Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- کوتاهی زبان
سلام ایا زبان کودک کمی کوتاه باشد خوب میشود
- آفت دهان نوزاد 5ماهه
نوزاد 5 ماه و نیمه من چندروز بود شیر نمیخورد فک کردم بخاطر دندان دراوردنش هس.حالا دیدم ته گلوش آفت زده و زخمه.بهش نیستاتین میدم با اموکسی سیلین...خوبه؟
- کم خونی
سلام دکترپسرم۹ماهشه بستریش کردوجواب آزمایشش کمخونی شدیدداره چه قطره ای بهش بدم؟بنظرتون شیره انگوربراش خوبه ومناسبه بهش بدم
- سینه نوزاد ۶ماه
رفتیم عکس گرفتن از سینه نوزاد گفتن عفونت داره کم براش انتی بیوتیک نوشتن برای ۱۰ روز انجام دادیم ولی گاهی از اوقات خس خس داره
- ترشح ریه
باعرض سلام وخسته نباشید دخترم دیروز ب دنیا آمد و سزارین شده تو هفته38 الان میگن ترشح ریه دفع نمیشه از دیشب بستری چکار باید انجام بدم آقای دکتر
- تب کودک همراه سرفه
سلام چهار روز پیش نوم ناگهانی تشنج کرد رسوندیش بیمارستان آزمایش خون و ادرار ازش گرفتن عفونت نداشت الان چهار روز بیمارستانه تبش پایین نیامده ۳۸ ۳۷ درجه تبش تورو خدا راهنمایی کنید ۹ ماهشه
- تب
سلام الان بيماري كرونا هست ميترسم ببرم دكتر مشكل بچه من امروز شش ماهشو تموم كرد دوروزه تب ميكنه تبشم حدود ٣٧-٣٧/٥ميشه دفعات مدفوعشم بيشتر شده روزي ٧بار دليلش دندان دراودن ميتونه باشه يا ببرم دكتر لطفا جواب بديد
- حساسیت نوزاد
باسلام من دخترم چهارماهه هست که از همان بدو تولدش به دلیل ناکافی بودن شیر خودم مجبوربودم ازشیرکمکی استفاده کنماولش شیر نان1رو بهش داد که به شدت بی قراری میکرد وشیر رو به زور میخورد وتعداددفعش زیاد بود بعدشیرش رو عوض کردم ببلاک کامفورت دادم که بعداز یه مدت صورتش پرشد از جوشهای قرمز وروی بازوهاش و شکمش اگزما شد دکتر بردم پماد هیدرو کورتیزون دادن وشیرخشک آپتامیل اچ آ رو تجویز کرد که دخترم اصلا نمیخورد وباهمون مقدارکمی هم که بهش میدادم جوشها به قوت خودش باقی بود. شیرخشک سوپرامیل رو امتحان کردم بازم تغییری نکرد، دکتر شیرخشک ایزومیل تجویز کردن مدت 8روز هست که بهش میدم ولی متأسفانه هنوز جوشها برطرف نشده(کمترشده تاحدودی) واینکه سه روزهست که دفع نداشته وبعداز سه روز دفعش خیلی کم وسفت وسبز پررنگ هست وخیلی هم زور میزنه وقرمز میشه واینکه توخواب وبیداری خیلی گوش وصورتش رو میخارونه(بیشتر توی خواب).اگه لطف کنید که راهنمایی کنید که چه باید بکنم ممنون میشم.
