Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سلام دکتر سوالم درباره قده لفاوین
پسرم ۸ماهو نیم هست تو خواب شب همش بدنشو کش میده دسشو میاره پیشش گوشش و کمرو پاهاشو قوس میده رفلاکس داره وزنش ۱۰ونیم هست وزن تولد۴کیلو از شیر خودم میخوره از ابتدای تولد این کارو میکرد تو ۶ماه نشست ولی اصلا چهاردسو پا نرفت و نمیره زود گردن گرفت و چندبار فقط خودشو ب پهلو انداخت هربارم رو شکم میذارمش بعد چند دیقه گریه میکنه برش دارم خیلی استرس دارم ارتباط چشمی خوبی داره سریع میخنده صداهارو زود دنبال میکنه ب اسمش سریع واکنش نشون میده منو پدرشو کاملا میشناسه دس میزنه و چندکلمه حرف میزنه مث ماما بابا عمو من از اوتیسم و نرمی استخوان میترسم استرسم برای این بیماریاس توروخدا منو راهنمایی کنید
- گردن گرفتن نوزاد
سلام وقت بخیر پسر من ۴ ماه و ۲۵ روزش هست گردنش کامل سفت نشده وقتی توی بغلم مینشونمش گردنش به پایین میفته ولی غلت میزنه و وقتی روی شکم میذارمش واسه چتد دقیقه میتونه گردنشو بالا بگیره.خیلی نگرانم مشکلی داره که گردنش سفت نشده؟
- شیرخشک
سلام اقای دکتر پسر من سه ماهشه از اول شیرخشک نان همراه شیر مادر خورده بعد چندوقت بخاطر جوش صورت و احتمال الرژی شیرخشک اچ آ نان فرمودین بدیم بهش الان یه مدته این شیرخشکو نمیخوره انگار از طعمش خوشش نمیاد میتونیم برند شیرخشکو عوض کنیم؟ همچنان اچ آ بدیم یا میتونیم معمولی بدیم؟
- .
سلام آقای دکتر ببخشید شربت کید هلیکس برای کودکان 7 ماهه ضرر نداره؟
- شربت اموکی سلین برای نوزاد سه ونیم ماه
سلام اقای دکتر ببخشید که وقت تان را میگیرم میخواستم بپرسم که شریت امو کی سلین برای نوزاد سه ونیم ماه که صداش گرفته باشه ایا خوب است یا خیر
- نوزاد
نوزادم هفت روزش هست وجایی بودیم دودتریاک به طرفش میکردندسه چهارروزالان اوردمش خونه خیلی حالش لده وبی حال هست چکارش کنم
- گرفتگی بینی
سلام خسته نباشید اقای دکتر.پسرم تازه رفته ۶ماهگی الان ۱ماهه دماغش میگیره قطره سدیم کلرید میزنم ۱،۲ساعت جواب میده بازم میگیره .از دماغ نمیتونه خب نفس بکشه چیکار کنم.
- خون در مدفوع نوزاد
بإسلام.يه سوال ديگه هم داشتم اقاي دكتر..دخترم كه گفتم هفت ماهشه از ٤ماهگي لك قرمز رو صورتش ظاهرشد ولي تاحالا اصن خون در مدفوع نداشته.فقط خس خس سينه داشت كه ببلاك اي ار خورد خوب شد،الانم حالش خوبه فقط فرني برنج و موز و سيب زميني رو كه شروع كردم شبا نميتونست بخوابه يعني اين الرژي به پروتين گاويه ؟
- ختنه
سلام. پسرمن ۹ اسفند واکسن ۴ماهگی داره. میخواستم ببینم ۷ اسفند میتونم ختنه ش کنم یا بعد واکسنش ختنه کنیم؟ اگر بعد واکسن باید باشه چقدر بعد از واکسن؟
- سلام پسرم واکسن ۴ماهگیش امروزبود چون سرماخورده میتونم چندروزی نزنم مشکلی نداره
پسرم ۱۰اسفند باید واکسن ۴ماهگی میزدم سرماخورده تا چند روز میشه به تاخیر انداخت واکسن
- کوبیدن سر
سلام خسته نباشید من یه پسر ۹ماهه دارم که الان حدود یک ماه هست که مدام دوست داره سرش را به جایی بکوبه،بعضی وقتا به زمین به دیوار .... چند روزه یدونه دندون پایین و دوتا هم بالا دراورده،تا حالا دندون درنیاورده بود میخوام بدونم این کوبیدن سر ممکنه برای در دندون درآوردن باشه یا دلیل دیگه ای داره؟چکار باید بکنم
- درمورد غذای کمکی
سلام اقای دکتر وقت بخیر من پسرم ۵ماهش تموم شد میتونم غذای کمکی بدم بعدنمیدونم ازچی بایدشروع کنم برای برنامه غذایی باید بیام مطبتون؟
- نوزاد 20روز سرفه میکنه
پیش متخصص بردم گفت مشکلی ندارن خوبه سالمه . ولی سرفه هاش خیلی شد
- نوزادپنج ماهه
باسلام خدمت شما پزشک محترم نوزادم شش ماهشه وزنش ۵۷۰۰هست وزن بدوتولدش ۲۶۰۰خیلی لاغره فرنی هم بهش میدم ولی اصلا رشد نمیکنه شربت زینگ گلوکونات وقطره میم هم بهش میدم شیرخودمو میخوره احساس میکنم شیرم اصلا بدرد نمیخوره یعنی از دوماهگی به بعدرشدش متوقف شد دوماهگی ۴۴۰۰بود به نظرتون شیرخشک چی بهش بدم
- سرفه کودک ۲۶روزه
بچه من ۲۶ روزه هست از امروز سرفه همراه با خس خس داره چکار کنم.
