Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- آهن کم پسرم
سلام پسرم الان 3 سالش تمام هست و تا به حال سه مرتبه آزمایش خون گرفته ام و آهن خونش کم هست و خیلی هم کم وزن هست کلا 14 کیلو هست. در این سه سال هم بهترین آهن ها را بهش دادم ... / پودر فرامکس . میم آهن M.C.V 72.7 ذخیره آهن 33 IRON SATURATION 22
- سلام دخترم تقریبا یک سالشه چند روز دیگه میشه یکساله وزنش کمه لاغره میتونم شیر خشک بدم غذام درست نمیخوره چ شیرخشکی بدم
- قطره
سلام آقاي دکتر من دختر 14ماهه اي دارم که براي تقويت سيستم ايمني بدنش روزي 3 سي سي بهش شربت ايميونس ميدهم و ديگر قطره آهن يا مولتي ويتامين يا آد نميدهم،اما وزنش 9کيلو 200 است و زير چشمانش کمي گود و تيره شده آيا همراه 3 سيسي ايميونس قطره آهن سيدرال جداگانه و آد جداگلنه به او بدهم ؟؟
- دوز ازیترومایسین ۲۰۰
سلام پسرم ۱۰ ساله است دوز ازیتر چقدر براش
- دو روزه دخترم استفراغ و تب داره
سلام خسته نباشید دخترم ۲۱ ماهشه از دیروز ۴صبح استفراغ داره دیشب تبش زیاد شد دارو رو بالا میاورد بردیمش درمونگاه یه آمپول اندانسترون زدن شربت سفیکسیم ۱۰۰ هر۲۴ساعت ۴سی سی استامینوفن هر۸ساعت ۳ سی سی قطره متوکلوپرامید ۸ساعت ۱۰ قطره قطره پدی لاکت ۱۲ ساعت ۵قطره تجویز کردن تبش روی ۳۷ یا ۳۷ونیمه ولی استفراغش خوب نشده چیکار کنم؟ همون شامی که پریشب خورده بود تا الان دو روزه هیچی نخورده. با اینکه شربت اندانسترون دادم بازم تا یچیزی میدم قورتش نداده بالا میاره لازمه دوباره ببرم دکتر؟ یا داروهاشو بدم خوب میشه؟ دوز و ساعت داروهاش درسته؟ هیچی نخوره از گرسنگی طوریش نمیشه؟ برای تهوع شربت اندانسترون بهتره یا قطره متوکلوپرامید؟
- حرکات کودک؟؟
سلام اقای دکتر خسته نباشید.پسرم یک ساله هست .از هر لحاط رشد خوب هستن .ولی امروز بهداشت گفتن وقتی مثلا اسم بابا خاله یا عمه را میگویی میشناسد و به شخص مورد نطر نگاه میکند..متاسفانه تا حالا این حرکت را ندیدم..یعنی مشکلی میتواند باشد؟
- عفونت گلو نوزاد
سلام من نوزاد دوماه ونیم دارم سرفه و گلو درد داره با سرفه کردن درد میگیره گلوش میشه چرک خشک کن بهم معرفی کنید
- شیرخشک
سلام دکتر وقتتون بخیر دخترم یکسالشه الان از موقعی که بدنیا اومد دکتر شیرخشک ببلاک کامفورت تجویز کرد براش بهش نساخت بعدش ببلاک ای ار گف بده بهش الان بنظرتون عوضش کنم؟ و چی بدم بهش اگه عوضش کردم ؟
- کهیر
سلام آقای دکتر،دخترم 14ماهه هست با وزن 9ونیم کیلو،ازامروز غروب روی پاها وبعضی جاهای دیگرکهیر زد متاسفانه شما مطب تشریف نداشتید بردمش کلینیک میلاد که براش شربت هیدروکسی زین هر8ساعت 2/5سی سی ومحلول کالامین و قرص پردنیزولون 5هر12ساعت نصف قرص تجویز گردید،وقتی به منزل برگشتیم قبل از مصرف دارو بیشتر کهیرها ازبین رفته بودن و من فقط شربت هیدروکسی زین را به بچه دادم ولی قرص پردنیزولون چون کورتون بود ترسیدم ندادم الان سوالم از محضرشما این هست شربت راتاچندروز بخورد ونظر شما درمورد مصرف قرص پردنیزولون چیست ممنون بابت راهنمایی تون
