Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تیروئید نوزاد
سلام و خسته نباشید،،نتیجه غربالگری تیرویید پسرم مشکلی نداشت،ولی آزمایش یکسالی که داد کمی نتیجهاش مشکل داشت ،دکترش گفت نیازی به قرص نیست، ولی بهتره با یک متخصص غدد اطفال مشورت کنم ،خواستم نظر شما رو هم بدونم Tsh=0.27 T3=1.61 T4=8.00 Ft4=1.99 T4,t3 تو رنج نرمال هستن Tsh مقداری کمه
- واکسن شیش ماهگی
پسر من سرما خورده نوبت واکسنش هم هست حالا با وجود سرما خوردگی بچه ام میشه واکسن شیش ماهگی رو زد
- واکسن پنجگانه
سلام آقای دکتر. وقتتون به خیر. نوزادم به پروتئین گاو و تخم مرغ آلرژی داره. واکسن دوماهگی رو میتونه بزنه براش مشکلی نداره؟
- نوزاد کم وزن
نوزادم بعد از امتحان کردن تمام شیرخشک های موجود در بازار هیچ کدوم رو نخورد و مجبورشدیم شیر گاو پاستوریزه رو بیست دقیقه بجوشونیم و یک چهارم اب قاطی کنیم..اونو بهتر میخوره ولی از ماه دوم تا حالا که پنج ماهس فقط نیم کیلو وزن گرفته..همه آزمایش هاش هم سالمه و رفلاکس هم نداره..با وزن ۳۲۰۰ به دنیا اومده..به نظرتون علت وزن نگرفتنش چیه؟آلرژی هم نداره.قطره ویتامین هم میخوره قد تولد ۴۸ و حالا ۶۰ شده قدش خوبه ولی وزن نمیگیره امروز واکسن ۴ ماهگی زدیم.ممنون
- شیرنخوردن
باسلام نوزاد ۴ ماهه من هم شیر منو میخوره هم شیرخشک اما مدتی هست که دیگه شیر منو نمیخوره وبه شیشه عادت کرده میخواستم بدونم الان اگه از شیشه بگیرمش دوباره ممکنه شیر منو بخوره یا با توجه به سنش به شیشه عادت کرده و نمیشه کاریش کرد؟
- قطره آهن
سلام آقای دکتر قطره آهن رئ درسته میگن وقتی وزن نوزاد دئ برابر تولدش شد باید شروع کرد دخترم با وزن 3400متولد شد الان 3ماهه ست و 7900 اگه باید شروع کنم چ قطره ای و چ میزان
- گریه کودک
سلام یک پسر دارم از اول تولد کولیک شدید داشت الان ۱۴ ماهشه شب ها ساعت 1تا ۲ می خوابد بعد از حدچید یک ساعت با گریه شدید بیدار میشه و تا صبح اذیت میکنه نمی دونیم علت چیه لطفا راهنمایی کنید چکارش کنیم ؟
- دل درد نوزاد
اقای دکتر پیرو سوال قبلیم در مورد دل درد شدید نوزاد بیست روزه مه گفتین بهتره از شربت گریپ واتر بعد یک ماهگی استفاده بشه. خواستم بدونم برای دل درد نوزاد بیست روزه چه دارویی بهش بدم چون دلپیچه هاش شدیده و حتی نمیتونه یه ربع بخوابه
- اسهال
سلام. پسر یازده ماهه دارم. آلرژی به پروتئین گاوی داره. شیرخشک آپتامیل پپتی۲ میخوره. دو تا دندون پایین داره. لثه ی بالاش ورم کرده. معمولا روزی ۲ تا ۳ بار مدفوع میکنه. الان دو روزه بعضی اوقات مدفوعش خیلی شله. یعنی یبار خوبه یبار شله. ممکنه آلرژی شده باشه؟ یا چیز آلوده برده باشه دهنش؟ الان دو شب هست که پدی لاکت شبی ده قطره میدم. تب هم نداره. علتش چیه؟ دارو دیگه چی بدم؟
- سلام آقای دکتر پسر ۶ ماه و نیمه ام امروز بغل یک بچه بود و کمرش یک لحظه به خاطر غفلت برگشت و گریه شدید کرد اما بعد آرام شد آیا نیاز به معاینه دارد ؟
- عرق کردن
سلام خسته نباشید پسرم هشت ماهشه موقع خواب خیس عرق میشه هرچند لباس نازک بپوشه .خیلی ام بیقراره همش گریه میکنه از چی میتونه باشه
- آبله كرعان نوزاد ٢٠ روزه
سلام دختر ٢٠ روزه دارم امروز فهميدم آبله مرغان گرفته أم آيا نوزادم هم خواهد گرفت و خطرناك است آقا مي توانم به أو شير دهم
- تداخل قطره
سلام دخترم هفت ماه و نیمشه دکترش بش شربت زینک پلاس یوروویتال داده روزی 2/5سی سی .مرکز بهداشت بش قطره ویتامیکس، خوردن این دو باهم در روز اشکالی نداره . اخه هردو تقریبا ویتامین های مشابه بهم دارن
- بیداری
سلام اقای دکتر دخترمن ۴۰روزشه بیدار میشه شیر میخوره ۵ساعت بیدار میمونه تا بخابه گاهی وقتا روزا هم میشه شباهم میشه گاهی وقتا فقط شبا بعد شیر خوردن بیدار میمونه هم خودش کلافه میشه از بی خوابی هم من.قطره کولیک هم میخوره میخاستمبدونمقطره ای هست که وقتی بیداری زیاد میکشه بخوره تا اروم بخابه
- قرمزی صورت
چند روزی هست دختر۶ ماهم بیدلیل صورتش قرمز رنگ می شه و چند ساعتی هست دوباره نرمال بشه می ترسم مربوط به کبد و یا کلیه اش بشه
- تشنج کودک 10 ماهه
آیا ضرورت دارد نوار مغز بگیرم
- کم کاری تیروئید
پسرم در سه ازش ازمایش وریدی گرفتنtsh=5بود.........درهشت روزگیtsh=5/2...........ودر 19روزگیش ازمایش از دستش گرفتنtsh=5/2....t3=2/2.....t4=9/8بود ایا پسرم مشکل دارد.
- لکه همانژیوم
سلام ببخشید دخترم از بدو تولد تا الان که هشت ماهه است لکه قرمز رنگ روی پیشانی و پشت سرش وجود دارد .میخاستم بپرسم کی از بین میرود .درمان خاصی دارد؟
- تشنج نوزاد
سلام.خسته نباشید.نوزادماکه امروزبدنیااومده دچارحالت تهوع شده..پزشک گفته که ازآب کیسه ی مادرخورده..بچه روبردن که شستشوی معده بدن.حالاگفتن که بچه دچارتشنج میشه وبرای مطمئن شدن میخوان ازنخاع بچه آب بردارن تابفهمن عفونت داره یانه..این کاربرای بچه ضررنداره؟چون شنیدم باعث فلج شدن کودک میشه؟؟ممنون
- عفونت

