Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شير نخوردن نوزاد در بيداري
با سلام و خسته نباشي ،دخترم ٤ ماهشه زمانيكه بيداره اصلا شير نميخوره ساعتها گشنه نگه داشتم ٨ ساعت ولي نخورده ب محض اينكه ميخوابه شير ميخوره شير خودم رو ميخوره و شيشه و پستونكم نميگيره بدش مياد تمام فكر من درگيره آيا مشكلي هست اوايل يعني يكماه اول تو بيداري ميخورد ميخوابيد الان بايد بخوابه شيربخوره لطفا راهنماييم كنيد ممنون
- سرماخوردگی نوزلد ۴ماهه
سلام وقتتون بخیر آقای دکتر پسرم ۳روزه وارد ۵ماهگی شده دوروزه سرماخورده ابریزش بینی با عطسه سرفه هم میکنه شبا بیشتره بردم دکتر یه قطره بینی داده بهش فقط ولی بچم هنوز سرفه میکنه چیکارکنم
- سرما خوردگی
سلام اقای دکتر بچه من دیشب تا ۶ صبح بیدار بود و بعضی وقت تا بیش از حد گریه میکرد امروز ساعت ۱۲ که از خواب بیدار شد گلوش انگار گرفته باشه اینجوریه میخواستم بدونم مریض شده یا گلوش بر اثر گریه اینجوری شده.علایمی دیگه ای مثل گرفتگی بینی و تب هم نداره باتشکر تبشم الان گرفتم ۳۷ درجه بود
- سرماخوردگی
پسرسه ماهه دارم که سرفه میکنه و خیلی صداش گرفته و سرفه هاش با چرک هستش دکتر بهش سفالکسین داده قطره پلارژین هم داده چیکار کنم خوب شه توروخدا راهنماییم کنید
- استفراغ کودک زیر ۱۹ ماهه
با سلام و احترام کودک ۱۹ ماهه من بدون دلیل امروز از صبح ۳ مرتبه استفراغ آبکی داشته، لطفا راهنمایی بفرمایید چکار باید بکنم؟ با تشکر
- در مورد شیر خشک
سلام خسته نباشید..دختر 4 ماه و نیم دارم..4 ماهگی وزنش 6 کیلو و 50 گرم بود..شیر خشک بهداشت (شیر یارانه ای) میخوره..چون در ابتدا سهمیه کمکی شامل شد الان دیگه براش کمه و در کنارش شیر خشک نان 1 میخوره..یکی از آشنایان چند قوطی شیر خشک آپتامیل برام اورد..مشکلی نیست چند وقتی در کنار شیر بهداشت،شیر خشک آپتامیل هم بهش بدم؟ دیگه بعدش دوباره نان 1 بهش میدم. مشکلی نیست؟
- سرلاک
سلام آقای دکتر بچه من هشت ونیم ماهشه وزنش کمه چه سرلاکی بهش بدم تا وزنش نرمال بشه و چند بار در روز؟
- عدم تحمل لاکتوز وحساسیت ب لبنیات وشیر خشک مناسب
سلام.پسر من ۳ماهونیمشه حساسیت ب لبنیات داره و عدم تحمل لاکتوز داره .شیر خودمو میخوره و همش شکمش کار میکرد واسهال بود ازمایش داد گفتن اتهاب روده داره بهش میلکازیم دادن چن روز بهتر شد ولی دوباره اسهال شد بهش شیر خشک نان آ ال۱۱۰ دادن روزی ۴ بارب همراه شیر خودم و قطره میلکازی الان پسرم دل درد داره ایا طبیعیه؟؟
- اسهال8 ماهه
سلام، پسرم بعد گذاشتن شیاف گلیسیرن اسهال شده...بعد هر شیر شکمش کار میکنه...طبیعی هست؟ خودش خوب میشه یا نه؟ممنون
- نوزاد نارس
