Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- خواب نوزاد
خواب روز دختر سهماهو ۱۵ روز خیلی سبک زود بیدار میشه چه کنم
- دور سر
دکتر دخترم با دور سر 34به دنیااومد الان 4ماهه س 40/5هستش طبیعی هستش ؟
- قطره
سلام دکترخسته نباشیدببخشیدمن به پسر۸ماهم قطره آدزیرمیدم دیگه قطره مولتی ویتامین ندم؟
- رفلاکس نوزاد
باسلام.دخترم تازه ۳ ماهش تموم شده.شباتوخواب خیلی تکون میخورد.سرشومیده عقب توخواب.روصورتش دونه میزدوسرفه میکنه وسکسکه ومقعدش زخم شده.پیش متخصص اطفال بردمش که ایشون تشخیص رفلاکس دادن وآلرژی.به منم رژیم دادن که لبنیات.سویا.ماهی.آجیل.شیرینی وشکلات نخورم تاآلرژی ایجادنشه برای دخترم.به کوچولومم رانیتیدین دادن.خواستم نظرشمادکترمحترموبدونم.باتشکر.
- باسلام دخترم نه ماهه است دوماه پیش تب شدید که ده روز طول کشید بعدش اسهال شدوکم کم خوب شد ولی بدنش دانه های ریز و قرمز میزنه واطراف ان لکه های صورتی میزنه الان دوماهه خوب نشده میشه لطفاراه درمان شو بهم بگین
برا اسهال نوزاد سه ماهه چ دارویی ب نوزاد بدیم؟؟
- فرنی نشاسته
سلام ، پسرم ۷ ماهشه ، فرنی با نشاسته ،گلاب و نبات میتونم درست کنم بهش بدم؟ آب تصفیه دستگاه میتونه بخوره یا فقط آب جوشیده؟
- مدفوع سبز و اسهال
باسلام بچه ۵ ماه دارم ۲ روز اسهال بود حالا هم مدفوعش سبز شده و همچنان اسهال،چکار کنم؟
- ایستادن در دوماهگی
باسلام دکتر پسرمن نزدیک به سه ماهه شدنش هست زیربغلش رومیگیرم بالای شکمم ادای راه رفتن رودرمیاره نمیزارم وزنش روپاهاش بیفته بعضی وقتا خیلی آروم ایستاده نگهش میدارم ولی میگن بایدتاشش ماهگی از این کارا نکنیدبانوزادلطفا توضیح بدید که ضرر داره یانه؟؟ ممنون
- اطفال
موارد مصرف قطره پاراکید
- سرما خوردگی کودک ۴ ماهم
سلام کودک۴ ماهه سرماخورده و آبریزش بینی و سرفه غلط دار داشت پیش متخصص اطفال بردیم واسش شربت گایافنزین هر۸ساعت ۲سی سی و سالبوترکس هر ۴ساعت ۱پاف تجویز کردن که اصلا تاثیر مطلوبی نداشت و تب هم کرد اصلا نمیتونه شیر بخوره اسپری بینی رینوسالتین هم میزنم
- گودی پشت سر
ملاج خلفی نوزاد تا چهار ماهگی بسته میشود چون یه گودی پشت سر داره که سفته آیا بسته شده یا نه
- شیشه
اقای دکتر سلام بچم تازه 9ماهش شده امروز ظهر خوابم بود بیدارکه شدم دیدم بچم شمعو شکونده پارافین داخلشو خورده دستو پاشو یکم بریده بود ولی ترسم اینه که نکنه خورده باشه..بهش فرنی و غذادادم ک دفع کنه پارافینو وقتی پی پی کرد دفع کرده بود مقداریشو ولی بادست لمس کردم چیزی تیزی به دستم.نخورد ..چیکارکنم اقای دکتر خیلی میترسم لطفا راهنمایینم کنین😢😢
- ختنه کردن نوزاد
سلام وقتتون بخير دکتر پسر من تازه ۴ماهگي اش تموم شد ولي متاسفانه به خاطر کرونا ختنه اش رو انجام نداديم الان نميدونيم چکار بکنيم روز به روز بزرگتر ميشه از اون طرف م بيماري کرونا هست. به نظر شما چه بايد بکنيم؟؟ ايا در اين شرايط ايا اين کار رو انجام بديم يانه؟خطري نداره؟ چند روز بعد واکسن ش انجام بديم؟ بعد کدوم روش رو پيشنهاد ميکنيد ؟؟؟ ممنون ميشم کامل راهنمايي کنيد.