- سرماخوردگی نوزاد دو ماهه
سلام ببخشید برای گرفتگی بینی نوزاد دوماهه باید چکار کنیم بعضی وقتا نمیتونه با دماغش نفس بکشه سرفه هم میکنه
- استفراق
سلام پسر سه ماهه ای دارم که یک ماهه هر چی شیر میخوره میاره بالا ولی هم وزنش خوبه هم قدش بردیم دکتر گفت از پر خوریه ولی کمم میدم میریزه کمکم کنید
- استفراغ بچه ۳ماهه
سلام من بچم ۳ماهشه خیلی میاره بالا تا شیر می خورع میارع بالا همش گشنس خیلی نگرانشم
- قطره اهن
سلام، دخترم ۲ نمونه قطره آهن (سیدرال و لیپوزفر) رو استفاده کرده ، وقتی قطره آهن میریزه دور دهنش ، اون ناحیه قرمز میشه؟دلیل بر آلرژی و حساسیت هست؟باید نمونه ی دیگه استفاده بشه؟
- آموکسی سیلین 250
با سلام آیا به نوزاد با وزن 7 کیلو و نیم 3 ماه و نیمه میشود هر 12 ساعت 5 سی سی آموکسی سیلین 250 بدم و 5 سی سی همون 5 میلی لیتر موجود در قطره چکان بزرگ هست؟؟ خیلی ممنون
- سلام خسته نباشید اقای دکترپسرم کولیک داره ازهرقطره. شربت دادم خوب نمیشه چیکارکنم شباتاصب گریه میکنه
سلام پسرمن ۲۶روزشه هم داروبی بی کرکیخوره هم گرمیچر هم کولیکزولی همچنان دل درددازه.کنارمقعدشم زخم شدممکن است ازداروباشع
- قطره آد
با سلام. پسر من 2ماه و 20 روزش هست. قطره آد رو با 1.5 ماه تاخیر برای اون شروع کردیم. در مراجعه به یکی از متخصصین اطفال گفتن برای جبران این تاخیر میتونید یک کپسول ژله ایی ویتامین دی رو بریده و محتویات اون رو برای یک بار زیر زبون نوزاد بریزید. با توجه به اینکه مصرف دوز بالای این ویتامین باعث مسمومیت میشه می خواستم بدونم برای نوزاد من خطری نداره؟
- سرفه در نوزادان
سلام پسر ۱۰ ماهه با وزن ۱۱ کیلو دارم از دیروز سرفه شدید داره و نمیتونه اصلا بخوابه سرفه رو بیشتر زمانی که میخوابه داره سرفه کردن رو از سرماخوردگی قبلیش داشت اما شدید شده پلارژین و سیتریزین موثر نبوده
- تشخیص حساسیت به اشتباه
سلام و خسته نباشیدنوزاد سه ماهه ام رو بخاطر اگزمای درماتیت آتوپیک به دکتر بردم، ایشون بدون انجام آزمایش، گفتند که به پروتئین گاوی آلرژی داره و براش پپتی نوشتند، تا اینکه با مراجعه به پزشکی دیگر و انجام تست کالپروتکتین، خون مخفی ، کشت مدفوع، GI track و وجود مواد احیا کننده و سایر پارامترهای لازم برای تشخیص آلرژی یا وجود ویروس یا انگل یا باکتری مشخص شد که پسرم سالمه و آلرژی به پروتئین گاوی نداره، شیر خشک مخصوص بچه های آلرژیک هنوز تموم نشده و دو قوطی ازش دارم، اشکال داره اونا رو مصرف کنه ؟ آیا به اندازه شیر خشک معمولی ارزش غذایی دارن تا وقتی تموم شد براش معمولی بخرم؟
- چشمک زدن غیر ارادی در کودک 9 ماهه
سلام روزتون بخیر من کودک 9 ماهه ای دارم که بعضی مواقع یکی از چشماش شروع به چشمک زدن میکنه علت چیه؟؟بخاطر ویروس کرونا نتونستم ببرمش دکتر ایا مشکلی داره یا طبیعیه؟؟
- نخوردن کمکی
سلامآقای دکتر برای پسرم سرلاک برنج نوشتین که شروع کنم بعدش حریره بدم .اول چند روز سرلاک رو میخورد بعد دیگه نمیخوره حریره هم دادم اولین بار خورد دیگه نمیخوره .ولی غذا دیگه یا میوه سمت دهانش میبرم دوس داره بخوره کاملا .هنوز سوپرو براش شروع نکردم اگه اینم نخورد چکارکنم .الان دقیقا ۶ ماه و یک هفته داره حدود ۳هفته میشه کمکی شروع کردیم و از یکشنبه مدفوع هم نکرده ممکنه بخاطر همین باشه؟شیرمادر ميخوره و توی شیر خوردن مشکلی نداره
- مدفوع
سلام . پسر دو ماهه مدفوعش شل و زرده آیا طبیعیه

