Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- مقدار مصرف سیفکسیم
با سلام دخترم هشت ماهه است و براش سفکسیم ۱۰۰نوشتن مقدار مصرفش چقدره با نچتسکر
- واکسن پرونار 13
سلام.اگر واکسن پرونار 13را برای نوزاد 6ماهه نزده باشیم و بخواهیم اولین دوز را شروع کنیم باید در چه سنی تزریق شود؟ میتوان از 6ماهگی شروع کرد؟
- سفتی سینه
سلام دکتر جان دوقلوی یک ساله ای دارم دختر و پسرن سینه های دخترم ب طور مساوی سفت هستن یعنی دست میکشم سفت و برآمده هستن ولی پسرم ایطور نیست خیلی نگرانم باید چیکار کنم راهنمایی کنید علایمی مثل قرمزی ،تسریع رشد،درد،نداره از اول همینطور بوده ولی سه روز دیگه یکسالش تمام میشه و خوب نشده علت چیه
- سوراخ کردن گوش
سلام ببخشید چه زمانی مناسب گوش نوزادو سوراخ کنیم دخترم ۳ ماهو ۱ هفته شده میترسم دیر بشه بزرگتر بشه اذییت بشه
- راحت نخوابیدن کودک
سلام خسته نباشید من دخترم ۱۵روزه رفته تو هفت ماهگی شبها اصلا تو جای خودش نمیخوابه همش غلت میخوره این ور و اونور کلا تا صب همینجوری مث ادم بزرگا تکون میخوره نمیتونه راحت بخوابه توروخدا دلیلش چیه من چیکار کنم
- قطره اهن
سلام آقای دکتر من به پسرم قطره آهن لیپوزوفرقرمز میدم میشه بگین روزی چند قطره بهش بدم یک سال و شش ماهش هست بعد آقای دکتر قطره آهن لیپوزوفر قرمز خوبه یا آبی من از اولش تا الان قرمزش دادم بهش بازم همون بدم
- انار
با سلام و احترام آیا به نوزاد ده ماهه میشه انار داد؟
- مولتی ویتامین و اشتهاآور
سلام بچه من سه روزه مریضه هم آبریزش بینی داره هم سینه اش خس خس میکنه هر دکتر بردم درست نشده چیکار کنم بچه ام ۴ماهشه
- بلع هسته زرد الو
سلام وقت بخیر آقای دکتر دختر ۱۵ماهه ام احتمال میدم که هسته یک زرد آلو رو قورت داده باشه،ایا توان دفع اونو با توجه به باریکی روده داره ،از این نگرانم که راه دفعشو ببنده،ممنون میشم راهنمای بفرمایید
- ناف نوزاد
سلام سال نو مبارک نوه من شش روزه بدنیا آمده است دیشب متوجه شدیم نافش کمی ترشح سبز کم رنگ دارد لطفا راهنمایی بفرمایید
- عفونت گوش
داروی مناسب برای عفونت گوش میانی نوزادسه ماهه
- قطره آهن
سلام وقت بخیر خسته نباشید دکتر دخترم متولد شهریور ۱۴۰۱ بدنیا آمده از برج ۱۲ یعنی بعد از شش ماهگی تا چهار ماه گذشته قطره آهن سیدرال گوچه نمیدونستم پودر جدا داره باید پودر آهن بریزه داخل شیشه قطره آب داره الان چهار ماه گذشته بدون قطره آهن خورده چیکار باید بکنم خدای نکرده بچه بعدا به مشکل نخوره ممنون میشم بهمون راهنمایی کنید باتشکر
- گریه و کبود شدن نوزاد هنگام مدفوع کردن
باسلام نوزادی 32 روزه داریم که هنگام مدفوع کردن احساس میکنم شدیدا درد داره، گریه میکنه به طوری که صورتش کبود میشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایین
- جيغ زدن
بإسلام نوزادي شش ماهه دارم كه به مدت دو هفتست براي بازي كردن با خودش با فشار از نه گلو داد ميزنه به حدي كه اوق ميزنه وً سرفه ميكنه ولي عادت كرده بازي كنه هركاري كردم سرگرم بشه انجام نده گريه ميكنه براي حنجرش مشكلي پيش نمياد؟
- غذای کمکی
سلام خسته نباشی نوزاد ۵ ماه دارم ازشیر خشک تغذیه میکنه یک ماه فقط شیر مادر خورد الان شیر خشک ببلاک یک میخوره شیر به نظرم کم میخوره یعنی طبق اون چیزی که پشت شیرخشک نوشته نمیخوره هر سه ساعت سه واحد میخوره اگه زودبه زودم شیر بدم نمیخوره مولتی ویتامینم میدم ولی خیلی کم لشتها هستش واسه واکسن چهارماهگی برده بودمش وزنش ۶۳۰۰ بود موقع تولد ۳۵۰۰ بودچیکار کنم ؟
- تغدیه
با سلاماقای دکتر از چند ماهکی میتوان به حریره ی نوزاد پسته وکردو اضافه کنیم ایا این دو برای خطخس سینه مناسب هستند یا نه
- کوپیدن پا کودک
سلام دختر ۹ ماه دارم که هم تو خواب و هم بیداری پاش رو زمین میکوبه میخواستم ببینم دلیلش چی هست
- قطره آهن و مولتی ویتامین
سلام آقای دکتر برای نوزادی که تازه دارد هفت ماهگی شده آیا قطره ی ادزیر برای نوزادم که به مولتی ویتامین و آهن حساسیت دارد بهتر است یا قطره ی میم؟
- رفلکس معده نوزاد
سلام برای رفع رفلکس معده نوزاد حتما باید شیر خشک آپتامیل پپتی جنیور استفاده شود
- سلام اقایی دکتر فرزندم از بعد واکسن دوماهگی دیگه تو بیداری شیر نخورد و دائم باید تو خواب شیر بخوره تو بیداری زیر سینه گریه میکنه و کمرش رو بلند میکنه که نخوره گاهی شیر میاد تو گلوش موقع اروغ زدن و حالت ادمس میجوعه دهنش رو ولی اصلا بالا نمیاره دکتر بردمگفت رفلکس پنهان داره ولی دارو نداد فقط دایمیتیکون داد الان نوزادم پنج ماه و بیست روزشه و همچنان تو خواب باید شیر بخوره ایا راه حلی هست کمک کنه تو بیداری شیر بخوره

