Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سلامت نوزاد
سلام و خسته نباشید نوزاد ما 35 روزه است بیشتر مواقع دل پیچه داره و زمان دلپیچه به خود میپیچد و رنگش بنفش میشه ولی گریه نمیکنه بیشتر مواقعه کوتاه اتفاق می افته و با بغل کردن بهتر میشه قطره پدی لاکت و شربت سگا گریپ طبق تجویز دکتر میدیم ولی چندان تاثیر نگذشه و یک برامدگی سمت چپ زیر شکم داره که موقع زور زدن اون برامدگی بیشتر میشه و اگه گرسنه باشه پاهای نوزاد میلرزه که خیلی زمانش کم هست یاداور شوم نوزاد 36 هفته به دنیا اماده موقعه بدنیا امدن وزنش 2150 کیلو گرم بود و قند خونش پایین که 5 روز در ان ای سیو بود ممنون میشم کمک کنید
- بیماری
سلام آقای دکتر پسرم سرفه می کنی چی شربتها بدم چهار ماه هس
- در خصوص رنگ مدفوع نوزاد شش ماهه
سلام و خسته نباشید نوزاد دختر شش ماهه از روزی که آمپول شش ماهگی زده و قطره اهن و مولتی مصرف میکنه رنگ مدفوعش تیره شده(سبز مایل به سیاه) بنظر شما بخاطر مصرف قطره های آهن و مولتی هستش یا مشکل دیگه ایه؟ ممنون
- شیر خوردن
کودک ۵ ماهه من در هنگام شیر خوردن خیلی بازیگوش و حواسش پرت است و دور و برش را نگاه میکند و درست شیر نمیخورد ۱ یا ۲ قلپ بعدش با جیغ میخواهد بلند شود و در شب هر ۱ ساعت با خوردن انگشتش متوجه میشوم که گرسنه است و شیر مادر میدم بهش ایا پسرم مشکلی دارد؟ یعنی در خواب خوب شیر میخورد بیدار باشد هر بار ۱ یا ۲ قلپ فقط میخورد
- زردی نوزاد1ماهه
دکتر براشون قرص فنوباربیتال تجویز کردن .از عوارضش که خوندم نگرانم کرد میخاستم بدونم ضرر نداره و آیا واقعا زردی نوازاد رو میاره پایین؟
- سرماخوردگی
دخترم الان دوماه و ده روزشه سرماخورگی گرفت بردم دکتر از یک ماهگی تا الان بهش آزیترومایسین ۱۰۰ بهش دادم بعد بهش سفیکسیم ۱۰۰ دادم بازم هنوز گلوش چرکی دیگه نمیدونم چکارش کنم
- فسفر بالا
سلام ببخشید من نوزادی رو از بهزیستی میخوام به فرزند خواندگی بگیرم.حالا یه سوال داشتم این دخترم دو ماهه هست که انگار در آزمایشات به عمل آمده فسفرش بالا بوده ولی نمیدونم چند بوده.فسفر بالا خطرناک.راه درمان داره.و راه درمانش چیه؟
- شیر خشک
سلام اقای دکتر نوزاد سی روزه دارم که شیر خشک آپتامیل پپتی یک میخوره به خاطر حساسیت گاوی که داره ولی شدید نفخ میکنه. چیکار میتونم بکنم؟
- وزن کودک
سلام دخترم رفلاکس داره و قرص نکسیوم 20شب و صبح یک چهارم مصرف میکنه و الان در اخرپنج ماهگی 6100است وزن تولدش 3بود که در چندروزاول 2800شد میخواستم ببینم ایا وزنش نرماله
- پاسخ بهشیر خشک
سلام دکتر پسرم باوزن۳کیلو به دنیا اومده الان ۳۵ روزه هست وزنش۳۸۰۰شیر خودم خیلی کمه ومیخوام بهش کمکی بدم شما چه شیر خشکی را پیشنهاد میکنید؟
