Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- گوش دردنوزاد ۲ماهه
سلام نوزاد ۲ماهه دارم که چندروزه گوش درد داره دکتر بردم گفتن یه کم التهاب داره گوشش وشربت نئوتادین روزی ۲سی سی دادن میترسم شربت براش عوارض داشته باشه شربت رو به بچه بدم یانه؟
- جدا کردن جای خواب
سلام. نوزاد یازده ماهه دارم. خیلی به من میچسبه همش. هر جا میرم دنبالم میاد. آشپزخونا برم میاد دنبالم و نمیشینه بازی کنه برا خودش. همش تو فکر اینه من کجام. چشماش دنبال منه. آیا اضطراب جدایی داره؟ برای این بچه ها از چه سنی اتاق خوابش رو جدا کنیم؟
- غده در پشت سر نوزاد
سلام دخترم نه ماهه هست... به تازگی متوجه تعدادی دانه در زیر پوست سرش شدم حدود دو تا دونه در دو طرف سرش .. اندازشون مثل دونه لپه بود و وقتی فشارش میدادم حرکت میکرد ایا خطرناکه ؟
- زردی نوزاد ۱۵ روزه
سلام نوزاد دوزاده روزه یه دونه توی دهانش فشار دادم یک دفعه هسته رو قورت داد دفع میشه یا نه
- گرفتگی پای واکسن دوماهگی نوزاد
سلام دکتر وقت بخیر ممنون وقت میزارید اونطرفی که پای دخترم واکسن دوماهگی زدم میخوام پاشو برا ورزش یبوست تکون بدم یمقدار سفت میکنه بعضی وقتام طاق باز خوابیده پاشو میده بالا بازی کنه داره دستو پامیزنه یهو اون پاش انگار حالت گرفتگی رگ ران یا پای خودمون چطوره یه لحظه مکث میکنه چشاش درش میکنه بعد کم کم وامیکنه نمیدونم چرااینقدر ترسیدم ب بنظرتون خوب میشه؟
- اسهال
سلام دخترم سه ماهش از موقعی که به دنیا اومده اسهال داره
- یبوست کودک دود ماه و نیم
سلام خسته نباشید. من فنلاند زندگی میکنم. نوزاد من ۷۰ روزشه، ده روز مدفوع نکرد بردیمش بیمارستان تنقیه کردن و براش دارو تزریق کردن اما باز شکمش کار نکرد ، دکتر گفت از دست ما کاری برنمیاد باید منتظر بمونید و اومدیم خونه، همش بچه زور میزنه و ناله میکنه ولی اصلا نمیتونه مدفوع کنه، چیکار کنم؟ لطفا راهنمایی کنید ؟ سه هفته اول تولد شکمش خوب کار میکرد و روزی چند بار مدفوع میکرد، ولی بعدش خیلی سخت کار میکرد، اولش فکر کردم بخاطر اینکه در کنار شیر خودم کمکی بهش شیر خشک یکی دوبار در روژ میدم و شیر خشک رو قطع کردم و فقط شیر خودمو میدادم ولی فرقی نکرد و شکمش هر چهار پنج روز کار میکرد اونم با کمک دارو( duphalac ) و( Mallassuute). ولی اینبار خیلی زمان برد یعنی حتی دارو هم بهش کمک نکرد و ده روز طول کشید و الان خیلی درد داره ، دکترا هم میگن طبیعیه، لطفا بگید چیکار کنم؟
- چه درجه تبی رو با درجه دیجیتال باید ترسید
سلام خسته نباشید نوزاده دوماهه دارم هفته پیش تب کرد تبش تا ۳۹ رفت بعد با استامینفن و قطره بتامتازون و آمد پایین دکتر گفت گلوش عفونت کرده که برای عفونت هم شربت داد یک شبه خوب شد ولی دوباره الان تب کرده دمای بدنش با دیجیتال ۳۷.۶آقای دکتر چی کار کنم از چیه که دوباره تب کرده
- سرفه و آبریزش بینی
سلام خسته نباشیدپسرم ۱۸ماهشه سرفه میزنه آبریزش بینی داره بهش داروی گیاهی بدم یان شربت وقطره؟ممنون میشم راه درمان بگین
- کم کاری تیروئید
