Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- دوز آزیترومایسین برای کودک دو ونیم ساله با وزن ۱۴ کیلوگر
با سلام کودک من دچار تب وسرفه وآبریزش بینی هست لطفا راهنماییم کنید که روزی چه مقدار بهش آزیترومایسین ۲۰۰ بدم ممنونم
- شربت تئوفیلین جی
پسرم خیلی سرفه میکنه ۳ سال و چهار ماهشه میخواستم بدونم شربت تئوفیلین جی برای سرفه اش خوبه بدم یا نه؟
- تب
اقای دکتر پسر من ۱۸ ماهشه با وزن ۱۳ کیلو دیروز یهویی تب کرد .بردم دکتر گفتن عفونت نداره و تشخیص امیکرون دادن در صورتی که اریا خیلی کم بیرون میره .وو یه امپول ۱/۴که نگفت چیه و یه شربت دیفین و استا داد گفت اینارو بدید خوب میشه الان دو روز گذشته باز تب دارع بنظرتون امکانش هس که عفونت داشته باشه .راستی اسهالم شده که بهش شربت میدم با رژیم غذایی خونگی..بنظرتون نیاره چرک خشک کن بخوره
- تب.
سلام پسر19ماهه ای دارم از ظهر تب داره از 38.5بوده کم وزیاد میشه البته یک مرتبه پاراکید بهش دادم. اماهمچنان تب 37و38میشه و هیچ چیزی نمیخوره بجزشیرمادر ومرتب ادرار میکند وبدبو ورنگ پریدگی دارد ایا بدلیل دندان های اسیابی است؟ ولی دندان های قبلی را تب نکرده بود!بایدچکارکنم؟؟ میتونم هر6ساعت شربت ابوپروفن بجای استامینوفن پاراکید بدهم؟ چه مقدار؟؟ لطفا کمکم کنید
- سوءجذب
سلام وقت بخیر..پسر ۲سال و ۲ماه دارم که از یکسال قبل زود به زود دچار اسهال و استفراغ میشد که چندماه قبل اسهال حادگرفت و بعد دفعش کاملا تبدیل به آب شد که با مصرف دارو بهتر شد اما از اون مدت تا الان مدفوعش خیلی شل هس طوری که به کل پوشکش پخش میشه و اینکه وزنش متوقف شده.. یکماه پیش که به متخصص مراجعه کردیم و جواب چکاب کامل و آزمایش مدفوع و ادرارش رو گرفتیم دکتر گفت که کمی آهنش پایین هست و اینکه جذب غذاییش ضعیفه براش شربت زینک خارجی و قطره فولیک اسید و شربت مول ویت تجویز کرد اما تا الان مدفوعش باز شل هس. و تغییری نکرده.. لطفا نظرتون در این باره بگین.. با تشکر
- بخورسردیاگرم
سلام .برای کیپی بینی نوزاد بخور گرم بهتر است یا سرد؟
- جوش های ریز قرمز پوستی طبیعی ان؟
سلام اقای دکتر پسرم یک سال ونه ماهشه یدفعه تب کرد تب شدید بردمش دکتر بش شیاف دادن تا شیاف گذاشتم روز بعدش تمام بدنش جونش زد جوش ریز قرمز خیلی هم میخاره
- بیماری پوستی کودک
سلام.دختر چهار سال و نیم من روی پیشونیش دو لکه دون های ریز ریز زده خارش نداره .دانه هاشم صورتی خیلی ریزه بدون دارو درمان میشه .میتونه قارچ باشه .اندازه دو تا بنده انگشت کنار همه .یا حساسیت هستش
- تب کودک
سلام پسرسه سال ونیمه دارم چهاروزه سرماخورده تبش مدام بالا میره تا ۴۰.۳سه شبه هر۶ساعت شیاف میزارم دکتربردم شربت پروفن،سفیکسیم ،پلاروژن،ستریزین داده ولی بعدازدوروز استفاده از داروهیج تغیری نداشته ومدام تب بالا دارد ممنون میشم پاسخ بدهید،چکاربایدبکنم
- قرمزی چشم.