- تغذیه نوزاد ۱۱ ماهه
سلام وقت بخیر نوزاد من نزدیک یک سالش شده و تقریبا بد غذا هست اما ماکارونی رو روزی چند بار هم بهش بدیم نه نمیگه،خوردن زیاد این غذا مشکل ساز نمیشه؟ممنون از،راهنماییتون
- یبوست نوزاد چهارماهه
الان دوتا پنج روز هست که شکم نوزادم کار نمیکنه هم روغن زیتون شکمشو ماساژ میدم هم مقعدشو با گوش پاکن آغشته به روغن تحریک میکنم حتما باید یا این کار انجام بدم یا یه دونه شیاف گلیسرین بزارم تاکار بکنه غیر این کار نمیکنه علتش چیه؟
- سرماخوردگي
سلام آقاي دكتر خسته نباشيد دخترم واكسن ٦ ماهگي رو زده از روزي كه زده آبريزش بيني داشت و الان فقط كيپ شده نميتونه درست حسابي شير بخوره چه قطره اي رو پيشنهاد ميدهيد؟ ممنون
- پاسخ بهسلام پسر من زود به زود سرما میخوره ۷سالشه سفیسکیم پودری دیگه موجود نیست میشه قرص سفیسکیم بهش بدم
- خفگی پی هم در هنگام شیر دادن
نوزادی که تازه ۱۵ روز میشه متولد شده که در هنگام مکیدن شیر پی هم خفه میشه هنگامی این خفه گی پیش میاد که شیر در دهان نوزاد بیشتر میشه (وقتی شیر کمی بیشتر در دهن جمع میشه)
- آیا سی تی اسکن مغز نوزاد ضرر دارد؟
با سلام ببخشین نوزاد ۶ ماهه ای دارم که چند روز بعد تولد پرش و لرزش دست و پا داشت حدود ۱۰ روزیگیش اورژانسی بردم بیمارستان که تشخیص اشتباه احتمال تشنج دادن و ۳ روز بستری کردن و سی تس اسکن ریه و مغز و اکوقلب ازش گرفتن و کلی آزمایشات دیگه که خداروشکر سالم بود بعد اون بردم متخصص اطفال که گفتن طبیعیه و رفع میشه خداروشکر دیگه اون حرکاتو نداره حالا آقای دکتر من نگران اون سی تی اسکنا شدم میگن خدای نکرده در آینده سرطانزاس چون نوزاد بوده خیلی نگرانم آیا واقعا همچین حرفایی درسته؟
- یبوست
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر..من پسرم ۱۰روز شکمش کار نکردبردمش دکتربهم شیاف گلیسیرین داد یکساعت بعدازاستفاده شکمش کار کرد،باز الان ۶روزه شکمش کار نکرده بردم یه دکتردیگ بهم بی بی کر داد گفت ۵سی سی هر۱۲ساعت..به نظرشما زیاد نیست خیلی؟؟؟؟ علتشم میگن تغذیه مادره چون شیرخودمو میدم خیلی کلافه ام اقای دکترتوروخدا راهنماییم کنید
- یبوست
وقتتون بخیر .پسر من 67روزشه شیر خشک اپتامیل اچ ای مصرف میکنه شکمش سخت کار میکنه با کلی زور زدن .خیلی اذیت میشع. دکتر بردمش شربت لاکسی ژل داد ولی تاثیری نداره . باید چیکار کنم؟ شیرخشکشو عوض کنم؟
- قرص لووتیروکسین
با سلام و وقت بخیر میخواستم بدونم آیا امکان داره که یه نوزاد با کم کاری خفیف تیروئید با یک ماه حوردن قرص لووتیروکسین تیروییدش نرمال بشه و قرصشرا قطع کنن؟یا حتما باید مدت طولانی قرص بخوره؟
- جواب ندادن سوال
سلام آقای دکتر چرا یک سری سوالارو جواب ندادید ؟!