- وزن کودک
سلام ببخشید دختری دارم دوساله ونیم خیلی کم وزنی میتوانم مکمل پدیاشور بهش بدمینتون ایرانی بدمینتون یا خارجی ممنون
- گوش درد
خسته نباشید..پسرم گوش درد گرفت بردمش دکتر واسش سفکسیم ۲۰۰ البته نصف قرص هر ۱۲ ساعت تجویز کرد...میخواستم بدونم دورش چند روزه هست.پسرم ۶ سالشه تشکر
- متخصص کودکان
باعرض سلام خدمتت دکترمحترم خسته نباشید.پسرم 3ونیم ساله هست که حدود5روزمیشه که هر1الی 2ساعت یکبارمیگه شکمم دردداره وبی تابی وبی قراری شدیدمیکنه.هیچ گونه علاعم خاصی نداره.مثلن بیشترزمانی که غذامیخوره بعدش شروع میکنه میگه شکمم دردداره .شکمش هم کارمیکنه ولی روان هست .یکم هم بعداز5 روزکه اینجورشده الان هم یکم اسهال گرفته.دکتربردیمش البته عمومی.دوتاشربت یکی کلوپد.ودی سیکلومین.وگفتن که نفق داره.حالاکمک خواستم چه داروی پیشنهادمیکنید
- سانستول
سلام آقای دکتر پسر 15ماهه دارم میتونم بهش سانستول بدن روزی چند سی سی؟واینکه دیگه مولتی ویتامین ویتوکید روندم؟
- میزان مصرف سفکسیم ۱۰۰برای کودک ۲ ساله چقدر است؟
خلط پشت حلق گرفتگی بینی و سرفه دارد
- فارمنتین
سلام آقای دکتر پسر۴ ساله دارم دکتر فارمنتین ۶۴۳ داده ولیکن ندارن میخوام بدونم چه شربتی میتونم بدم اموکسی کلاو میشه داد؟چه اموکسی کلاوی و طریقه مثرفش مثل فارمنتین؟
- مدت استفاده
سلام و خسته نباشید خواستم بدونم شربتهاو داروها تا چند وقت بعد از باز شدن قابل استفاده هستند!!ممنون از جوابتون
- حرف زدن کودک
سلام من پسری ۱ سال و پنج ماهه دارم از چند ماه پیش کلمات ساده رو میگفت و صدای حیوانات رو تکرار میکرد و تقریبا هر چیزی بهش میگفتیم سعی در گفتن داشت ولی الان دیگه تکرار و سعی نمیکنه و همش با گفتن اااااا و یا جیغ و یا اشاره به چیزی که میخواد متظورش رو میرسونه باید چی کار کنم؟؟؟ نگرانم
- عفونت چشم دختر ۶سال
سلام.دخترم ۶سالشه چشمش عفونت زرد داره و و چشمش رو کامل میبنده عیده و تعطیل.قطره جنتکس و باکتی ماید چ دوزی براش استفاده کنم؟؟
- درد چشم کودک با ریختن قطره باکتری ماید
سلام وقتتون بخیر، برای عفونت چشم پسرم با تجویز پزشک، نه روز هست که قطره باکتری ماید براش استفاده میکنم، تا یکی دو روز پیش کاملاً چشمش خوب شده بود ولی یکی دو روزه حس میکنم رگهای کوچیک خونی مجدد روی سطح چشمش برگشتن، و اینکه از ابتدا هربار این قطره و یا پماد جنتامایسین براش میزنم احساس درد و خارش شدید داره، آیا مصرف پماد و قطره کافی هست؟ میتونم دیگه نزنم به چشمش؟
- حرف زدن کودک
سلام خسته نباشید پسر من ۲سال و پنج ماه دارد.تعداد زیادی کلمه بلد است بیش از ۱۰۰ ولی جمله فقط آب بده را میگوید.فعل هم مثلا بیا برو بده نیست.چند کودک هم سن او در فامیل جمله بندی خوب دارند.پسرم باهوش است و دستوراتی مثل برو دم دستشویی یا لیوان را بیار و مشابه اینها را انجام می دهد.این که نسبت به کودکان فامیل هنوز جمله بندی نمی کند جای نگرانی دارد؟با سپاس از شما

