Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- وزنگیری
سلام وقت بخیر.دختر سه سال م نیمه دارم که با وزن دو نیم به دنیا اومد.وزنگیری ضعیف و کندی داشت و طوری که تودو سالگیش ده و نیم کیلو بود به دکتر مراجعه کردم بعد از انجام آزمایشات کامل و اینکه همه چیز نرمال بود دکتر برلش قرص سیپرو تجویز کرد که پنج عدد تو یه شیشه شربت زینک حل کردم و دوماه بهش دادم و یک کیلو اضافه وزن داشت.البته قبلش کیندر و باریج رو امتحان کردیم اثر نداشت.بعد از مصرف سیپرو وزنش به یازده و نیم رسید و الان که سه سال و نیمشه هنوز یازده و نیمه با قد نود و پنج.اشتها به غذا داره و همه ی غذاهارو هم دوست داره ولی مقدا ر خیلی کمی میخوره و دیگه معدش جا نداره و حالت تهوع میگیره.وعده ها رو هم اگر بیشتر کنم وعده ی اصلی رو اصلا نمیتونه بخوره.ترسم بیشتر از کمبود ویتامین و کلسیم و کوتاهی قد و کمبود آهن ناشی از ثابت موندن.وزنشه.میترسم مشکلی براش پیش بیاد در آینده.اگر امکان داره راهنماییم کنید چکار کنم.همین روند تغذیه رو ادامه بده و کنارش بهش مولتی ویتامین و آهن خاصی بدم یا دوباره سیپرو؟واقعا عجیبه برام با اینکه غذا میخوره ولی اضافه وزن نداره فقط اینکه چون آزمایشاتش نرماله کمی خیالم راحته.به نظرتون شربت امگا تاثیری داره؟مفدار استفادش چجوریه؟تشکر از پاسخگوییتون
- سلام پسرم ۶ساله دخترم ۸ساله هردوگلودردوتب داشتن اموکسی سیلین ۲۵۰دادم یک شیشه به هردوتاشون تموم شده حالا میشه بقیه روسیفیکسیم بدم
سلام وقت بخیر ببخشید دختر من ۸ سالشه و یه روز هستش که تب کرده و علایم دیگه ای ندارم دکتر براشون شربت کوریزان و پروفن شیاف استامینفون و قرص مونته لوکاست تجویز کردن تا شیاف استفاده میکنه تبش میاد پایین ولی وقتی اثر دارو میره دوباره تب میکنه تبش ۳۸_۳۹ معمولا
- ریزش موی کودک ۵ ساله
با سلام دختر ۵ ساله ام مدتی است ریزش مو دارد، آزمایش خون انجام داده و مشکلی نداشت. مشکل و بیماری هم ندارد، زینک و آهن هم دوره ای خورده و رفع نشده، چه باید بکنم؟
- واکسن
سلام دکتر واکسن 4 ماهگی و 6 ماهگی دخترم رو با 10 روز تاخیر زدیم الان یکسالشه آیا واکسن یکسالگیش هم باید 10 روز بعد بزنیم؟
- زخم و بخیه
سلام وقت بخیر. پسر دوساله ام موقع بازی لیز خورد و گوشه ی چشمش به گوشه میز چوبی برخورد کردزخم خیلی سطحی نیست و خیلی عمیق هم نیس. برای اینکه عفونت نکند و جای زخم نماند چ پیشنهادی دارید از چسب بخیه استفاده کنم ؟
- خوردن شمع توسط کودک 2 ساله
- وحود لکه های خاکستری روی سفیدی چشم
- شربت سندروس
سلام کودک 5 ماهه ای دارم که تازه شروع کردم بهش فرنی میدم آیا میشه بجای قطره آهن و مولتی و آ د شربت سندروس بهش بدم اگه میشه روزانه چند قطره؟ ممنون از پاسخ شما
- تبودلدرد
سلامخستهنباشید،دخترم۴سالشهحدودششماهههرچند وقتیکبارحالتدلدردبااسفراغ میگیرهیکیدوروزهمتبداره،میبرمدکترمعمولاشربتدیسیکلومینبامتوکلوپرامیدودایمیتیکون باامپولتببروضدتهوعیااگهادامهپیداکنهسفکسیم۱۰۰بهشمیدن،خوبمیشهدبارهبعدازچندوقتبرمیگردهحالتاولشالنهمدبارهیهشبتبداشتواسهالواستفراغودلدردچهداروییشماتجویزمیکنید؟
- ادامه سوال قبلیم