سلام آقای دکتر وقت بخیر دخترم نزدیک ۵ سالشه باوزن ۱۴ کیلو بیمار شماست حدود ۱۲ روز پیش خدمت شما بودیم تب و گلو درد و گوش درد داشت شما سفیکسیم ۱۰۰و قرص ایروکاست و نئوتادین و ..تجویز فرمودین الان بهتر شده فقط تو دماغی صحبت میکنه و چند روزی هست چشماش قرمز هست و کمی ترشح زرد داره چی براش استفاده کنم ؟ممنون از شما
- وزن
سلام من ی دختر پنج ماهو نیمه دارم وزن تولدش ۲۷۵۰قد ۴۹و دور سر ۳۴بود.الان نزدیک هفت کیلو قد ۶۷و دور سر ۴۰ است آیا رشد او خوب بوده است.زیرا بینهااااایت ریز بنظر میرسد
- داروی راسیپ
سلام روزتون بخیر پسرم ۴سالو نیمشه وزنش کمه و خ بد غذاس دیروز از داروخانه شربت راسیپ گرفتم براش توو نت دیدم عوارضش خواب آلودگیه .. امروز برای اولین بار بهش دادم پسرم حالت عادی خ ورجه وورجه داره ولی امروز همش خوابه نگرانم شربت بهش آسیب بزنه شما توصیتون چیه؟ بجز راسیپ چ شربت مکملی پیشنهاد دارین
- سرماخوردگی کودکان
سلام جناب دکتر عزیز
ببخشید دخترم هشت ماه هشت کیلو هست
سرماخورده سه روز هست ولی فقط روز اول تب داشت ولی بعدش سرفه میکرد گاهی و کمی گلوش قرمز شده طبق معاینه دکتر اما چرک نکرده پزشک عمومی بیمارستان اطفال واسش از دیشب نسخه داده ولی از دیشب که شروع کردم یکسره خوابه تا امروز عصر فقط واسه شیر و سرلاک گاهی یکم بیدار میشه نگران شدم تجویز دکتر. این هست
هر دوازده ساعت نیم سی سی ستریزین
هر شش ساعت دو سی سی پدیزان
هر هشت ساعت ۱۰ قطره پلارژن کیدز.
البته مورد سوم را فقط یه بار دادم بهش صبح ناگفته نماند بچه ام شیر خودم میخوره و
خودم هم در سرما خوردم و دکتر واسم قرص استامینوفن ۵۰۰ هر شش ساعت یکبار و قرص لوراتادین شبی یکی و آزیترومایسین هر صبح یکی تجویز کرده - واکسن آبله مرغان
سلام واکسن آبله مرغان را چطوری میتونم تهیه کنم؟
- سلام پسرم ۸ ساله هست با وزن ۲۷ کیلو سینوزیت شدت با سرفه های قطاری دوز مصرف فارمنتین براش جقدر هستچ
- اسهال کودکان
خسته نباشید اقای دکتر ،دخترم تقریبا سه روزه اسهال شدید گرفته احتمالا ویروسی هست چون از بچه ی دیگه گرفته الانم بریمش دکتر عمومی چون نوزادان به خاطر عید نبودند دکتر براش دوتا امپول ضد اسهال و استفراق نوشت ولی خوب نشد ممنون میشم اگه راهنمایی کنید چیکار کنیم؟
- شربت سفکسین 100
- استفراغ
سلام ببخشید من بچم وقتی خیلی گریه میکنه استفراغ میکنه باید چی کار کنم
- کو آموکسی کلاو
سلام وقت بخیر . پسرم ۳ سال و ۸ ماهشه با وزن ۱۳.۸۰۰ یک هفته هست آبریزش بینی داره و امروز میگفت گوشم درد میکنه. بردم هفده شهریور گفتن گوشش قرمزه یکم. شربت کو آموکسی کلاو دادن. روش نوشته ۳ و نیم سیسی. هر ۱۲ ساعت باید بدم؟
- یبوست کودک
باسلام خدمت آقای دکتر.پسرم ۱ونیم سالشه یک هفته هست که یبوست گرفته نمیتونه دستشویی کنه.غذا هم زیاد نمیخوره. لطفا راهنمایی کنید ممنون.

