Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- اسهال سبزرنگ
سلام آقای دکتر خسته نباشید دختر دو سال و سه ماهی دارم که امروز اسهال شده و به رنگ سبز کمرنگ است و چون الان یک هفته است از شیر گرفته ام بهش شربت کلسیم می دهم ایا امکان دارد برای شیر باشد
- اسهال پسر بچه 14 ماهه
سلام و وقت بخیر، پسرم امروز 14 ماهه شده و ما در چکاپ یکسالگی پسرم که تقریبا 13 ماهگی جوابش اومد متوجه شدیم کمی کم خون هست بعد دکتر گفت قطره آهن لیپوزوفر آبی رو جای یک سی سی به یک و نیم سی سی افزایش بدید و از همون زمان چون من باردار بودم از شیر گرفتم و دیگه کامل پسرم شیر خشکی شد و دقیقا از همون 13 ماهگی ما به جای شیر خشک نان 2 شروع کردیم شیر خشک نان بالای یکسال اوپتی پرو رو که میزان آهنش بیشتر هست رو شروع کردیم یعنی این 3 تغییر اساسی در 13 ماهگی پسرم اتفاق افتاد و از همون موقع مدفوع پسرم شل و آبکی شد به طوری که هفته گذشته کاملا آبکی و تیره رنگ (سبز تیره) شده بود که بردم دکتر گفت به آهن واکنش نشون داده و کلا 1.قطره هاش رو حذف کرد هم آهن و هم آد رو قطع کرد و 2.گفت شیر خشک بدون لاکتوز بدید 3. گفتن غذا فقط ماست و دوغ و موز و سوپ بدید 4.دارو زینک سولفات، پدی لاک، کیدی لاک، شربت سفکسیم داد. که شیر خشک رو نخورد و ما مجبور شدیم شیر خودش رو بدیم و تا دیروز رنگ مدفوعش خوب شده اما هنوز آبکی و دوباره دکتر بردم گفت تا شیر بدون لاکتوز ندید راه چاره نداره :( یه برند دیگه شیر گرفتم به سختی یکم خورد.. چاره چیه ؟ دارو هارو تاکی ادامه بدم؟ به نظرتون نان 2 بدم مشکل برطرف میشه؟ یا نان دو فقط برای زیر یکساله؟ قطره آهنشو از چه زمانی شروع کنم؟ تورو خدا راهنماییم کنید الان بچه یک ماهه این وضعیت رو داره
- کوبیدن پا به زمین
سلام وقت بخییر، من یه دختر ۱۱ ساله دارم، که هر وقت ایستاده مدام یکی از پاهاش رو به زمین میکوبد، و میگه پاش یه جوری میشه و دست خودش نیست، و این کارش واقعا اعصاب خورد کنی شده و منم نگران که نکنه مشکلی داره، لطفا منو راهنمایی کنید که برای درمانش چه کنم، لازم پیش پزشک ببرم؟ و چه پزشکی باید ببرمش.
- فعالیت
سلام اقای دکتر ، ببخشید پسر من امروز ۱۱ ماه شده ولی هنوز نه چهاردست و پا میره نه سینه خیز وقتی رو حالت شکم میزارم خیلی بدش میاد و گریه میکنه و شروع میکنه به کمک دستاش عقبی میره ،فقط خیلی خوب میشینه یا در حالت نشسته میچرخه و خیلی دوست داره دست و مارو بگیره و راه بره و یا به کمک ما بایسته و دستش و یجا بگیره و خودش و نگه داره میخواستم بدونم اینکه چهاردست و پا نمیره مشکلی نداره من نگران هستم چون فعالیتش نصبت به بچه هایی که چهاردست و پا میرن کمتره خوب پس کمتر هم گشنش میشه ؟واینکه عادیه وقتی دستش و رها میکنیم میترسه به تنهایی راه بره و گریه میکنه یه ۱۰ ثانیه تنها می ایسته ولی بعد خودش میشینه زمین ؟
- سلام وقتتون بخیر. پسرم6ماهه هستش با وزن 7کیلو. الان سه روزه سرفه و خس خس داره تب هم میکنه. قطره پاراکید میدم بازم هر4ساعت تب داره. بردم دکتر متخصص شربت فاموتیدین643هر 12ساعت2 سی سی دادن. اگه تا چندروز بهتر نشد دوباره ببرم دکتر؟ الان سومین روزه هم تب هم سرفه. چیکارکنم؟؟
