Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- میزان مصرف سفکسیم۱۰۰ برای کودک چهار ساله با وزن ۱۶ کیلو
سلام دخترم تب بالا داشت دکتر براش آزیترو نوشت پنج روز خورد تبش قطع شد ولی سرفه و گرفتگی بینیش ادامه داشت و دو روز بعد از تمام شدن دارو سر درد و گرفتگی گوش داره دکتر سفکسیم ۱۰۰ داده براش میخواستم ببینم داروی مناسبیه و اینکه چند روز و هر روز چند سی سی باید بخوره
- سلام خیلی خس خس شدید داره کودک 1.5 ساله بطوری که شب نمیتونه بخوابه بیشتر آبریز داره تا چرک ولی دکتر بردمش میگه سینگ لار بده چرک خشک کن نداده موندم اگه الان ببینه شاید سفالکسینم بده الان یه پودر پلمپ از نوزادیش دارم بدم سه روز بش همزمان با داروهای قبلیش
سلام برای عفونت گوش دکتر سفالکسین 250داده.مقدار مصرف را می خواستم.برای کودک 5ساله با وزن 20کیلو
- اسهال نوزاد
دخترم اسهال عفونی داره شربت مترونیدازول هم بهش دادم الان دو روزه بازم خوب نشده
- زردی نوزادم 20روزام
من دخترم 20روزشه و زردیش هنوز تموم نشده یه دکتر بردم قطره فقط بیلی مایستر نوشته یه دکترم بردم قرص پردنیزولون نوشته با قطره اولترا ویتامین د وبا قطره کولیکز کدومش بهتر ه و دکتر دومی گفته شیرتو نده بهش فقط آب قند بده
- نوزاد
باسلام و خسته نباشید مادران شیرده که نوزادشان به پروتعین گاوی حساسیت دارند میتپان از گوشت گوسفند در غذای کودک و خو استفاده کرد
- صحبت کردن کودک
با سلام وخسته نباشید ممنون از تمام راهنماییهاتون سلامت باشید پسر من ۲۶ ماهه است همه چیز رو تشخیص می ده هر چی رو که می گم می ره می یاره اسم خیلی از وسایل رو بلده ولی دوتا کلمه روکنار هم نمی گه کلمه رو تنها می گه نگرانم که چرا صخبت نمی کنه می شه راهنماییم کنید که تا چند ماه دیگه می تونه دو کلمه رو باهم بگه مانند من اومدم
- نوزاد
سلام پسرم 3 ماهشه واکسن دو ماهگی که زدیم خیلی تبش بالا رفت تا 48 ساعت هر 4 ساعت قطره استامینوفن میدادم ولی تبش پایین نمیومد 38 و8 بود مجبور شدم پاشویش کنم که برسه به 38 و3، الان خیلی نگرانم واکسن 4 ماهگی هم همونجوری باشه چیکار کنم؟ طبیعی؟
- بعد از یک سالگی
سلام جناب آقای دکتر وقت شما به خیر و خوشی. پسرم تحت نظر شماست و دوازدهم این ماه یک سالگیش کامل میشود. طبق تجویز شما تنها قطره ای که میخوره قطره ی آدزوفر میباشد. آقای دکتر دوازدهم این ماه که پسرم دوازده ماهگیش کامل میشود آیا باید همچنان این قطره را بخورد و یا اینکه قطره ی دیگری را تجویز میفرمایید. به علت حضورتان در مسافرت سوالم را اینجا پرسیدم. یک دنیا ممنونم از پاسخگوییتون به امید برگشت شما بسلامت و ویزیت مجدد پسرم
- قرمزی پوست
باسلام چرا بعضی ببچه ها زردی طولانی مدت نزدیک سه ماه میگیرن در حد ۱۳ درجه ،و یه لکه های قرمز رنگ پشت گردن یا روی ابروشون وقتی بدنیا میان.ایااین لکه ها بزرگ بشن ازبین میرد؟
- شب ادراری
سلام پسری۱۰ساله دارم که مشکل هیپوس پادیاس داردبعدازعمل که در۲سالگی انجام داده شب ادرای داردآیامشکل شب ادراری ازبیماری وعملش است وآیاقرصی هست که پیشنهادبدهیدتاشب ادراریش قطع شودچون بزرگ شده خودش خجالت میکشد ممنون
- عفونت چشم