- کم شنوایی
سلام خسته نباشید بچه های من دوقلو و 33 هفته با وزن 1800 بدنیا اومدن یک هفته در بخش مراقبتهای ویژه بستری بودند در یک ماهگی برای تست شنوایی سنجی بردم جواب تست دخترم مثبت شد ولی تست پسر منفی شد دوباره بعد دو هفته باز هم جواب تست منفی شد و ادیولوژیست پسرم را تست abr کرد وگفت فرزند شما کم شنواست و نیاز به سمعک دارد چون عصبهای گوشش کامل نشده سوال من اینه که آیا امکان داره عصب گوش پسرم کامل شود یا نه؟
- دادن شیر کم چرب گاو به جای شیر خشک به نوزاد هفت ماهه و مقدار مصرف آن
با سلام به علت شاغل بودن وگذاشتن پسر هفت ماهه ام در مهد می توانم به جای شیر خشک آپتامیل اچ آ شیر کم چرب گاو استفاده کتم همراه با ویتامین آد و قطره آهن و غذای کمکی مشکلی برای نوزاد پیش نمی یاد و ودر هر وعده چه مقدار می تونم شیر کم چرب گاو رو بدم همیشه راهنمایی های شما بسیار مفید بوده است ممنون از شما
- مدفوع
- سرفه
سلام وقتتون بخیر یه نوزاددوماهه دارم گاهی وقتهاسرفه میکنه چه دارویی بهش بدم
- ریفلاکس
سلام دکتر وقتتون بخیر..من از آلمان براتون مینویسم..من یک نوزاد چهارماهه دارم که کلافه شدم..بخاطر آروغ بیش از اندازه نمیتونه بخوابه با وجود اینکه بعد از هر وعده غذایی دو بار بادگلوش رو میگیرم اما باز هم اروم و قرار نداره و فقط میخواد تو بغل باشه..موقع خواب هم تا وعده اول شیرش خوبه اما به محض خوردن وعده اول معده ش اجازه خوابیدن نمیده و یا بالا میاره یا باد گلو داره و تقریبا دو ساعت طول میکشه تا بخوابه و بعد از خواب هم هر یکساعت گریه میکنه که باید بلندش کنیم تا آروغ بزنه و کمی آروم شه..دکترای اینجا اعتقادی به دارو ندارن و من هر راهی رو که گفتن مثل چای بابونه و ...امتحان کردم اما خسته و کلافه م خواهش میکنم کمکم کنید. پسرم شیر خشک هیپ مخصوص بچه های دلدردی رو میخوره و وزن گیریش هم خیلی خوبه..۸ کیلو با قد ۶۲
- سرفه خلط دار
سلام اقای دکتر پسرم الان ۷ماهشه نزدیکه ۲،۳ ماهه سرفه میکنه شدید نیست فقط طرف صبح چند بار دکتر بردیم خوب نشده چیکار کنیم
- مقدار مصرف شربت سفیکسیم ١٠٠ برای کودکان
سلام من پسرم ۳ماه ونیمشه ب دلیل عفونت ادرای ک منجرب عفونت کلیه شده دکترشربت سفکسیم ۱۰۰تجویزکردن هر۱۲ساعت ۲سی سی تا۷روز میخاستم بدونم مشکل نداره