با سلام و خسته نباشید آقای دکتر من کارشناس بهداشت عمومی هستم با سابقه ۱۳ سال کار، یک نوزاد داریم که نارس به دنیا آمده با وزن ۷۰۰ گرم مورخ ۹۸/۱۱/۲۳ ، که از اون موقع توی دستگاه بوده تا چند روز پیش که مرخص شده الان وزنش ۱۳۰۰گرمه، برا واکسن ۲ ماهگی خواستم ببینم به نطرتان چه کار کنم؟ نوزاد نارس و کم وزن خیلی داشتم ولی این خیلی وزنش کمه برا واکسیناسیون. به نظرتان چه کار کنم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
- واکسن
سلام وقتتون بخیر..سوال من این فرزندم واکسن یکسالگی داره باید امروز میزدم اما به علت آلودگی هوا بهداشت تعطیل بود ..گفتم ببینم چند روز تاخیر مشکلی ندارد
- گلبول های سفید
سلام آقای دکتر برادرم ۱ سالشه گلبول سفیدش خیلی بالاس از ۸ گذشته کمکم کنید دکترها گفتن باید بستری شه علامت هم سه روز استفراغ میکرد
- ترس نوزاد ۹ ماهه
سلام خسته نباشین پسر ۹ ماهه من وقتی حتی یک لحظه ازش دور میشم شروع به گریه میکنه و حتی تو خواب هم جدا نمیشه ازم که بذارم تو تخت خودش بخوابه وقتی میذارمش جدا سریع بیدار میشه تو خونه دنبالم راه میافته از دوش حمام از سشوار و جاروبرقی و یه سری چیز این جوری دیگه میترسه جوری که گریه میکنه و جیغ میزنه نمیدونم باید چی کار کنم کمکم کنین لطفا
- سرماخوردگی
برای سرماخوردگی نوزادان چکار کنیم
- قطره
سلام آقای دکتر دختر دوازده روزه ای دارم خیلی به خودش می پیچد بطوری که حتی نمی تواند شیر بخورد آیا میتوانم قطره پدی لاکت بهش بدهم و چطوری ممنون
- سرماخوردگی
سلام نوزادم چهارماهشه هفته قبل سرما خورده بود بردم دکتر بهم ازیترومایسین ۱۰۰دادتا۵روز بهش دادم خوب شد دوباره الان سرماخورده علائم قبل و داره اشکال نداره دوباره ازیترومایسین بخوره؟
- سرماخوردگی نوزاد
سلام آقای دکتر ببخشید در مورد کیپ بودن بینی نوزاد ۵۴ روزه بردم دکتر برایش سفکسیم و شربت سالبوتامول و قطره فلوتیکازون داده است آیا شربت سالبوتامول خواب آور است و قطره فلوتیکازون برایش ضرر ندارد
- انزیم کبدی و امونیاک
سلام کودک 11ماهه ازمایش خون داده انزیم کبدی 52وامونیاک 90 ایا باید بیوبسی کبد انجام بشه ماه گذشته امونیاک 112ولی الان 90
- قطره آدزیر
سلام آقای دکتر دختر۴ماهه ای دارم می تونم بهش قطره ی آدزیربدم ممنون میشم جواب بدید
- چشم نوزاد
باسلام اقای دکتر پسرمن ۵ ماهشه و از اولی ک بدنیا امد چشم سمت راستش از چپ کوچک تر هست، وقتی با دقت نگاه کنیم متوجه کوچکی چشم میشیم، بیناییش هم خداروشکر خوبه چون وقتی دستمو جلوش تکون میدم با چشم هاش همراهی میکنه یا وقتی کسی از جلوش رد شه خوب با نگاهش دنبالش میکنه اما میترسم مشکلی باشه و اینکه از نظر ظاهری در بزرگسالی مورد تمسخر قرار بگیره راه حلش چیه؟؟؟ ممنون از زحمات شما