- قدووزن
سلام اقای دکترمن پسرم ۴ماهشه۲۰بردم مرکزبهداشت بهم گفتن قدودورسرش خوبه ولی وزنش نیم کیلوکمه۶کیلوبودشیرمادرهم میخوره وزن تولدش۲/۷۰۰بودچیکارکنم بنظرتون
- تب نوزاد ۹ ماهه
سلام من دخترم تازه ۹ ماهش تموم شده امروز از صبح بی حال بود بعد ظهر تب کرد ۳۷،۷ بهش ۲۵ قطره ایتامینوفن دادم خوابید عصر که بیدار شد بالا اورد بعد دوباره دیدم تبش شد ۳۸ بهش دوباره استامینوفن دادم از همون موقع هر ۴ ساعت دارم بهش قطره میدم تبش با قطره کم میشه ولی باز ساعت قطرش که میشه بیشتر میشه. علتش چیه ؟باید چیکا کنم؟
- نوزاد کم خواب و بیقرار
با سلام نوزادم با وزن ۳۲۰۰ باقد ۵۱ الان در پایان ۴ ماهگی قرار دارد از روز اول روزا میخوابید شبا برای دلدرد تا صبح بدار بود وگریه میکرد بردیم دکتر گفت دل درد دار ه قطره کولیکیز دادیم با دایمتیکون و عرق نعنا و هربال میکسچراز سه ماهگی به این ور اصلا شبانه روز خوابش کم شده خوابش میاد میخوابه با گریه از خواب بیدار میشه شیر میدی دیگه نمیخوره بیداره تا دوباره خوابش بگیره الان چند شب پیشنهاد دادن با صدای جارو برقی میخوابه هر موقع بیدار داره میشع صدا میزاریم باز خوابش میبره تا خاموش میشه بیدار میشه از سه ماهگی به این ور زیاد دهنش کف میکنه تف میکنه دایم هم در حالت بیداری انگشتاشو تو دهنش میزاره میخوره نق میزنه باید را ببیرمش تا ساکت شه روزی سه بار بال میاره اگه اروعشو نگیریم بردیم دکتر دیفن هیدرامین داده شبی یک سیسی میدیم با اونم بیدار میشه گفتیم شاید گرشنه است شیر خشک وادیم با اونم بعد از چند دقیقه بیدار میشه بین کولیک وریفلاکس گیر کردیم کدومه کی اروم میشه دکتر میگه تا اخر ۶ ماهگی خوب میشه چکار کنیم خوالش خوب شه عمیق با تشکر
- امتناع از شیر خوردن
بعد سه هفته به دستور پزشك دوباره شير خودمو دارم ميدم البته كم بود با شيرافزا بيشتر شد در خدي كه فشار ميدم قطره مياد و نهيتا ١ رگ ميزنه.دخترم سه ماهس.تو اين چند روز كه به زور سينرو دوباره گرفته معمولا ميخوره ولي روزي دو سه بار بد لج ميكنه دز حدي كه تا با سرنگ از گوشه سينم شير خشك ندم اروم نميگيره..به نظرتون دليلش چيه؟اينم بگم صبح تا شب فقط با فاصله هاي نيم ساعت استراحت معمولا سينم تو دهنشه.و اينكه پيش اومده موقعي كه لج ميكنه فشار دادم اون لحظع شيرم در خدي بود كه بچكونن تو دهنش اما بازم جيغ زد تا طعم شير خشكو بچشه و بعد سينرو بگيره.به نظرتون فقط وابسته طعمش شده؟يا نه واقعا گشنگي بهش فشار مياره اون يكي دوبار كه لج ميكنه؟اخه وقتي خوابه يا تو ماشين راحت سينرو ميگيره.
- رفلاکس معده و بی اشتهایی
نوزاد ۴ماه و ۹ روزش هست که رفلاکس داره و خیلی بی اشتها هست .دکتر شربت پنتو پازولینی داد ک استفراغش کمتر شده ولی بازم اشتها کمه. شما چه داروی اشتها آور و تقویتی پیشنهاد میکنید