با عرض سلام و وقت بخیر میخواستم و با عرض پوزش از ایجاد مزاحمت میخواستم بدونم کم کاری تیروئید نوزاد اگر تا چندماهگی تحت درمان قرار نگیرد باعث آسیب میشود؟
- گرفتگی بینی
باسلام خدمت پزشک محترم نوزاد۵ ماهم یه هفته ست که بینیش بسته ست از قطره سدیم کلراید استفاده میکنم همون لحظه خوب میشه یه ساعت بعد دوباره بینیش میگیره دیگه از چی میتونم استفاده کنم؟
- اسهال دختر یک ساله
با سلام دختر یک ساله ما الان چند روز که شکم رویه گرفته شاید روزی هم شش بار.از نظر وزنی هم ضعیفه بخاطر نفخ معده که داره هرچیزیهم نمیتونیم بهش بدیم ممنون میشم اگه بخاطر شکم رویه اش راهنماییم کنید که چه چیزی واسه درمانش باید بخوره
- نحوه خوابیدن
سلام خسته نباشید وقت بخیر نوزادم ۴۲ روزه است از بدو تولد موقع خواب سرش رو رو به کمر خم میکنه و پاهاشو هم به سمت کمرش میبره تقریبا حالات حلال برعکس.حتی موقع بیداری وقتی بلندش میکنم نیز سرش رو رو به بالا میگیره و گردنش و سفت میکنه ایا مشکلی داره؟؟میشه راهنماییم کنید چیکار کنم
- نخوردن شیرمادر وشیرخشک
باسلام وادب خسته نباشید من نوازادی ۴ ماهه دارم پسر هستش اما سه شنبه شیر من را نمی خورد وشیرخشک هم نمی خورو مبشه راهنمایی بفرمایبد چکار کنم تا شیر بخورد
- وزن کودک ۹ ماهه
باسلام و احترام.. وزن دخترم در بدو تولد ۲۹۰۰ بود و حالا امروز که ۸ ماهش تموم شده وزنش ۸ کیلو و قدش ۶۶سانت است.. میخاستم بدونم مناسبه؟ و اینکه اقای دکتر دخترم بیشتر از یکماهه که روی قد ۶۶ ایست کرده وبیشتر نمیشود.. ایا لازم است ازمایش ادرار انجام دهد؟؟ باتشکر
- زمان در آوردن دندان
سلام خسته نباشید دخترم چند روز دیگه نه ماهش تموم میشه میره تو ده ماه هنوز هیچ دندونی در نیاورده خیلی نگرانم و حتی نه سینه خیز هم نمیره ولی گردن میگیره و تازه یک ماه میشینه ....میشه راهنماییم کنید ممنون میشم
- رفلاکس
باسلام وتشکرفراوان ازشما.ایا خرخر کردن دماغ و زور زدن ازعلائم رفلاکس هست و ایا نوزادی ک رفلاکس دارد حتما کمبود وزن هم دارد
- یبوست و سفید شدن زبان
سلام آقای دکتر من همین سوال قبلی گفتم که سطح زبون دخترم سفید شده دون دون نیست قشنگ یک لایه سفید ،البته یبوست هم داره به خودش فشار میاره ولی باد شکمه و بدبو نمیتونه مدفوع کنه احتمال داره سفیدی روی زبانش بخاطر یبوست باشه وابنکه چه قطره ای بگیرم واسه یبوست و چقدر بدم مرسی از پاسخگویی شما
- شیرخوردن نوزاد
سلام وخسته نباشیدنوزادپسری دارم سه ونیم ماهه چن روزی هس خوب شیرنمیخوره روزی دوسه بارسینموخوب نمگیره به زور میزارم دهنش گریه میکنه این اواخربایدبصورت درازکش شیربدم تا بخوره وموقع خوردن دست وپاشوخیلی تکون میده واین چن روز نسبت به قبل زیادمیخوابه تا قبل ازاین خوب شیرمیخورد وزن گیری خوبی هم داره ولی این اواخرنمیتونه بخوره من همراهشیرخودم دووعده شیرخشک میدادم چون شک کردم از شیشه باشه دوروزهس نمیدم ولی شیرخوردنش بهترنشده
- گرفتگی صدا نوزاد ده ماهه
با سلام و ادب.علایم شامل عطسه و سرفه است ابریزش ندارد. کودک پسر ده ماهه ای است با وزن 10 کیلوست. لطفا راهنمایی بفرمایید

