنی یکم شیر که میخوره جیغ میزنه و از اون وری بهش میدیم باز یکم میخوره جیغ میزنه و واسه شیر خوردنش باید چندین بار اینور اونورش کنیم تا یکم شیر بخوره ممنون میشم راهنماییم کنید که مشکلش چیه
- قطره آهن و مولتي ويتامين
سلام آقای دکتر پسرم ۵ماه و ۲۰روزشه معمولا قطره های مختلف بهش نمیسازه توی دفع دچار مشکل میشه براش قطره آدزیر تجویز کرین یبوست نشد ولی ۳۰قطره رو نمیخوره بالا میاره اوق میزنه یکسره گریه میکنه قطره دیگه ای هست که طعمش بهتر باشه؟
- خس خس سینه
سلام نوزاد ۴ ماهه من سینه اش بعضی وقت ها خس خس میکنه و سرفه میکنه البته اب دهانش زیاد شده رفلکس هم داره هیچ علائم تب یا سرماخوردگی نداره
- عدم وزن گیریه نوزادچهارماهه
باسلام دخترم چهارماهشه تازه چهارکیلووسیصدگرمه شکمشم خیلی کم کارمیکنه خودمم شیرندارم خیلی کمه آبکی هم هس میشه راهنمایی کنین ممنون
- شیر مادر
سلام خسته نباشید آقای دکتر. من تا ۲ ماهگی به دخترم شیرخودم رو دادم و بعد به دلیل آلرژی قطع کردم و به مدت ۶ ماه شیر خشک دادم. الان دخترم ۸ ماهشه و من مقدار خیلی کمی شیر داخل سینه ام هست آیا این شیر فاسد نشده میخوام دوباره شروع کنم بهش شیر خودمو بدم
- دوز مصرف دارو
سلام پسرم هفت ماهشه سرما خورده آموکسی سیلین 250 از داروخانه گرفتم چند ساعت یکبار بهش بدم و چه مقدار لطفا راهنمایی کنید
- سرفه خشک و خش خش کردن سینه نوزاد ۵ماهه
- شیر خشک
سلام آقای دکتر بچه ام شیش ماه و نیمشه شیر خشک ببلاک آر میخوره و شیر خودم .روزی ۸۰ سی سی فقط شیر خشک ببلاک آر میخوره این ۱۵ قطره آهن که میدیم کفایت آهن بدنشو میکنه؟
- درباره قی دادنه چشم نوزاد
سلام بچم یه ماهو ده روزشه چشاش قی میده هرچند ساعت باید از قطره باکتی ماید استفاده کنم؟
- غذای کمکی
سلام دخترم 23روززودبدنیااومدباوزن3.350وزردی روز اول داشت بستری شد وخوب شدولی کولیک ورفلاکس داره الان نزدیک پنج ماهشه وبهترشده ولی بازم پنیر بالامیاره وگریه میکنه دکتر برده بودم گفت تا4.5ماهگی خوب میشه الان خیلی خوب شده ولی سرماخورده وشیر خشک میدم ازاول والان نمیتونه زیاد بخوره وزنش اومده پایین.غذای کمکی روازکی میتونم براش شروع کنم وباچی وچه مقدارباشه
- مدفوع نوزاد چرب
سلام مدفوع نوزادم چرب است
- برفک دهان نوزاد
p> سلام پسر یک ماه ونیمه من حدود1ماه هست که دچاربرفک دهان شده،تاالان سه شیشه نیستاتین هم استفاده کردم ولی تغییری نکرده،باوجودرعایت نظافت وسایل شیردهی و تمیزکردن دهانش وحتی استفاده ازداروهای سنتی هنوزبرفکها هستن،هرچندمشکلی واسه شیرخوردن نداره ولی خیلی واسش ناراحتم.شیرخشکی هم که به صورت کمکی واسش استفاده میکنم نان1هست.درضمن شیرخودم روتوسط سرشیشه میدم چون مستقیما نمیتونه سینه روبگیره. می خواستم بدونم چیکاربایدکنم که رفع بشن. لطفا من و راهنمایی کنید. ممنون
- شیاف استامینوفن ۱۲۵
با سلام. آیا برای کودک یکساله شیاف استامینوفن ۱۲۵ هر ۴ ساعت مناسب است؟ با قطره استامینوفن تب خیلی کم می آید پایین.
- سلام خسته نباشین من نوزاد ۶ ماه امروز واکسن زده خیلی درد داره استامینوفنم دادم اثر نکرد میتونم شیفاف دیکنوفالاک بزنم براش؟
سلام خسته نباشین من نوزاد ۶ ماهه امروز واکسن زده خیلی درد داره استامینوفن دادم ولی اثر نکرده میتونم شیفا بزنم براش دیکنو فلاک ؟
- جوش آبکی
پماد کالاندولا بزنم اون جوش آبکی که قبلا رودستش پیدا شد پماد هیدروکورتیزون۱درصد زدم حوب شد تو این سه روز چیکار کنم بهتر شه که اگه بهتر نشد ببرمش دکتر کف پاش رو باصابون بشورم

