Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- مقدارمصرف شربت آموکسی کلاو ۴۵۷
- شیر
سلام آقای دکتر وقت بخیر، دخترم ۴ سالشه،هروقت شیر پاستوریزه میخوره بعدش یبوست میشه بفرمایید چه راه حلی داره که بتونم بهش شیر پاستوریزه بدم و یبوست نشه ممنون
- سرفه کودک
فرزند دو سال و سه ماه که بعد از چند روز اسهال و مصرف او از است و پودر اسهال در حال حاضر سرفه داره و یکمی بیحال آیا آموکسی سیلین بدم؟
- یبوست
با سلام و تشکر کودک یک سال و نیمه ای دارم که چند روزه به صورت گلوله گلوله مدفوع میکنه. دفعاته دفعش دو یا سه بار در روزه ولی همیشه به صورت گلوله ای. چه مشکلی داره؟
- شیرنخوردن
سلام دختر ۴ماهه ای دارم که گاهی اوقات خیلی بد شیر میخورد ازدیشب ساعت ۳ که شیر خورده تا ساعت ۱۰ صبح هر کاری کردم شیر نخوردودایم شصتش را میخوردوقتی میخوام شیربهش بدم گریه میکنه مجبورشدم شیر م رابدوشم وداخل شیشه بدم چکار کنم
- شیرخشک
سلام. مولتی ویتامین روبعدازخوردن شیرخشک میدم به پسرم اشکال نداره. یک سال ودوماهش؟
- سرماخوردگی گوش درد
میزان مصرف ازیترومایسین ۲۰۰ در کودک ۲ساله باوزن ۱۳ونیم کیلو
- ختنه روزدوم
سلام مجدد.پسرم که گفته بودم عفونت ادراری داره ختنه کردیمبه گفته دکترش چربی اضافه هم زیادجم شده بودسر آلتش. الان از دیروز سرالتش خشک وزخمی شده وبه شدت دردناکه طوری که وقتی به پوشکش گیرمیکنه جیق میکشه.براخشکی وزخم سرآلتش چی استفاده کنم نرم بشه اروم بگیره .تشکرمیکنم ازراهنمایی های به موقع شماخداخیر بده شماراآقای دکتر
- شربت زینک گلوکونات
سلام.من شربت زینک گلوکونات برای پسرم که سه سالشه تجویز شده این شربت روی قدش تاثیر منفی نمی ذاره که باعث کوتاهی قدش شود؟.و اینکه من پسرم لاغره برای چاق شدنش تاثیر داره ؟
- گرفتگی بینی و سرفه
سلام و خسته نباشید. پسرم سه سال و دو ماهشه. وزنش ۱۳ کیلو. الان یک هفته هست که آبریزش بینی و گرفتگی بینی داشت. بینیش صدا میداد و وقتی میخواست بخوابه انگار راه تنفسیش بسته هست. شربت کوریزان میدادم ولی خوب نشد. امشب یه بستنی خورد. نصفه شب تو خواب خیلی سرفه میکرد. از سرفه استفراغش گرفت یکم بالا اورد. چیکار کنم؟
- شیردهی
آقای دکتر سلام نوزاد ۳هفته ای رو هر چند ساعت باید بیدار کنیم شیر بدیم؟ ۱۰که میخوابه تا۳بیدار نمیشه.
- دستگاه بخور
با سلام بنده یک فرزند 2ساله و یک فرزند دو ماهه دارم با توجه به فصل سرما احساس میکنم هوای منزل خشکه و مناسب نیست استفاده از دستگاه بخور از جهت مهیا کردن محیط جهت رشد باکتری مشکلی نداره میتونم استفاده کنم؟بخور سرد یا گرم کدام مناسب تره؟ تشکر
- سرماخوردگی کودکان
سلام اقای دکتر دخترم ۴ ساله سرما خورده تب لرز داشته با استامیوفن هرهشت ساعت وازیترو مناسب باوزنش روزانه دارو گرفته خداروشکر تب لرز قطع شده ولی سینش صدا میده خسس میکنه خلط داره.ازیترو تمام شده میخوام اموکسی ۲۵۰ ..اکسپکتورانت.. بهش ازفردا بدم ممنون راهنمایی کنید.
