Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- قطره
سلام خسته نباشید.دخترم هفت ماهشه قطره اهن ک بهداشت داده بود نمیخورد.دکترش بهش قطره لیپوزفر داده.دخترم چون کم خونی داره هموگلوبینش ده هسش دکتر گفت دوسی سی بدم روزانه.میخواسم ببینم این قطره لیپوزفر خوبه کم خونی شوبرطرف میککنه واهن بدنش تامین میکنه؟.وایا دندون هاشوسیاه میکنه؟
- دلدرد
سلام آقای دکتر دخترم5/ 4ساله از دوسالگی یبوست داشت دکتر بهش پودر پیدرولاکس وکیدی لاکت زینک داد تا یک سال ونیم بهش دادم الان یبوست برطرف شده موادفیبردار بهش میدم داروها را بهش نمیدم آزمایش انگل هم داده موردی نداشت ولی چند ماه بعضی وقتها میگه شکمم درد میکنه بعد چند دقه رفع میشه شکمم زیاد نفخ داره با معذرت باد ول میکن
- افتادن ناخن دست وپا
سلام. علت اینکه ناخن بچه میافته و دوباره درمیاد چیه ؟
- باپشت سرپهن نوزاد هشت ماهه چکارکنم راهنمایی کنید
- قرص سفکسیم ۲۰۰ برای کودک ۶ ساله
سلام،دخترم ۷سالشه سرما خورده گلوش چرک داره وتب هم داره،دکتربهش سفکسیم ۲۰۰داده،یکی صبح ویکی شب،وبه خاطر سابقه عفونت ادراری وبرای جلوگیری از عفونت هرشب سفالکسین ۲۵۰هم استفاده میکنه،میخواستم بدونم که اشکالی ندارد مصرف هم زمان این دوتا قرص باهم
- شربت زينک سولفات
سلام آقاي دکتر دخترم 18ماهشه و خيلي بي اشتهاست فقط شير منو ميخوره غذا اصلا نميخوره يا نهايت 2لقمه کاملا نسبت به غذا بي ميل هست اسهال هم شده بود ميتونم بهش شربت زينک سولفات روزي 2 سي سي بدم براي اشتها؟؟
- عملکرد شکم نوزاد
سلام آقای دکتر وقت بخیر بچه من ۱۲روزه به دنیا اومده تا دیروز مدفوع نکرده بود چند روزی هم هست بستریش کردن سونوگرافی و رادیوگرافی کردن میگن روده هاش انسداد نداره دیروز یه ذره قنداق دادن بهش یه ذره مدفوع کرده بود از دیروز دیگه شکمش عملکردی نداشته شکمش هم باد کرده مشکلش چی میتونه باشه میتونین راهنماییم کنین ممنون میشم
- با سلام خدمت دکتر کودک من واکسن 18ماهگی زده بعد از دوهفته کل بدنش پراز دونه های ریز قرمز رنگ شده
- واکسن شش ماهگی
سلام آقای دکتر.پسرم فردا نوبت واکسن شش ماهگیش هست.اما شنبه خیلی زیاد عطسه میکرد و یه مقدار آبریزش بینی داشت.یکشنبه بهتر شد.دیروز و امروز اصلا عطسه نکرد و فقط موقع گریه کردن آبریزش بینی داره.تب هم نداره فقط وقتی سیر میخوره انگار بینیش پره.واکسنشس ماهگی رو بزنم با این شرایط یا کنی صبر کنم.ممنون.
- سرفه در نوزادان
سلام پسر ۴ ماهه دارم با وزن ۶ کیلو خروسک گرفته بود و تب چند روزه داشت بهتر شد ولی سرفه اش قطع نمیشه و خیلی شدید سرفه میکنه همراه با خلط لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون
- اسهال کودک یک ساله
یک هفتست دندون نیش داره در میاره و اسهاله.ولی الان دو روزه بشدت اسهاله.روزی شش تا هشت بار مدفوع آبکی.چیکار کنم.کمکم کنید لطفا
- شربت ازترومایسین ۱۰۰
با سلام و احترام.به نوزادی که سه ماهش تموم شد و رفت تو اول چهار ماهگی چند سی سی میشه شربت ازیترومایسین ۱۰۰داد؟باتشکر
- مدفوع
سلام خسته نباشیدشرمنده آقای دکترWBCنوزاددوونیم ماهه من 5تا6میباشدویکسری درآزمایش RBC1تا2بودولی سری بعدنوشته بوددیده نشد وculturنوشتهfolornormalمی باشددوماهه رژیم گاوی دارم وگندم کار موادآلرژی زاهم مصرف نمیکنم ولی همچنان مدفوع چرب وکشداراست بعضی اوقات زردرنگ وبعضی اوقات نارنجی ماننداست وجوش ریزروی گونش هست که بعضی روزهازیادمیشه ایاخطرناکه این عدد WBCمشکل نوزادچه چیزی است ممنون ازپاسخگوییتون
- جایگزین قطره سولفاستامید ۱۰درصد چیست
نوزاد یکساله چشم چپش ورم کرده چرک زرد میادبیرون وروی پلکش قرمزشده.دکتر قطره سولفاستامید تجویزکرده ولی پیدانمیشه جایگزینش چه دارویی استفاده کنیم
- چسبندگی
با سلام دختر من 3 سالشه و در ناحیه واژن چسبندگی داره چکار باید بکنم ممنون میشم از راهنماییتون
- تفسیر آزمایش خون نوزاد
سلام وقتتون بخیر اقای دکتر در آزمایش پسرهشت ماهم MCH بیست وچهار بود MCVH هفتادوسه بود و نتروفیل 15 بود. مورد نگران کننده ای هست؟
- سلام پسرم ۱۶ سالشه فاویسمه میتونه واکسن سینوفارم دریافت کند
- تغذیه
باسلام..دخترم هشت ماهشه وزنش هفت کیلونیمه میخواستم بدونم وزنش خیلی کمه؟غیرازشیر خودم په غذایی بش بدم وزن بگیره..سوپ و زرده تخم مرغ بهش میدم
- قطره مولتی ویتامین و آهن
با سلام نوزاد ما 5 ماهه هست و پزشک تجویز مولتی ویتامین کردن. تا قبل این تجویز نوزاد آهن و آد و زینک رو جدا جدا مصرف میکرد.الان پیش دکتری که رفتیم مولتی ویتامین تجویز کردن که داخلش تمام اون آهن و زینک و آد موجود هست. سوالم اینه که میشه من اون قطره ها رو ندم و فقط مولتی ویتامین رو به نوزاد بدیم؟ ممنونم
- كم آبي
باسلام .دخترم تازه وارد يك سالگي شده و الرژي غذايي داره و فقط شيرخشك ميخوره در كل روز.وزنش ١٢و نيم كيلو وزن تولد ٤٢٠٠..دخترم چندروز إسهال داشت حتي آب هم ميخورد إسهال ميشد..الان اسهالش خوب شده خيلي بي قرارم همش اب ميخواد من كلي بهش اب ميدم انا بعضي وقتا حتي يك روز كامل ادرار نميكنه.ديروز ادرار كرد بشدت دزد و بد بو بود..شبا هم تو خواب گريه ميكنه اب ميدم ميخوابه..يعني مشكل كم آبي داره؟روي بدنش هم جوش هاي قرمز زده

