Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- عمل تنگی مجرا
پسر ۵ ساله ام عمل تنگی مجرا انجام داده ، می خواستم بدانم چند درصد این عمل ها امکان برگشت دارد ؟ دکتری می گفت اگر ادرار کودک خارج از کاسه توالت ریخته شود یعنی تنگی مجرا الان پسر من صاف ادرار می کنه ، نازک هم نیست ، اما گاها علی الخصوص صبح ها هنگام ادرار ، ادار به بیرون از کاسه توالت ریخته میشه ، حجم زیاد و پر فشار (البته خودم فکر کنم چون شب تا صبح برای دستشویی بیدار نمیشه این جوریه) در اواسط روز اگر به فاصله ۳ ساعت بره ادرارش خوبه اما موقعی که ساعت های زیادی نمیره دستشویی بعد ادرار پرفشار میشه و بیرون از کاسه توالت ریخته میشه نوک مجرا بعد از عمل برش زیادی خورده بود اما حالا چند میلیمتر از آن بسته شده (حدود ۴ ماه گذشته ) نوک مجرا همانند قبل سوزنی نیست ادرارش هم به همان صورتیه که توضیح دادم این طبیعی است ؟
- سوال
سلام اقای دکتر خسته نباشید بنده قطره مولتی ویتامین اشتباهی بجای بیست پنج قطره سی قطره ب نوزادم میدادم حدود سه ماه اشتباه داد ایا عوارضی بدنبال داره جای نگرانی وجود داره؟.یه چن وقتی هم هس نوزادم یبوست گرفته ممکن از اون باشه؟؟
- ایا ازیترومایسن ایا برای پایین اوردن تب استفاده میشود؟
سلام ایا ازیترومایسین برای پایین اوردم تب موثراست
- ممنون میشم پاسخگو باشین
سلام .میخاستم بدونم این داروها برای نوزاد ۵ماهه که سرفه وتب داره و دکتر اورژانس تجویز کرده بخصوص آمپول هیدرو کورتیزون با اب مقطر تزریقی ۵سی سی ضرر نداره بقیه داروهای تجویز شده هم استامینوفن ۱۲۵شیاف.سرماخوردگی اطفال شربت.سدیم کلراید اسپری بینی.وایبو پروفن 100 ممنون میشم جواب بدین راستش از دادن این داروها به نوزاد میترسم مخصوصا از آمپول که تجویز کردن
- شکم دردکودک
سلام اقای دکترخسته نباشین دخترم 4سالشه از تابستان اسهال واستفراغ ومخصوصاشکم درد.خوب میشدو بازم شروع میشدالان ی چن روزیه بازم شکم دردداره بااسهال ولی اسهالش کمه بردم دکترامپول وشربت کوتریموکسازول سونو هم انجام دادموگفته ویروسه بنظر شماچ دارویی بدم خوب شه ایاخوب میشه خیلییییی نگرانم ممنونم
- کبودی پای نوزاد
سلام اقای دکترخسته نباشیدپسرم چهل روزه شده سرپاه میگیرم پاهاش سیاه میشه بازدرازش میکنم رنگ پاش برمیگرده خوب میشه خواستم بدونم چرااینجوری میشه باتشکر؟
- سرماخوردگی
سلام کودک ۷ ماهه با وزن ۸ کیلو علائم سرماخوردگی داره خر خر سینه سرفه مدام انقد ک بالا میاره دماغ کیپ شده شیر نمیخوره فقد تو خواب میخوره آزیترومایسین میتونم بهش بدم؟ چند سی سی بدم؟
- سلام پسرم یکسالشه ایا در روز مشکلی هست ک قطره اهن وADو زینک در روز بدم یا قطره اهن قطع کنم
- کاهش اشتها
سلام دخترم شش ماهشه مدتیه به شیرخشک کم اشتها شده خیلی کم شیرمیخوره هردوساعت 60 میل میخوره نمیدونم چرا
- شربت
با عرض سلام و خسته نباشید دخترم 4 سال و نیمشه.از چند روز پیش سرماخورده و دارو خورده ، خداروشکر بهتر شده.من بهش انتی بیوتیک ندادم الان یه ذره انگار تو دماغی حرف میزنه.خواستم راهنماییم کنین که بهش دارو بدم یا خودش خوب میشه؟ ممنون از پاسخگوییتون.
- آلرژی
سلام ایا خوردن باقلوا برای نوزادی که به پروتیین گاوی آلرژی داره ضرر داره
- سلام خسته نباشید قرص اسیدفولیک تا چند روز برای نوزاد مصرف شود
- یبوست
سلام نوزاد دوماههدارمچهارروزشکمشکارنکردهچکارکنم
- کودکان
شربت سفکسیم را چند بار در روز وچقد به دخترم که 5ماهسه و7300گرمه بدم
- گردن نگرفتن نوزاد ۴ماهه
- تزریق آمپول دگزا برای کودک یک ساله
کودک یکساله دارم خیلی تب داشت پزشک نصف آمپول دگزامتازون تزریق کرد آیا عوارض دارد برای کودکم یانه
- سرفه و عطسع نوزاد
سلام خسته نباشید من نوزادم هفده روز دارد یه روز که سرفه و عطسه می کند اما تب ندارد خیلی ناراحتم چیکارکنم
- دادن عسل ب نوزاد
باسلام الان یک هفته به پسرم که یک سال و نیم داره عسل با شیر میدم ایا ادامه بدم یا ضرر داره
- رفلاكس و آلرژي
بإسلام دختر٤ماهه اي دارم كه رفلاكس و آلرژي به پروتين گاوي دارهً.شيرخشك اچ آ خورد خس خس سينه و استفراغ وناله در خواب داشت.شيرخشك اي آر دادم خوب شده ولي صورتش پر از جوش هاي قرمز هست كه دكترگفت بخاطرآلرژيه.شيرخشك چي بدم خوبه؟همين شيرخشك اي آر بدم مشكي نداره؟باوجود زياد شدن جوش ناي صورت؟
- واکسن
سلام جناب آقای دکتر پسرم دوازدهم میشه دوماهه. و پزشکش جناب عالی میباشید. آقای دکتر برای زدن واکسن دوماهگی پسرم دوازدهم باید برم که دوماهه میشه. اما متاسفانه دوازدهم بهداشت تعطیل میباشد. مرکز بهداشت گفتن که چهاردهم باز میکنن. اینطوری دوروز تاخیر میشه در زدن واکسن. آیا نگران کننده هست این تاخیر.؟ متشکرم از اینکه وقت شریفتون رو در اختیار ما میگذارید

