Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شربت
سلام اقای دکتر امروز واکسن ۶ ماهگی دخترمو زدن چند ساعت یه بار استامینوفن بدم ممنون
- قطره چشمی
سلام اقای دکتر برای عفونت چشمنوزاد قطره ی سولفاستامید و پماد چشمی اریترومایسین گفتین استفاده کنم . خواستم بدونم این دو دارو برای نوزاد سه ماهه ی فاویسمی قابل استفاده هست؟
- برآمدگی زیر لب
سلام خسته نباشید زیر لب پسرم که ۲ ماه و ۲۵ روزشه یه مدتیه دو تا برآمدگی وجود داره مثل اینکه با لثه گاز گرفته و آب دهانشم زیاد شده
- یبوست نوزاد 2ماه
پسرم دوماهش هست هفته ای یک بار دفع داره اونم با تنقیه کردنش باید چیکار کنم شیر خشککمکی هم بهش میدم
- قرص لووتیروکسین
با سلام و وقت بخیر میخواستم بدونم آیا امکان داره که یه نوزاد با کم کاری خفیف تیروئید با یک ماه حوردن قرص لووتیروکسین تیروییدش نرمال بشه و قرصشرا قطع کنن؟یا حتما باید مدت طولانی قرص بخوره؟
- تب نوزاد ۵ماهه
سلام اقای دکتر وقتتون بخیر نوزاد من ۵ماهشه به دلیل سرما خوردگی واکسن ۴ماهگیشو دیروز زدیم الان تبش ۳۸.۵با قطره استامنیفون پایین نمیاد چیکار باید بکنن ممنون میشم کمکم کنید
- ورم بنا گوش
سلام بچم الان چهار ماهشه به مدته دو هفته اس که گوشش تا نزدیکی گردنش ورم کرده بعضی وقتا ورمش کمتر میشه و بعضی وقتا بیشتر دکتر بردمش گوششو معاینه کرد گفت چیزی نیس ولی هنوز که هنوزه خوب نشده میشه راهنماییم کنید لطفن
- یبوست نوزاد 40 روزم
سلام.دخترم یازده ماهونیمه، چندماهی هست دچاریبوست شده البته گاهی وختاهم اسهاله بنظرشمادلیلش چیه ؟
- رویش یک عددموی ضخیم درزیرچانه نوزاد ۲۸روزه
باسلام خسته ونباشید من یه نوزادپسر ۲۸روزه دارم امروز زیر چانه اش منوجه یه دونه موی ضخیم وسیاه رنگی شدم خیلی نگرانم کرد میخواستم بپرسم مشکلی هس من باید چیکارکنم؟
- شیرخشک
سلام اقای دکتر دختره من ۷ ماهشه وشیرخشک اپتامیل ۲ دادم یبوست گرفت ودکترگفت سوپرامیل بدین واحساس میکنم ک تن تن گرسنه میشه وشیرمیخاد ایا این شیرخوبیه؟؟یا شیره دیکه ای بدم ممنون از پاسخگویتون
- لرز نوزاد و تب در خواب
با سلام ببخشین نوزاد ۸ ماهه ای دارم که سرماخورده دکتر بردم شربت آزیترومایسین و سالبوتامول و ستیریزین دادن امروز عصر آزیترومایسین و دادم یک ساعت بعد سالبوتامولو دادم بعد اون خوابید بعد یک ساعت تو خواب یهو جیغ زد و گریه کرد و بدنش شروع به لرزیدن کرد در حد ۳ یا ۴ ثانیه مادرم تو بغلش گرف لرزش قطع شد به پیشونیش دست زدم خیلی داغ بود تب کرده بود بردم دکتر متخصص اطفال گف شربت سالبوتامولو نده پرسیدم خدای نکرده تشنج نباشه گف تشنج علایم دیگه هم داره اون علایمو هم داش گفتم ن گف پ نگران نباش ولی من آقای دکتر خیلی نگرانم لازمه باز ببرم دکتر؟اون لرز بخاطر چی بوده؟
