Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- واکسن آنفولانزا
سلام ببخشید واکسن آنفولانزا برای کودکان ضرر و خطری نداره؟
- کم کاری تیروئید
با سلام و وقت بخیر اگر کم کاری خفیف کودک تا شش ماهگی تشخیص داده نشود و کودک قرص لووتیروکسین نخورد باعث عقب ماندگی کودک میشود؟
- شربت
با عرض سلام و خسته نباشید دخترم 4 سال و نیمشه.از چند روز پیش سرماخورده و دارو خورده ، خداروشکر بهتر شده.من بهش انتی بیوتیک ندادم الان یه ذره انگار تو دماغی حرف میزنه.خواستم راهنماییم کنین که بهش دارو بدم یا خودش خوب میشه؟ ممنون از پاسخگوییتون.
- کو آموکسی کلاو
سلام وقت بخیر . پسرم ۳ سال و ۸ ماهشه با وزن ۱۳.۸۰۰ یک هفته هست آبریزش بینی داره و امروز میگفت گوشم درد میکنه. بردم هفده شهریور گفتن گوشش قرمزه یکم. شربت کو آموکسی کلاو دادن. روش نوشته ۳ و نیم سیسی. هر ۱۲ ساعت باید بدم؟
- سرماخوردگی
پسرم ۷ سالشه سرما خورده میتونم قرص سفکسبم ۲۰۰ روزی ی دونه بهش بدم
- تک سرفه
سلام اقای دکتر بچم ۷ماه س تا۴ماهگی اس امپرازول دادم یهو قط کردیم. حالا از ۶ماهگی دوباره دکتر شروع کرده ولی وقتی خوابه و و مزه مزه میکنه تک سرفه هم داره.نگرانشم پس کی خوب میشه؟ اس امپرازول ۱۰ میدم صبح نصف شب نصف. لازمه بیشتر باشه دوزش؟ممنونم خیلی ممنونم
- تب و گلو درد و سرفه های شدید
من دخترم ۳ سال و نیمه هست تب و گلو درد شدید داره و سرفه های خیلی بدی میکنه شربت سفکسیم هم نمیخوره میگه تلخه برای عفونت گلوش چیکار میتونم بکنم؟
- تب ولرز
با سلام دخترم ۵ ساله هست بردمش دکتر دچار بی حالی و تب و لرز شدید شد. دکتر آموکسی کلاف نوشت ۱۰ روز دادمش اما با گذشت ۵ روز دوباره تب و لرز شدیدی کرد نمیدونم آیا آنتی بیوتیک دوباره باید مصرف کنه یا نه احتمال ویروس هست یا ممکنه عفونت ادراری باشه. چندجا دکتر بردم یا آموکسی کلاف دادن یا آموکسی سیلین دوره مصرف تموم شد چرا دوباره تب و لرز گرفت الا درست یک ماهه با فاصله هی مریض میشه لطفاً شما راهنمایی کنین چیکار کنم بازم آنتی بیوتیک یانه
- فرزندم ۵ماهه است ووزن نوزاد ۶کیلوگرم خس خس سینه وسرفه داره وسرفه میکنه
- خوردن دارو درشیردهی
سلام خسته نباشین آیا خوردن قرص xovit در شیر دهی اشکالی نداره؟ برای بچه ضرر نداره؟؟
- دردشکم
بچم ۳روز شکمش درد گرفته البته لحظه ای هستش یعنی میگیره ول میکنه ، اسهال نداره مدفوع هم خیلی کم میکنه اشتهاشم کم شده نمی دونیم علت چیه باتشکر .
