Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تربیت لاکسی ژل
سلام آقای دکتر نوزادم دوماهه است پیوست داشت بردیم دکتر شریعتی لاکسی ژل داده بود ماهم استفاده میکردیم خوب بود تا اینکه اینترنت سرچ کردم این شربیت برا زیر دوسال تجویز نمیشه ممنونم میشم راهنمایی کنین که ادامه بدیم یا قطع کنیم باتشکر
- شربت ستادین دی آیاکودکان۳.۵ساله می توانند استفاده کنن
شربت ستادین دی آیاکودکان ۳.۵ساله می توانند استفاده کنن
- دونه چشم
سلام آقای دکتر پسر یکساله ام حدود سه هفتست پشت پلکش یه دونه قرمز زده هفته پیش بردمش دکتر گفت غدد پلکش بسته است این اتفاق میفته یه پماد اریترولیدین داد شبها یکبار بمالم و قطره چشم ولفاستامید هر 6 ساعت بریزم کفتن ده روز بریزم فردا 10 روزش تموم میشه ولی هنوز خوب نشده چیکار کنم آقای دکتر ؟
- اسهال پسر بچه 14 ماهه
سلام و وقت بخیر، پسرم امروز 14 ماهه شده و ما در چکاپ یکسالگی پسرم که تقریبا 13 ماهگی جوابش اومد متوجه شدیم کمی کم خون هست بعد دکتر گفت قطره آهن لیپوزوفر آبی رو جای یک سی سی به یک و نیم سی سی افزایش بدید و از همون زمان چون من باردار بودم از شیر گرفتم و دیگه کامل پسرم شیر خشکی شد و دقیقا از همون 13 ماهگی ما به جای شیر خشک نان 2 شروع کردیم شیر خشک نان بالای یکسال اوپتی پرو رو که میزان آهنش بیشتر هست رو شروع کردیم یعنی این 3 تغییر اساسی در 13 ماهگی پسرم اتفاق افتاد و از همون موقع مدفوع پسرم شل و آبکی شد به طوری که هفته گذشته کاملا آبکی و تیره رنگ (سبز تیره) شده بود که بردم دکتر گفت به آهن واکنش نشون داده و کلا 1.قطره هاش رو حذف کرد هم آهن و هم آد رو قطع کرد و 2.گفت شیر خشک بدون لاکتوز بدید 3. گفتن غذا فقط ماست و دوغ و موز و سوپ بدید 4.دارو زینک سولفات، پدی لاک، کیدی لاک، شربت سفکسیم داد. که شیر خشک رو نخورد و ما مجبور شدیم شیر خودش رو بدیم و تا دیروز رنگ مدفوعش خوب شده اما هنوز آبکی و دوباره دکتر بردم گفت تا شیر بدون لاکتوز ندید راه چاره نداره :( یه برند دیگه شیر گرفتم به سختی یکم خورد.. چاره چیه ؟ دارو هارو تاکی ادامه بدم؟ به نظرتون نان 2 بدم مشکل برطرف میشه؟ یا نان دو فقط برای زیر یکساله؟ قطره آهنشو از چه زمانی شروع کنم؟ تورو خدا راهنماییم کنید الان بچه یک ماهه این وضعیت رو داره
- اسپری
با سلام، پسر من ۹ ساله هست و ۶۰ کیلو وزن دارد الان دو ماهه کرونا گرفته و تمام شده ولی وقتی میدود و یا پشت سر هم بخواهد حرف بزند با هیجان میگوید نفسم نمیرسد حالا نمیدانم بخاطر چاقی هست یا کرونا از چه اسپری استفاده کنم البته اگر لازم هست؟
- سلام پسر من ۵ سالش سفکسیم ۱۰۰ چه مقدار بهش بدم وزن ۱۸ کیلو
- آیا نخودفرنگی برای کودک فاویسمی ضرر داره؟
آیا نخودفرنگی برای کودک فاویسمی ضرر دارد؟
- پلارژین…
سلام آقای دکترخسته نباشید.دخترم ۳سال نیم داره باوزن ۱۴کیلومیخواستم بدونم شربت پلارژین کیدز روهرچندساعت چند سی سی بهش بدم ممنونم
- سرماخوردگی
سلام. شربت سرماخوردگی برای کودک دوسال و نیم با وزن ۱۲ کیلو، هر چند ساعت و چه مقدار بدیم؟
- واکسن شش ماهگی؟
سلام وقتتون بخیر دخترم پیش شما پرونده دارن آقای دکتر سه روز پیش واکسن شش ماهگی رو تزریق کردن بعد سه روز جای واکسن سفت شده چیکار کنم؟ میترسم توده بشه
- میزان شیردهی
سلام دکتر خسته نباشید دختر من یک سالو چهار ماهشه در روز چند وعده شیر و چند وعده باید غذا بخوره؟تا قبل یکسال روزی ۷یا ۸ بار شیر میدادم
- اسهال
سلام خسته نباشید پسر یک ساله ام اسهال شده تب هم دارد متخصص اطفال بردیم سفکسیم وکیدی لاکت واستامینوفن وزینک داده ولی با دادن سفکسیم اسهالش بدتر شده به جای سفکسیم چی برای اسهالش بدهم
- حساسیت بعد از تب
سلام آقای دکتر دخترم شش سالشه چند روز پیش تب داشت .وقتی تبش خوب شد .دو روز بعد کف پا وباسنش دونه های قرمز سر سفید وبقیه بدنش لکه قرمز ریز داره.اشتهاش کم شده و غذا نمیتونه بخوره گلوش درد میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید.