- برث
سلام آقای دکتر خسته نباشید نوزاد 65 من امکانش هست مشکل پوستی برثب داشته باشه در ناحیهآلت تناسلی متوجه لک های سفید شدم البته رو شکمش هست کم رنگه
- شنوایی سنجی
نوزادم در شنوای سنجی 1 روزگی رد شد گفته شد بعلت مایع جنینی گوش هایش خیس است باید 40 روزگی مراجعه شود آیا امکان دارو کودکم ناشنوا باشد
- واکسن ۲ ماهگی
سلام اقای دکتر بنده در هفتم مهر ماه زایمان کرده و نوزاد نارس ۱۵۰۰ ب دنیا اوردم امروز ۲ماهه بود وزنش ۲۷۰۰ میشه واکسن ۲ ماهگی زد؟
- نوزاد
بی قرار ی شب وففط شیر مادر می خورد اشتها به غذا ی دیگر ی ندارد یک ساله
- تب ۳۸
سلام آقای دکتر پسرم ۱۱ماهشه بیمار خودتونه.دیروز از صبح یکمی داغ بود سر و زیربغلش غروب براش پاراکید گرفتم قبل اینکه بهش بدم یهو بیحال شد بدنش شل شد ولی چشمش باز بود بالاسرش نگاه میکرد چشماش میچرخید ترسیدم فوری رسوندم ۱۷ شهریور تبش ۳۸ بود اکسیژن هم خوب بود گفتن ببر خونه هر ۴ ساعت پاراکید بده .الانم دیشب تبش قطع شد کلا تا صبح مدام چک کردم کاملا بدنش سرد و خنک بود صبح بیدارشد یکمی گرم بود تب سنج گذاشتم ۳۷.۶ بود الانم دندونش خیلی اذیتش میکنه ماه قبل هم دندون بالا داشت در میومد یه روز تب داشت با قطره کنترل کردم خوب شد. اسهال استفراغ هم نداره دیروز غذا و شیرش رو هم خورد بنظر شما لازمه ببرم پیش خانم دکتر تبریزی ویزیت بشه امروز؟خودتون معرفی کردین در نبود شما
- کودکم
سلام.. پسرم یه ماه و4 روزشه 3روزه احساس میکنم یه گونش بزرگتره ازون یکی سرشم ازفرقش هر وطرف گودی داشت کمی الان اونطرف که گونش بزرگتره اونم گودیش پرشده وازبین رفته.. خیلی میترسم چیکارکنم نشانه ی چی هست اینا.. لطفاجواب بدین ممنونم..
- آموکسی سیلین 250
با سلام آیا به نوزاد با وزن 7 کیلو و نیم 3 ماه و نیمه میشود هر 12 ساعت 5 سی سی آموکسی سیلین 250 بدم و 5 سی سی همون 5 میلی لیتر موجود در قطره چکان بزرگ هست؟؟ خیلی ممنون
- طرز عذا خوردن
سلام آقای دکتر دختر من یازده ماهو شانزده روزشه برای غذا خوردن باید یه چیزی بدی دستش مثل لپ لپ که حواسش پرت شه وغذا بخوره تا الان نزدیک ۵۰۰ هزارتومن لپ لپ خریدم واقعا خیلی نگرانم چیکار کنم هیچ جوره نمیخوره حتی خیلی گرسنه نگهش داشتم که اون عادت رو ترک کنه بازم تاثیر نداشته غذاش رو هم جز میکس که اصلا نمیخوره 😔😔شما یک راه حل بگید
- خلط
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر دو بچه دارم یکی هفت ماهه و نیمه و دیگری هفت ساله هر دو از دیروز حالت خلط رو سینه اشان باشد دارند به حدی که کوچکی حتی نمی تواند شیر بخورد و مرتب بینی اشان را با قطره سدیم کلراید تمیز میکنم اما بازم هم بینی و گلو خلط دار است دقیقا باید چکار کنم آیا به دستگاه بخور نیاز دارم؟ سرد یا گرم؟