- تب
سلام. کودک دختر پنج ماهه. باوزن هشت کیلو تب سی ونه درجه را می توان شیاف دیکلوفناک گذاشت؟ در صورت بله با چه دوزی؟
- خارش
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسرم 10 ساله هست درست یک هفته هست خارش داره ویک حالتی بوجود میاد هیچ حشره ی توی خونه نداریم نمیدونم مشکل از کجاست لطفا راهنمای کنید ممنون میشم
- عوارض واکسن ب ث ژ
dو عکس رادیولوژی هم انداخته هردو خوب بودند و مشکلی نبوده ، به نطر شما این تودهه بهتره توسط جراح یا باشه تا خودش کم کم ازبین بره
- نشستن
سلام آقای دکتر دوقلوهام ۸ماه بیست روزن ۳۴هفته دنیا امدن یکیشون میشینه ولی یکیش باکمک میشینه تولد۱۲۰۰بود الان ۷۳۰۰ هست دندان چهارتا دارد غلت میزنه چکارکنم ویتامین دی بدم بهش ممنون میشم راهنمایی کنید بابا اینا هم میگه
- سوختگی همیشگی مقعد کودک
سلام دخترم دو سال و چهار ماهشه و چند ماهی هست که با وجود مراقبت های زیاد ، اما باز هم مقعدش قرمز میشه و زود هم خوب میشه.گاهی زیاد و گاهی یکم قرمز میشه . مثلا سه روز در هفته متوجه میشم که همش دست به مقعدش میزنه و قرمز شده و کلافه س .و بعد ۲۴ ساعت یا کمی ببشتر خوب میشه خودش. به خاطر همین شروع کردم به از پوشک گرفتنش.دو ماهه که دارم سعی میکنم از پوشک بگیرمش و پوشکش نکردم و اکثرا هم اجازه میدم بدون شلوار باشه . ولی همچنان مقعدش دچار سوختگی میشه . و در کل همکاری خوبی نداره و طی این دو ماه از پوشک گرفتن داره ناخن هاش رو با دندون میکنده .و من دوماهه که ناخن هاش رو کوتاه نکردم چون نمیزاره که بلند بشن و میجوه . میخواستم راهنماییم کنید که چرا اینقدررر دچار سوختگی در ناحیه مقعد میشه و علت همکاری نکردنش چی میتونه باشه با توجه به اینکه ناخن هاش رو هم میجوه ، آیا به خاطر اون سوختگی ه یا آمادگی نداره ؟میترسم اگه چند ماه دیگه شروع کنم چون یکبار دیگه تلاش بی نتبجه ای داشتم که خیلی رو سرش داد زدیم چون کل خونه رو کثیف کرد.الان باهاش بهتر برخورد میکنیم ولی نمیدونم چرا گاهی توی خونه یا همیششه توی شلوار کارش رو میکنه.لطفا کمک کنید . این ناخن جویدن رو باید چیکار کنم و چرا مقعدش میسوزه همیشه ؟
- ویزیت
سلام اقای دکتر دیروز دخترم ویزیت شدسرما خورده بود با شماره پرونده ۶۴۱۹ شربت پاراکید اسپری دکو سالین شربت سیتریزین و شربت فارمنتین و قرص جوشان ایروکاست دادین سرفه نداشت الان سرفه هاش زیاد شده میشه ی شربت سرفه بگین زودتر خوب بشه تا بدتر نشده ممنونم
- قرص خوردن
با عرض سلام. آقای دکتر امروز بچه 22 ماهه ام مشغول بازی بود که متوجه شدم دستش قرص باکلفن 10 هست مطمئن نیستم خورده یا نه ولی اگه خورده باشه خطرناکه؟ با این که شک دارم خیلی میترسم خدا رو شکر حالش که خوبه و مثل روزای دیگه هستش
- ناف
سلام اقای دکتر وقت شما به خیر و خوشی. اقای دکتر پسرم سه سالش شده. یکی دو روز هست که داخل نافش کمی رنگ صورتی میبینم . توده یا برامدگی وجود ندارد . فقط کم داخل نافش صورتی هست. پزشکش جنابعالی میباشید دستور چه میفرمایید با تشکر فراوان از شما
- پسرم خیلی بالامیاره کم اشتها هست