- ویتامین دی
سلام اقای دکتر ببخشین برای دخترم که پنج سالش بود با وزن ۱۸کیلو گفتین ویتامین دی ۱۰۰۰هفته ای ۳دفعه بدمش باید داذوخونه بگم قطره ویتامین دی ۱۰۰میخوام ؟؟
- لگن
سلام خسته نباشید دختر10ماهه ای دارم که چینای کنار ناحیه تناسلیش یکیشون پایین تره واینکه حس میکنم لگنش خطشون برابر نیست و یکیش پایین تره اما هم سینه خیز رفته هم چهاردست وپا چند ماهم هست که دست از وسیله ها میگیره وبلند میشه وحرکت میکنه اما خیلی نگرانم ممکنه مشکلی نباشه؟یااین نشونه ها دلیل برمشکله؟لطفا کمک کنید
- فاویسم
پسرم ۳سال و ۹ ماهش فاویسم داره دکتر قبلیش میگف نمیتونه ویتامین های ک زینک و ویتامین سی داره بخوره . ولی امروز یه دکتر بردم ک واسش مولتی ویتامین شربت زینک دکتر کیدز نوشته ک ویتامین c.k2.d3.. و ب کمپلس داره میتونم بدم . دکترش ک گفت میتونی بدی ربطی ب فاویسم ندارن
- مدفوع بدبو و چسبناک
سلام دختر من دوسال ونیم هستش مدتی هست که مدفوعش به اندازه یک بند انگشت وکمی چسبناک و بدبو شده روزی سه جها بار بعضی اوقات اینطوری میشه دفع کامل نداره ادرارش هم دفعات زیاد هست وکمی بو میده میخواستم بدونم به خاطر یبوست هست چون تغذیه اش درست نیست غذا نمیخوره بیشتر تنقلات
- سرماخوردگی و سرفه صدا دار ۳ساله باوزن 13کیلو
درود بر دکتر عزیز... دخترم دوسه روزه سرما خورده امروز دیگه خیلی آبریزش داشت و سرفه کرد یکی دوبار. سفکسیم 100هر 12ساعت میدم ۴سی سی. داروهای دیگه هم دارم. بنظرتون چی بدم دیگه بهش؟ ممنونم ازتون دکتر عزیز
- سلام آقای دکتر توروخدا جوابمو بدین
پسر۷سالم یک ماه و نیم پیش آمپول بتامتازون تزریق کرده و حدود دو سه هفته پیشم اسپری بکلومتازول تجویز کردن و گفتن تا دو هفته ادامه بده که تا سه شنبه هفته پیش شبی یه دف اسپری میکرد پنجشنبه دوباره واسه خلط پشت گلوش بردمش دکتر آمپول بتامتازون ال آ تزریق کردن واسش تاحالا نمیدونستم عوارض بلند مدت داره توروخدا بگین عوارضی واسش داره به مراقبت خاصی نیاز داره راهنماییم کنید لطفا
- تب شدید و تداخل دارویی
سلام پسرم سه سال و سه ماهشه تب شدید داره و گلو درد و آبریزش، هم ستادین دادن ۴/۵ سی سی ۸ ساعتی، هم استامینوفن شش ساعتی ۷/۵ سی سی. با هم تداخل دارویی ندارند؟

