Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- کودکم
سلام من یه دختر سه ساله دارم دوروز دهانش به شدت بوی غیر قابل تحمل میده و همیشه میگه دلم درد میکنه من باید چیکا ر کنم
- گلودرد
آخه بهش ميدم زودي خوب ميشه الانم تعطيلات هم هستش نميتونم دكتر ببرم گلوش خلط داره شديد
- ضدعفونی
سلام وقت شریف شما به خیر. پسرم سه سال و چهار ماه دارد. آقای دکتر برای ضد عفونی کردن دست های پسرم وقتی بیرون هستیم و دسترسی به آب و مایع دستشویی نداریم از چه چیزی استفاده کنیم؟ که بعد با همون دست ها بتونه خوراکی هم بخوره. مثلا وقتی میریم پارک همه ی وسایل آلوده هستن ، بچه هم دست میزنه و بعد همون دست هارو به چشم و صورتش میزنه یا خوراکی میخواد بخوره لطفا ما را راهنمایی بفرمایید که چه محلول یا اسپری و یا چه دستمال مرطوبی باید تهیه کرد یک دنیا سپاس
- قد و وزن
سلام دکتر دختر من الان 4سالش شده ،14700وزنشه ،وزن تولد 2400بوده قدش 103خوبه؟
- سلام پسرم ۱۴ سالشه ابله مرغان گرفته تبش از ۳۹ بیشتر فقط با شیاف دیکلوفناک میاد پایین الان پنج روزه تب داره چکاررکنم
- فاویسم
با سلام مصرف پماد کالاندولا برای کودک یک سال و سه ماهه فاویسم مشکلی دارد؟
- شربت زینک سولفات
شربت زینک چه مارکی بخریم ؟
- تکرر مدفوع خلطی
سلام پسر من پنج ماهشه و تکرر مدفوع در حد کم و خلطی دارد باسنش هم قرمز شده و هنگام مدفوع خیلی زور میزند میشه راهنمایی کنید
- جایگزین قطره سولفاستامید در کودکان
- پرسش در مورد شربت سفیکسیم ۱۰۰
با سلام.۲روزه ک سفیکسیم ۱۰۰ب کودک ۶ماهه میدیم و گلاب ب روتون خیلی اسهال شدیده لطفا راهنمایی بفرمایید
- دورسر
سلام دخترم الان 2 ساله ست دورسرش موقع تولد 32 بوده چون 35 هفته بدنیا اومده الان که 2 سالشه دور سرش 44.5 هست ایا طبیعیه؟
- آبریزش بینی
سلام اقای دکتر بچه 9ماهه دارم امروز به ابریزش بینی افتاده حال جسمیش خوبه میشه بگید لطفا چه دارویی بهش بدم؟
- منیزیم
سلام آقای دکترقرص منیزیم جوشان برای بچه ی ۱۰ ساله میتوان استفاده کرد؟ برای رشد قدی باید یک روز درمیان باشد؟
- سرماخوردگی
باسلام و احترام، دکتر برای پسرم که هشت سال و نیم هست با وزن۲۵ کیلو که تب و خلط داره سفکسیم ۱۰۰دادن اما مقدار مصرف رو نداده لطفا راهنمایی بفرمایید
- تشخیص اوتیسم
سلام خسته نباشید کودک من 13 ماهه است . چند روزی است که احساس می کنم یک سری کارها را نمی کند الان در این سن هنوز زوده یا نه باید انجام دهد؟ کارهایی که انجام نمی دهد: «با دست به چیزی اشاره نمی کند ( به این معنا که بده) . سرش را به معنی بله یا خیر تکان نمی دهد. هنوز چیزی را بخواهد نمی گوید: مثلا بگه (آب، می می، به به) . بابا و مامان نمیگه - به تنهایی راه نمی رود اما با کمک مبل راه می رود از مبل بالا می رود و چراغهایمان را روشن و خاموش می کند» ولی خب کارهایی که انجام میده: «مثل اینکه با دست به چیزی اشاره کنیم نگاه میکنه انگشت اشاره ام را تعقیب میکنه تا به شی برسه. حلقه هایش را در جا حلقه ای روی هم میزاره. عروسکش رو بهش بدم چند ثانیه دستش میگیره دوباره به خودم میده. موقعی که بخواهیم بیرون از خونه بریم با بقیه بای بای میکنه- دستورات رو اجرا میکنه (مثلا بگم توپ رو بده به سمتم پرت میکنه- بگم بیا بغلم میاد). موقع پوشیدن شلوار پایش را بالا میاره- کتاب ورق می زنه . کارهای تقلیدی رو انجام میده ( کلاغ پر- اتل متل توتوله) ارتباط چشمی داره- برای جلب توجه با اطرافیان دالی بازی میکنه- آیا احتمال اتیسم هست؟ بچه ها تا سنی موقت دارند به اشیا اشاره کنند؟
- شربت سفیکسیم 100
سلام ا.دکتر دخترم ۲ سال اش هست چند روزی صبح گاهی سرفه می کند دکتر گایافیزن با نوتادین نوشته فرقی نکرده ایا از این شربت استفاده کنیم اثر بخش هست با تشکر
- دوز آزیترومایسین برای کودک دو ونیم ساله با وزن ۱۴ کیلوگر
با سلام کودک من دچار تب وسرفه وآبریزش بینی هست لطفا راهنماییم کنید که روزی چه مقدار بهش آزیترومایسین ۲۰۰ بدم ممنونم
- مصرف سفکسیم در تب
باسلام و عرض ادب. لطفا بفرمایید که بعلاوه اییوبروفن، آیا سفکسیم هم برای کودکم لازمه وقتیکه نه سرفه داره و نه عطسه و گلودرد. ولی یکی دوبار استفراغ داشته و پاهاش سردهستند. فقط شکم و سرش داغ میشه
- میزان شربت آموکسی سیلین ۱۲۵برایرکودک ۵ساله با وزن ۱۲۵
- سرماخوردگی
سلام پسرم ۹سالشه و۲۹کیلو لطفا چقدر سفکسیم بهش بدم .دکتر داده بود وگفت یک قاشق غذا خوری اما دقیق نمیدونم چند سی سی میشه ؟ممنون اگه پاسخ بدید