اقای دکتر پسرم ۱۲ کیلو قدش ۸۶ ، همه چی تو ازمایشش نرمال بود کمخونی اینا نداشت فقط ویتامینb۱۲ کم بود من از بعد یکسالگی درس حسابی مولتی بهش ندارم ماهی ۳،۴ بار شاید چند بار مریض شد و بخاطر دندون خیییلی بدغذا شد و هر چیزی نمیخوره .... شربتی هس من بهش بدم بخاطر این کمبود ویتامین تو بدنش؟
- شربت استامینوفن تاریخ گذشته
بچم سه سالشه شب با پادرد بیدارشد ماساژ دادم خوب نشد ۵ میلیگرم شربت استامینوفن دادم بهش بعد که خورد نگا کردم دیدم ۲ سال از تاریخ شربت گذشته خطرناکهه؟
- تب واسهال
سلام آقای دکتر پسرم 17 ماهشه 2 روزه تب 38 ونیم داره و اسهال، بهش کیدی لاکت زینک و استامینوفن دادم اما هنوز تبش قطع نشده لازمه آنتی بیوتیک بخوره؟
- جوش های بزرگ در ناحیه تناسلی دخترم
سلام خسته نباشید آقای دکتر..دختر در ناحیه تناسلیش جوش های بزرگ در میاد که بعد یه مدت سرجوش ها میره و خیلی اذیت میکنه دکتر هم بردم جواب نداده چکار کنم خوب بشه
- سرفه
سلام پسر چهار سال ونیمه ام دو سه هفته پیش یک شب تب و بعدش سه چهار روز آبریزش بینی داشت بعد اون سرفه شروع شد هنوز شب ها توو خواب سرفه میکنه گاهی صبح هم ادامه داره انگار خلط توو گلوشه.... برای معاینه بیارم آقای دکتر؟
- تشخیص اوتیسم
سلام خسته نباشید کودک من 13 ماهه است . چند روزی است که احساس می کنم یک سری کارها را نمی کند الان در این سن هنوز زوده یا نه باید انجام دهد؟ کارهایی که انجام نمی دهد: «با دست به چیزی اشاره نمی کند ( به این معنا که بده) . سرش را به معنی بله یا خیر تکان نمی دهد. هنوز چیزی را بخواهد نمی گوید: مثلا بگه (آب، می می، به به) . بابا و مامان نمیگه - به تنهایی راه نمی رود اما با کمک مبل راه می رود از مبل بالا می رود و چراغهایمان را روشن و خاموش می کند» ولی خب کارهایی که انجام میده: «مثل اینکه با دست به چیزی اشاره کنیم نگاه میکنه انگشت اشاره ام را تعقیب میکنه تا به شی برسه. حلقه هایش را در جا حلقه ای روی هم میزاره. عروسکش رو بهش بدم چند ثانیه دستش میگیره دوباره به خودم میده. موقعی که بخواهیم بیرون از خونه بریم با بقیه بای بای میکنه- دستورات رو اجرا میکنه (مثلا بگم توپ رو بده به سمتم پرت میکنه- بگم بیا بغلم میاد). موقع پوشیدن شلوار پایش را بالا میاره- کتاب ورق می زنه . کارهای تقلیدی رو انجام میده ( کلاغ پر- اتل متل توتوله) ارتباط چشمی داره- برای جلب توجه با اطرافیان دالی بازی میکنه- آیا احتمال اتیسم هست؟ بچه ها تا سنی موقت دارند به اشیا اشاره کنند؟
- آلرژی ومصرف زادیتین
با سلام. آیا خوردن شربت زادیتین که برای آلرژی کودکان تجویز می شود در این شرایط کرونا ،باعث تضعیفِ سیستم ایمنی کودکان می شود؟(کودکِ من ۲ سال ونیم دارد)
- دوز مصرفی آزیترومایسین یرای کودک ۹ ساله ۲۵ کیلو.ممنون
- کرونا
وقت بخیر اقای دکتر پسر من دو سال و نیمشه با وزن ۱۳ کیلو و فاویسمی هستش خیلی رود به زود مریض میشه ماهی دو الی سه بار شربت مولتی ویتامین سانستول و زینک میدم لطفا شربت دیگه ای برای تقویت سیستم ایمنی بدنش بهم معرفی میکنید و اینکه چقدر بدم؟
- دارو
باسلام واحترام جناب آقای دکتر برای کودکی 2ونیم ساله امپرازول تجویز شده وگفته شده گرانول ها ازکپسول خارج وبا ماست مخلوط شده وخورده شود ولی از خوردن امتناع می کندچه باید کرد ؟آیا پودر طعم دار نداره امپرازول؟یا جایگزینی ؟ ممنون
- سلام دخترم بیست دو شب هست ستادین زلر داره
سلام دخترم بیست دو شب هست ستادین زلر داره