- شربت آزیترو مایسین برای کودک ۶ ساله ک وزنش ۱۹ کیلو است چ مقدار مصرف شود
سلام برای کودک ۶ ساله باوزن ۲۰ کیلو چه مقدار آزیترومایسین ۲۰۰ بدم
- تب کردن ناگهانی در هنگام استفاده از آنتی بیوتیک
سلام خانم دکتر ببخشید من یک سوال ازتون دارم دخترم از شنبه شروع به سرفه کرد تا دوشنبه که سرفه ها خلطی شدند و بینی کیپ شد بردیمشون پیش خانم دکتر فریبا حقانی ایشون معاینه کردند گفتند گلو عفونت داره و حتی به پرده گوش هم مقداری سرایت کرده دو شیشه فارمنین 643 دادند و اسپری بنفش و آبی و اسپری بینی نمکی و مومتازون حالا بچه از دوشنبه تا امروز آنتی بیوتیک مصرف کرده تو این هفته اصلا تب نداشت امشب تب کرده این خطرناکه امکان داره وسط مصرف آنتیبیوتیک بچه یهو تب کنه الان هم دسترسی به خانم دکتر ندارم تا فردا عصر من خیلی ترسیدم و چون تو شهر خودمون هم متخصص اطفال نداریم اگر میشه لطف کنید این سوالمو پاسخ بدید
- نخوردن غذا
سلام پسرم ۵ ساله شه غذاخوری کم میخوره شربت ویتا زینگ هم دارم مال ۳ پیش خراب نیس بهش بدم
- شیر نخوردن کودک
با سلام پسرم 3 ماهشه فقط شیر خودم رو میخوره وزن گیریش تا الان خوب بوده ولی مدتیه که شیر با فشار وارد دهنش میشه نمیتونه قورت بده گریه میکنه و سرشو عقب میکشه میخوام بدونم به مرور زمان بهتر میشه و آیا تولید شیر با نیاز کودک هماهنگ میشه یا نه
- علت کوچکی دور سر
سلام دخترم ۹ماهه کامل ب دنیا اومد وزنش ۲کیلو و دور سرش ۳۱.۵بود الان ۷ماهشه ۳۹دور سرش بهداشت میگه کمه متخصص بردم هم آزمایش هم سونو خوب بوده ب مغزش آسیب نزده یکم راهنمایی کنید ممنون
- آموکسی کلاو
سلام آقای دکتر لوزه های دو طرف حلق پسرم کمی التهاب داره و ته زبانش اکثر وقتها سفید هست و زود بزود بوی بد میده که سفیدی زیادتر شده ولی الان بوی بد نمیده و دیشب تب ۳۹ درجه داشت ته حلقش قرمز قرمز شده و زبا کوچکش کمی بلند تر و قرمزشده و ته کام دهان چند تا جوش ریز دیدم و گردی در گلو احساس میکرد که در قورت دادن درد داشت ولی گوش درد و سردرد نداشت و گرفتگی بینی داره از دیشب قرص آموکسی کلاو۶۲۵ هر ۱۲ ساعت و دیفن هیدرامین روزی ۳ بار و قرص مکیدنی آلتادین روزی ۳ بار و ایبوپروفن ۴۰۰ دوبار دادم الان تب پسرم تقریبا قطع شده و حال عمومی بهتر شده الان غذای نرم میتونه قورت بده من تو اینترنت این احوالات رو دیدم که نوشته بود نشانه سرطان گلو من داغون شدم الان میترسم دکتر ببرمش چون من تازه از شر سرطان سینه دارم خلاص میشم خواهش میکنم به من بگید سرطان نیست خیلی از لحاظ روحی داغونم. پسرم ۱۲ ساله هست و ۹۰ کیلو وزنش هستسلام آقای دکتر لوزه های دو طرف حلق پسرم کمی التهاب داره و ته زبانش اکثر وقتها سفید هست و زود بزود بوی بد میده که سفیدی زیادتر شده ولی الان بوی بد نمیده و دیشب تب ۳۹ درجه داشت ته حلقش قرمز قرمز شده و زبا کوچکش کمی بلند تر و قرمزشده و ته کام دهان چند تا جوش ریز دیدم و گردی در گلو احساس میکرد که در قورت دادن درد داشت ولی گوش درد و سردرد نداشت و گرفتگی بینی داره و یکبار دیشب استفراغ داشت ولی سرفه نداره از دیشب قرص آموکسی کلاو۶۲۵ هر ۱۲ ساعت و دیفن هیدرامین روزی ۳ بار و قرص مکیدنی آلتادین روزی ۳ بار و ایبوپروفن ۴۰۰ دوبار دادم الان تب پسرم تقریبا قطع شده و حال عمومی بهتر شده الان غذای نرم میتونه قورت بده من تو اینترنت این احوالات رو دیدم که نوشته بود نشانه سرطان گلو من داغون شدم الان میترسم دکتر ببرمش چون من تازه از شر سرطان سینه دارم خلاص میشم خواهش میکنم به من بگید سرطان نیست خیلی از لحاظ روحی داغونم. پسرم ۱۲ ساله هست و ۹۰ کیلو وزنش هست و ۱۷۰ قدش هست امیدوارم خبر خوش به من بدید ولی وضع عمومی پسرم نسبت به دیروز خیلی بهتر شده .
- حرف زدن کودک
سلام خسته نباشید پسر من ۲سال و پنج ماه دارد.تعداد زیادی کلمه بلد است بیش از ۱۰۰ ولی جمله فقط آب بده را میگوید.فعل هم مثلا بیا برو بده نیست.چند کودک هم سن او در فامیل جمله بندی خوب دارند.پسرم باهوش است و دستوراتی مثل برو دم دستشویی یا لیوان را بیار و مشابه اینها را انجام می دهد.این که نسبت به کودکان فامیل هنوز جمله بندی نمی کند جای نگرانی دارد؟با سپاس از شما