سلام وقتتون بخیر. پسرم6ماهه هستش با وزن 7کیلو. الان سه روزه سرفه و خس خس داره تب هم میکنه. قطره پاراکید میدم بازم هر4ساعت تب داره. بردم دکتر متخصص شربت فاموتیدین643هر 12ساعت2 سی سی دادن. اگه تا چندروز بهتر نشد دوباره ببرم دکتر؟ الان سومین روزه هم تب هم سرفه. چیکارکنم؟؟
- باتری
سلام خسته نباشید پسرم یکسال دارد سر باتری قلمی رو یکم تا نصف انداخت داخل دهنش سریع گرفتم آزش خطر نکه باید چیکار کرد
- اندازه مصرف آفاکسیم
سلام ببخشید آقای دکتر دخترم ۷ ماهشه روزی ۲.۵ سی سی بهش شربت آفاکسیم میدم عوارضی نداره
- قطره
سلام آقای دکتر پسرم 17 ماهشه قطره مولتی ویتامین و آهن از هرکدام یه سی سی میدم درسته؟
- تغذیه کودک یک سال
سلام دکتر خداقوت ببخشید میشه به کودک یک سال شیر پاستوریزه یا شیرمحلی داد؟ ممنونم
- کم اشتهایی
سلام آقای دکتر دخترم ۷ سالشه اشتهاش کم شده واسش شربت سانستول زینک پلاس خریدم واسش خوبه؟ این شربت بهتره یا شربت سندروس؟
- توروخدا جوابمو بدین گفتم پسر۷سالم بتامتازون ال ا تزریق کرده- تا دو روز قبل تزریق اسپری بکلومتازون و ایروکاست۵ مصرف میکرد- با امپول که با فاصله دو روزه تجویز کرد تداخل نداشته
خطری براش نداره عوارضی تو بدنش ایجاد نمیکنه؟ میگن سوسپانسیونش وریدی نیس یعنی چه؟ آخه به لگنش تزریق کردن آقای دکتر من مشکل استرس دارم توروخدا جوابمو بدین
- پسرم دوسال نیم اسهال استفراغ و شکم درد بردم دکتر بهش شربت سفکسیم داده خوبه برای اسهال یا ن بدترش میکنه الان سه روز اسهالِ لصفاً کمکم کنید چیزی هم نمیخوره
- کودک ۷سال تمام تب وسرفه دارد
سلام دکتر پسرم آلرژی داره دارو مصرف میکنه یک هفته پیش دکتر آلرژی دارو آموکسی کلاو و دیفن هیدرامین تجویز کرد آبریزش بینی و خلط گلو داشت بعداز یک هفته دارو تمام شد دوباره آبریزش بینی و سرفه خلطی برگشت همراه تب ۳۸درجه دارو استامینوفن و آموکسی ۲۵۰در منزل دارم بهش بدم کمکی میکنه با سپاس از جوابتون.
- کم اشتهایی
سلام دخترم ۲سالشه.نزدیک دو هفته اس اشتهاش کم شده و ۶قاشق کوچیک فقط غذا میخوره در هر وعده،تب و اسهال و استفراغ نداره،میوه و تنقلات خوب میخوره،مشکلی داره کم اشتها شده؟
- پیرو سرفه
اقای دکتر من همون سوال قبلی در مورد سرفه ی نوزاد بیست و یک ماهه هستم. یادم رفت بگم نوزاد من فاویسم داره
- سردردوحالت تهوع
باسلام دختر من ۱۱ ساله و چند روزی است که سر درد و حالت تهوع دارد ممنون میشم کمکم کنید
- سلام ببخشید پای پسر ۶ سالم میخ حدود ۲ سانتی رفت کامل ضد عفونی کردم و بستم از صبح که بیدار شده پاش درد میکنه و نمی تونه کف پاشو بزاره زمین . چی کار کنم ؟
- دوز آزیترومایسین
با سلام برای کودک ۵ ساله مبتلا به عفونت گوش چند سی سی آزیترومایسین ۲۰۰ شربت ، باید بهش بدم؟
- ایاشربت ستادین برای فاویسم ضرردارد
- واکسن
سلام اقای دکتر وقت بخیر. پسرم دو سال و شش ماه دارد. امشب که بیست و پنجم شهریور هست برای اولین بار واکسن آنفولانزای فرانسوی را تزریق کرد. واکسن بعدی را باید چند هفته ی بعد ترریق کند ؟؟ آيا باید واکسن بعدی را مجدد ترریق کند یا نیازی نیست . متشکرم