سلام خسته نباشید دکتر گفت که کانال اشک چشمای پسرم بستس و باید ماساژ بدم بعد از چهار ماه یه چشمش کاملا خوب شده و دیگری فقط کمی ترشح داد . دیشب پسرم توی هوای آزاد بوده در ضمن دو روز بود که ترشح چشمش یکم بیشتر شده بود اما امروز صبح ترشح چشمش اونقدر زیاد بود که چشمش باز نمیشد و بعد از شستشو چشمش هم ورم داشت هم قرمز هست اطراف چشم چیه گوشه از داخل چشم میشه بگین چیکار کنم و اینکه آیا احتمال داره نیش حشرات باشه
- یبوست نوزاد
سلام دکترمن یک نوزادیک ماه وشانزده روزه دارم که شیرخودمومیخوره روزی دوباردودرجه شیرخشک نان اپتی پروبهش میدم کمکی ازیک ماهگی مدفوعش بشدت ابکی ورقیق شدوهربارپوشکشوبازمیکردم امکان نداشت تمیزباشه خودم براش قطره پدی لاکت گرفتم چندروزی بهش دادم بهترشدقط کردم بعدیک هفته الان بجای دفع فقط چندقطره ابکی زردرنگ داره دیگه مدفوع نیست همون انگارادرارزرده روپوشکش درحالی قبلامدفوعش طبیعی بادونه های سفیدرنگ بودتشخیصتون چیه خوابش خوبه ادرارش طبیعیه اشتهاشم خوبه گریه شدیدواینام نداره
- مصرف شیر خشک
سلام آقای دکتر من بچه م وارد چهار ماهگی شده و خودم شاغلم.شیر خشک نان ،ببلاک رو بهش دادم که اصلا دوست نداشت و نخورد.جدیدا آپتامیل گرفتم که با خوردنش جوش میزنم که با زور و بی میلی میخوره ممنون میشم کمکم کنید
- ایا کیدلاکت باشیرخشک قاطی کنم بدم به بچم
- زردی کف دست و پا وبدن
دوساله پسرم کف پاهاش و بدنش زرد شده احساس میکنم الان بیشتر شده سال اول بردمش چکاب گفتن چیزیش نیست وسنوکل شکم بعضی وقتا مثتانشو میگیره میگه درد میکنه نمیدونم چکار کنم لطفاً راهنماییم کنید
- استفراق نوزاد
باسلام فرزند من 30روزه هستن الان چند روزه وقتی شیر میخوره هراز گاهی استفراق میکنه.نه تب داره نه رنگ مدفوع غیر طبیعیه.تو دوروز دو بار مثلا صب و شب با این فاصله تقریبا استفراق میکنه.ممنون میشم بفرمایین طبیعیه یا مشکل خاصی داره.باتشکر
- سینه خلط دار نوزاد و بسته شدن دماغ و گلوی نوزاد
سلام آقای دکتر نوزاد 8ماهه من 3روز تب کرد و 3روز روی بدنش دون دون قرمز ظاهر شد الان تب نداره و قرمزی بدنش هم خیلی خیلی کم رنگ شده اما بچه به سرفه خلط دار و افتاده دماغش و گلوش کیپ شده و خیل اشتهاش کم شده غذا و شیر خیلی خیلی کم میخوره نفس میکشه خس خس میکنه سینه اش سرفه میکنه خیلی سینه اش خرابه، نئوتادین و استامینوفن میدم ،تقریبا 8روز گذشته ولی هنوز خوب نشده خیلی لاغر شده،چه دارو و چه غذایی باید جهت درمانش بهش بدم و چه کار باید بکنم خیلی ازتون سپاس گزار میشم بفرمایید چه باید بکنم خیلی خیلی ازتون ممنونم
- استفاده همزمان از استامینوفن وشاف 50
سلام یک پسر 7 ساله ای دارم امروز خیلی تب بالای داشت بردیمش دکتر خونه که اومدیم دارو هاش را بهش دادیم بعد استامینوفن را که خورد شیاف 50 را استفاده کرد وقتی که خواب رفت یهو از خواب بلند شد و دیگه هیچی نمی فهمید اسم خودش را هم یادش نمی آمد هر چه آب هم به قوتش می ریختیم اصلا احساس نمی کرد تا 5 دقیقهای هم طول کشید تا بهتر شد. می خواستم ببینم به خاطر دارو ها بوده. با تشکر
- ترکیب شیر گاو با شیرخشک کودک
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم میشه بجای اب جوشیده از شیر گاو یا شیر پاستوریزه استفاده کنیم برای درست کردن شیرخشک کودک ؟ینی بجای اب شیر بریزیم با شیرخشک ترکیب بسه
- کو آموکسی کلاو
سلام وقت بخیر . پسرم ۳ سال و ۸ ماهشه با وزن ۱۳.۸۰۰ یک هفته هست آبریزش بینی داره و امروز میگفت گوشم درد میکنه. بردم هفده شهریور گفتن گوشش قرمزه یکم. شربت کو آموکسی کلاو دادن. روش نوشته ۳ و نیم سیسی. هر ۱۲ ساعت باید بدم؟

