Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- چجور اسهال نوزاد ۴ماهه رادرمان کنم چ دارویی استفاده کنم
- تداخل عفونت گوش و واکسن
سلام.گوش دختر ۶ ماهم عفونت کرده .یک هفته سفالکسین ۱۲۵ مصرف کرده ولی عفونت کامل برطرف نشده،اگه بخوایم واکسن ۶ ماهگی بزنیم مشکلی پیش میاد؟ممنون.
- لوچ وسفیدشدن چشم نوزاد
نوزاد من چندروز رفته داخل ۴ماه وقتی دراز میکشه چندثانیه چشم هاش لوچ میشه وسفید میشه نگرانم بشدت میشه راهنمایی کنید
- کف کردن مدفوع
سلام ببخشید دلیل اینکه گاهی اوقات مدفوع نوزادم کف میکند چیست؟؟
- کپسول امپرازول
سلام آقای دکتر دخترم ۵ ماهشه و واسه درمان ریفلاکس کپسول امپرازول رو داخل شیرخشکش حل میکنم و بهش میدم اما دونه های کپسول داخل شیر حل نمیشه و حتی از قطره چکان هم عبور نمیکنه شما چه راهکاری دارید؟ میتونم دونه هارو بکوبونم و وقتی کاملا له شد با آب یا شیر خشکش قاطی کنم؟
- درد شکمی و کولیک
سلام وقت بخیر دکتر. من پسرم تازه یک ماهش شده.تو روز که مشکلی نداره اما شبها دل پیچه ودرد زیاد داره .دکترش قطره پدی لاکت و کولیکیدز براش نوشته اما بازم همچنان درد داره.بعضی شبها دوبرابر وزن خودش بهش قطره استامینوفن میدم. آیا خطری براش نداره.؟
- شربت نوریز موکو برای کودک ۹ماهه
باسلام با راهنماییهایی که از شما آقای دکتر گرفتم خدا رو شکر سرماخوردگی پسرم که نه ماهش خوب شده فقط بینیش خش خش می کنه دکتر بردم براش نوریز موکو هر ۸ ساعت تجویز کرد ایا شربت نوریز مو کو برای کودک ۹ ماهه مناسب وعوارضی نداره بعد چند سی سی ممنون
- گرفتگی صدا
با سلام ، دختر ده ماهه ای دارم که علائم سرماخوردگی ندارد ولی صدایش گرفته است ، و چن عدد زخم سفید یا برفک در دهان مشاهده شد ، میشود لطفا راهنمایی کنید
- نوزاد نارس
سلام وقت بخیر،نوزاد من ۳۰ هفتگی ور تاریخ ۱۶ شهریور متولد شده،بیمارستان تاریخ ۲۶ مهر برای معاینه شبکیه چشم او نوبت داده است،میخواهم بدانم تاثیر ۱۰ روز تاخیر بر روی چشمان فرزندم چقدر است ؟
- نفخ
سلام اقای دکتر دخترم شش ماهشه نفخ داره خیلی بی قراری میکنه یه دفعه تب کرد و اسهال شد امکانش هست از نفخ باشه؟ برا نفخ چه دارویی بدم بهش؟ ممنون
- لك پيشاني و پلك
سلام آقاي دكتر دختر من از زمان تولد لك به شكل ٧ روي پيشاني و پلك داره و وقتي گريه ميكنه يا زور ميزنه پر رنگتر ميشه ميخواستم ببينم اين لك ها از بين ميرن يا خير؟ و اگه از بين مي رن چه زماني؟ و آيا دارويي چيزي براي زود از بين رفتنشان وجود دارد؟
- کمبود آهن 2
ممنون از پاسخ گویی شما. سوال اولمبا عرض سلام و خسته نباشین. پسر 6 ماهه من با وزن 7300 و وزن تولد 3050 دارای آهن 42 در آزمایش خون است. شیب نمودار رشدش کم شده. آیا دچار کم خونی است؟ سپاس.... پاسخ شما ( میزانmcv) متاسفانه mcv برابر 70 است... مشکل کم خونی وجود دارد؟ تا چه حد خطرناک است؟؟ آیا با خوردن قطره ویتان قابل درمان است؟؟
- لنف نود پشت سر نوزاد
با سلام یه نوزاد ۷ماهه دارم مدتیه با دست گوشاش و موهای پشت سرشو میکشه پشت سرش با دست که لمس میکنم دوتا لنف نود ریز هست سونوگرافی ازش گرفتم خیلی ریز بودن نوشته بود احتیاج به بررسی ندارن استرس دارم دلیلش چیه البته دوماه پیش سرما خوردگی اذیتش کرد
- سوراخ کردن گوش
سلام ببخشید چه زمانی مناسب گوش نوزادو سوراخ کنیم دخترم ۳ ماهو ۱ هفته شده میترسم دیر بشه بزرگتر بشه اذییت بشه
- سرماخوردگی
نوزادسیزده روزه دوردزه زیادعطسه میزنه و سرفه میکنه دلیلش چیه
- تب نوزاد۵۰ روزه
- پاسخ بهتغذیه
با سلام خدمت پزشک گرامی بهترین عدای کمکی برای اولین روز به نوزاد ی که امروز وارد هفت ماهگی شده است چیست با تشکر
- بیقراری و ولع خوردن شیر در نوزاد
سلام. نوزاد ۲ ماهه ای دارم. بعضی از شبها بیقراری میکنه که دکتر براش دایمتیکون و دومتیدون تجویز کرده. الان به نسبت قبل بهتر شده ولی بعضی شبها بیقراری بیشتری داره و ولع خوردن شیر داره یه جورایی با حرص شیر میخوره. میخواستم بدونم نیازه دوباره ببرمش دکتر یا بخاطر کولیک بعضی وقتها اینجوری میشه؟ممنون از شما
- عدم دفع مدفوع نوزاد دو ماهه
با سلام به شما دکتر عزیز دختری دو ماهه دارم که دارای مشکل دفع می باشد.زمانی که متولد شد هر روز به طور منظم دفع داشت.ولی از سی روزگی دفع مدفوع ابتدا یک روز در میان و تا به امروز به گونه ای شده که هر چهار پنج روز یکبار انهم با شیاف یا فلوس دفع دارد.تقریبا بیتابی برای دفع هم ندارد و مدفوع نیز سفت نیست.چهار بار دکتر بردیم انواع دارو و ملین رو بهمون دادن از پرو کید و بیلیروبین و تغییر شیر و منیزیوم و رانیتادین و انواع برطرف کننده های کولیک هم دادیم حتی تو شیرش به تجویز یک پزشک روغن زیتون هم دادیم ولی همچنان مشکل پا برجاست.از روز سوم به بعد کمی شکمش سفت میشه و گاهی اوقات هم بی تابی داره ولی خیلی کم.ضمنا از دهان تف ترشح میشه و اگر بعد از شیر ربع ساعت رو به بالا نگیریم حتما شیر رو بالا میاره.موقع خندیدن یا بازی با ماهم استفراغ داره.لطفا مارو راهنمایی کنید که مشکل چی میتونه باشه.هم شیر مادر و هم شیر خشک میخوره.تقریبا دوتا شیر خشک یکی مادر
- سلام وقت بخیر کدام شیرخشک از نوع اچ آ وزنگیری بهتری دارن ؟؟
شیرخشک

