Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- آزمایش مدفوع
سلام آقای دکتر خسته نباشید گفتین نتیجه آزمایش رو بنویسم مدفوع که داده دکترگف معده مثبته واسش شربت مترانیدازول صب شب ۳ سی سی و اموکسی سیلین صب شب ۳ سی سی وپودر امپرازول صب یه ساشه شب یه ساشه و خانم دکتر نگرانم کردن با حرفشون که گفتن نباید مثبت میشد شما از نگرانی دربیارید آقای دکتر مشکلی هست واینکه امکان داره موقع جمع آوری مدفوع درظرف نمونه درمنزل آلوده شده باشه ممنون میشم پاسخ بدید
- سفیدی مدفوع
سلام آقای دکتر من دخترم ۴سال داره چند روزی بود یبوست داشت یکم بهش لواشک دادم شکمش باز شد ولی رنگ مدفوع نرم ولی سفید بود مشگل چی می تونه باشه خیلی ممنون
- سرماخوردگی مادر و نوزاد فاویسم
دخترم سه ماهش هست فاویسم داره خودم سرماخوردم قرص سرماخوردگی و استامینوفن میتونم بخورم؟
- اسپره
سلام اقای دکتر اسپری دی بی سالین هیچ جا نبود ی اسپری دیگه میگین واسه خشکیه بینی بخاطره اب وهوای خشک واسه بچه ۳ سال
- یبوست کودک ۱۴ ماهه
آیا میشود به کودک ۱۴ ماهه شربت لاکسی ژل داد
- حرکات غیر عادی در دست
دختر بیست ماهه ام به دلیل کمبود اکسیژن حین زایمان در دستهایش کمی حرکات غیر عادی دارد که خودمان متوجه میشویم زیاد مشخص نیست به موقع راه رفته نشسته حرف میزند آیا امکان عقب ماندگی در آینده هست ضمنا الان هوش بسیار خوبی دارد .ممنون از پاسختون
- زبون درمیاره مزمزمیکنه
سلام اقای دکترخسته نباشین .نوزادیه ماه و۷ روزه دارم ازامروزحی زبون درمیاره وعطسه میکنه لطفاراهنمایی کنین
- گلودرد چرکی
سلام خسته نباشید دختر من ۱۱ سالشه و وزنش ۴۵ کیلو است چند روزه که گلوش چرکی شده براساس وزنش چقدر شربت آموکسی کلاو ۶۴۳ بهش بدم .قرص هم میخوره ولی چون کپسول آموکسی کلاو بزرگ است اذیتش میکنه .ممنون میشم .
- جوش دست
با سلام خسته نباشید آقای دکتر من دخترم ۵ ساله هست سرماخوردگی داشت و بعدش دستش و پاش جوش بزرگ زد بعد جوشه سفت شد و انگار تاول زده بود ترکید و از توش اب اومد بیرون بعد قرمز شد انگار زخمه از چی میتونه باشه چه دارویی مصرف کنم سیتریزین دادم گفتم شاید حساسیت هست چون دخترم حساس هست ولی آوری نکرد
- مقدار زینک برای کودک ۲ساله
سلام وقت بخیر دختر ۲ساله ام در ازمایش خون مقدار زینک ش ۵۷ بود و طبق زنج ازمایشگاه کمبود داره دکتر براش زینک گلکونات نوشته روزی ۸ سی سی حالا سوالم اینه این مارک زینک خوبه و این مقدار زیاد نیست ؟
- سلام پسرمن۲سالشه یبوست داره بردم دکارشربت انجیر داد ولی اصلا اثر نداره چکارکنم؟
- جراحی لوزه
سلام دخترم 28کیلو وزن داره وشش سال ده ماهشه.الان دوماه هست با خوردن کوچکترین سردی مثل آب سرد یا بستنی سریع لوزه هاش ورم میکنه و تو بینی حرف میزنه.تب میکنه در واقع سینوس هاش هم سریع چرکی میشن به همراه ریه واقعا خسته شدم از بس دارو وچرک خشک کن دادم به نظر شما لوزه اش رو جراحی کنم خوب نمیشه.
- غذا خوردن کودک
با سلام و احترام پسرم هفت ماهشه، تقریباً دو ماهه که غذا میخوره اما الآن سه روزه که اصلاً غذا نمیخوره و دهنش و سفت میبنده و حالت تهوع میگیره قبل از این خوب غذا میخورد
- تخم بلدرچین
برای کودک بالای یکسال روزی یک تخم بلدرچین میشه بدیم
- گرفتگی بینی
عرض ادب و خسته نباشید دخترم ۴سالشه و تازگی و از وقتی کولر روشن کردیم دماغش زیاد میگیره.اصلا آشغال و چیزی توی دماغش نیس و خالیه ولی همش اذیت میشه. باید برای بهترشدنش چیکار کنم.فقط قطره بینی بریزم کافیه؟ باتشکر
- مطب
سلام اقای دکتر شما پنجشنبع ها مطب تشریف دارین
- ختنه
سلام خسته نباشید پسرم دو ماهگی به روش لیزر ختنه شده الان ده ماهشه دور الت یه مقدار حالت چرکی داری خیلی کم و یه کوچولو چسبندگی خیلی کم چیکار کنم
- کم کاری تیروئید
با سلام و وقت بخیر اگر کم کاری خفیف کودک تا شش ماهگی تشخیص داده نشود و کودک قرص لووتیروکسین نخورد باعث عقب ماندگی کودک میشود؟
- تب
سلام اقای دکتر دخترم تبش قطع نمیشد بردمش دوباره دکتر معاینه کرد گفت که ته حلقش عفونت داره شربت سفیکسیم داده که ۱۲ساعت ۴سی سی بهش بدم ایا این اندازه خوبه یا باید ۵سی سی بهش بدم ممنون که منو از تو شک در بیارین خدا خیرتون بده
- تب و استفراغ
سلام آقای دکتر. پسرم سیزده ماهشه. امروز ضبح بیدار شد شیر خورد. چند دقیقه بعد از شیر استفراغ کرد بردم صورتشو بشورم دوباره بالا آورد. کلا به مدت حدود ۲ دقیقه هر چند ثانیه یکم بالا اورد و یکم از بینی اش هم خارج شد و تب ۳۷/۷ داشت. استامینوفن دادم و بعد بردم کلینیک کودکان گیل. معاینه کردن و سرم و ضد تهوعددادن که چون بچم نمیموند عضلانی زدن. استامینوفن هم تجویز نکردن. فقط یه پدی لاکت دادن و گفتن اگه اسهال هم گرفت اینو بده. فعلا اسهال نداره. آخرین بار دیشب شکمش کار کرد که اسهال هم نبود. ۱۶ آذر یعنی سه هفته پیش واکسن یکسالگی رو زده بود. ممکنه بخاطر واکسن باشه یا ویروسه؟ هر ۶ ساعت استامینوفن بدم ؟

