Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شربت آموکسی سیلین 125
با سلام و وقت بخیر . برای نوزاد پسر، ۲ ماهه شربت آموکسی سیلین ۱۲۵ چند cC در روز مناسبه .
- لرزش
سلام نوزاد سه ونیم ماهه، چند بار دچار لرزش سر و دستان شده، البته حالت هاش در مدت لرزش طبیعی هستش، سه حالت هیجان زده شدید داره تو آون زمان چه باید کرد؟
- زردی نوزاد
باسلام پسرم یک ماهشه از۵روزگی زردی داشت ازمایش کبد وادرار هم داده گفتن خوبه ولی هنوز زرده مخصوصا چشاش وصورتش..گفتن شیرمو دوروز قط کنم..یعنی بعد دوروز بهتر میشه
- قورت ندادن اب دهان
سلام خسته نباشید نوزاد ما ۲ ماه و ۲۰ روزش هست الان ۲ هفته است آب دهانش زیاده و میریزه و وقتی به حالت خوابیده هسته نمیتونه آب دهنشو قورت بده که دو بار میخواست خفه بشه لطفا راهنمایی کنید که این نشانه رفلکس نیست؟ چه کار میتونم بکنم؟
- سلام دختر من 30روزش هست شکمش کارنمیکنه
- تب نوزاد
سلام آیا برای نوزاد 5 ماهه از شیاف دیکلوفناک میتونم استفاده کنم برای پایین اومدن تب؟
- وزنگیری نوزاد 5 ماهه
سلام وقتتون بخیر پسرم 4 ماهگی ک بردم وزن کردم. 6650 بود. الان ک 5 ماه و ده روزش هس شده 7 کیلو. کم وزن اضاف کرده. قبلا بهش شیر خشک میدادم دوماهی هس نمیدم. نیاز هس باز براش شروع کنم؟ یا غذا کمکی بهش بدم؟ یا وزنگیریش عادی بود؟؟
- شیرخشک چی بدم
سلام اقای دکترمن بچم دوماهش بود دورمقعدقرمزبود رفلاکس پنهان وخس خس سینه داشت گفتن الرژیه. و ازدوماهگی شیرخشک نان اچ ا خورده الان هشت ماهشه هیچ علایمی نداره باید چه شیرخشکی بدم یاهم.ن اچ ارو بدم
- تجویزسیفیکسیم برای نوزاد یک ماهه خوب است یا نه
من پسرم یک ماهه است سرفه میکنه می توانم از شربت سیفیکسیم استفاده کند
- کم کاری تیرویید
دخترم ده روزگی تیروییدس46 بود الان ک یک ماهه هس 2 شده باید تا کی قرص بخوره بعد تیرویید روی وزنش هم تاثیر داره تیروییدش کم کاره
- سرماخوردگی
سلامآقای دکتر نوزاد دوماهه دارم شیرمادر ميخوره. خودم سرماخوردم خیلی جزئی واسه اینکه بچه مریض نشه ماسک بزنم موقع شیر دادن کافیه؟و اینکه بخاطر شیردهی چه دارویی میتونم بخورم که برای بچه ضرری نداشته باشه زودتر برطرف بشه ؟
- سلام وقت بخیر واسه بی قراری نوزاد واسه دندون دراوردنش چه دارویی میتونم بهش بدم
- اندازه دور سر نوزاد
دور سر نوزاد من در ۴روز اول تولد ۳۶ونیم بود ولی و گفتن باید در دوماهگی ۴سانت اضاف کرده باشه ولی بچه من ۲سانت ونیم اضاف کرده خیلی نگرانم آیا مشکلیه؟
- ابریزش بینی
یلام خسته نباشید نوزاد پسر سه ماهه که فاویسمم داره سرماخوره و ابریزش بینیم داره چه دارویی بهش بدم
- سرفه نوزاد
نوزاد سه ماهه دارم که بعضی وقتها پشت سر هم سرفه می کند مخصوصا شبهاپیش متخصص بردم گفت ریه اش عفونت نداره و براش یه قطره گیاهی نوشت که یک هفته استفاده کردم سرفه اش بیشتر هم شدههمچنین براش فاراموکس ۴۰۰ تجویز کرده که تابحال بهش ندادمبا توجه به اینکه دکتر گفت ریه اش تو معاینه سالمه به نظر شما آیا شربت فاراموکس بهش بدم؟
- اسهال دختر یک ساله
با سلام دختر یک ساله ما الان چند روز که شکم رویه گرفته شاید روزی هم شش بار.از نظر وزنی هم ضعیفه بخاطر نفخ معده که داره هرچیزیهم نمیتونیم بهش بدیم ممنون میشم اگه بخاطر شکم رویه اش راهنماییم کنید که چه چیزی واسه درمانش باید بخوره
- مقدار مصرف سیفکسیم
با سلام دخترم هشت ماهه است و براش سفکسیم ۱۰۰نوشتن مقدار مصرفش چقدره با نچتسکر
- تغییر شیر خشک از خارجی به ایرانی
سلام پسرم شش ماهه است تا شش ماهگی شیر است ام ای خارجی میخورد از شروع ماه هفتم شیر خشکش رو عوض کردم نان ۲ ایرانی میدم الآن چهار روزی میشه اسهال شده روزی دو یا سه بار دفع داره حس میکنم از تپلیش کم شده لوپاش و بدنش یکم شل شده . میخواستم بدونم علتش چیه چیکار کنم ممنون .
- مدفوع نوزاد
با سلام دختر من ۹ ماهو ۱۰ روزشه تقریبا دو هفته میشه که رنگ مدفوعش سبزه می خواستم بدونم طبیعیه یا موردی هست؟ روزی هم ۲تا ۳بار دفع داره
- وزن کم
نوزادی 5ماهه دارم ماه پیش بردم واسه واکسن وزنش 5500 بود وزن تولدش 2900بود چقد کمبود وزن دارد چکار کنم وزنش نرمال بشه علت کم وزنیش چی میتونه باشه

