Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- دو وعده غذاي كمكي
سلام آقاي دكتر دخترم در روز ٧ بار شير خودم و دو وعده غذاي كمكي هر وعده ده قاشق ميخوره غذاي كمكي رو هم با هزار جور روش بازي و سرگرمي خيلي سخت ميخوره آيا اين ميزان براي بچه ٨ ماهه كافيست بيشتر گريه ميكنه براي شير خوردن غذا ميارم شير ميخواد سرشو تكون ميده كه نميخورم
- محلول سیترات پتاسیم
با سلام ببخشید آقای دکتر نوزاد ۵ ماهه ای دارم که دکتر بهش شربت سیترات پتاسیم دادن بخاطر شن ریزه های کلیه هاش الان بردمش سنو گرافی دیگه تو کلیه هاش هیچی نیست و دکترش ی شهر دیگه هست تا شنبه نمیتونم برم پیشش بنظر شما دیگه دارو هاش رو قطع کنم اشکالی نداره چون خیلی سخت دارو میخوره
- ایستادن نوزاد
سلام و عرض ادب، آقای دکتر پسرم رو از سه چهار ماهگی تا الان که شش ماهه هست گاهی زیر کتف هاش رو گرفتم و سرپا نگه داشتم. یا اینکه به همین صورت به حالت تاتی راه بردم. آیا این کار اشکالی داره؟
- آزمایش ۱سالگی
ضمن تشکر، آیا برای کودک در یکسالگی باید آزمایش کامل بگیریم؟ و چه زمانی چکاپ کامل بشه کودک؟
- اسهال نوزاد
سلام وخسته نباشیدنوزادمن دوروزه ک رفته توی چهارماه.بیست روزی میشه ک اسهال داره اوایلش شدیدنبودیعنی دفعاتش کم بود ولی ازبعدیلدابدترشدوپیش دکتربردم رامنوفلور دادوشیرخشک ببلاگ نوشت شب اول رامنوفلوردادم وسه روزی هم شیرخشکش و ولی بدترشد.پیش یه دکتردیگه بردم شربت دی سیکلومین داد.کمترشدولی بهترنشد.میخاسنم ببیننم چیکارکنم ک اسهالش بهترشه ممنون میشم
- پا نگرفتن نوزاد
سلام بچه من ۸ماه داره نارس بوده ۲۸ هفته به دنیا اومده الان ۶کیلو نیم ولی هنوز پا نمیگره اصلان پاهاش جمع میکنه ولی با پاهاش بازی میکنه پاشم میزاره دهنش ولی میگیریمش سر پاه اصلا پا نمیگیره
- آلرژی
با عرض سلام و خسته نباشید دخترم دوساله چند ماهش هست موقع خواب سرفه های خشک میکنه دکتر که بردمش گفتن آلرژی داروهاشو که بهش دادم خوب شد ولی بعد از یه مدت بازم شروع شد دیگه نمیدونم چه دارویی بهش بدم تا آلرژیش خوب بشه یا این که داروهای قبلیشو بدم اشکالی نداره با تشکر
- تب همراه ابریزش بینی و سرفه خلطی
سلام خسته نباشید اقای دکتر دخترم چهارسالشه یک شبانه روز تب داشت وفقط ابریزش بینی داشت بااستامینوفن وشیاف و ازیترومایسین داشتم بهش دادم فردا ش حالش بهتربود ولی بااین وجود بردمش درمانگاه شبانه روزی که نگرانی نداشته باشم وداروهاش رونشون بدم ودکتراونجا گف همین داروهاش خوبهادامه بده فقط دوتاامپول براش زدن یک سوم یکیش گف دگزاو اون یکی نمیدونم چی بود اخه خودشون داشتند داخل درمانگاه وزدن الان نگرانم اون امپول ها چرازدن براش ونگرانم براش عوارض نداشته باشه توروخداجواب بدید ممنونم
- تیرگی بند انگشت نوزاد
نوزاد 46 روزه دارم و زیر ناخنش تیره هست باید چیکار کنم؟
- کودک ۲۲ماهه
سلام اقای دکتر پسرم ۲۲ماهشه صورتش پراز جوش های ریز شده بردم دکتر هیدروکسی زین دادن بهش هر دوازده ساعت اما وقتی میدم بهش شیر خشک ک میخوره جوش هاش قرمز میشن
- آب
سلام ، به نوزاد ۵ ماهه میتونم آب بدم و چقدر میتونم آب بهش بدم ممنون
- افتادن بی علت ناخن بچه ها
ناخن شصت پسرم از انتها کنده شده و داره میافته داره چهار سالش میشه .بقیه ناخن هایش خیلی کم از انتها دارن مثل ناخن شصتش میشن ناخن شصت پای دخترمم که تازه یکسال و سه ماهش هست همینطور علت چی میتونه باشه
- باند شدن کودک
سلام دختر من 19 ماها است و راه میره و روی چهار پایه هم میشینه و بلند میشه . ولی وقتی روی زمینه نمیتونه بلند شه یا دستشو به میز بگیره و بلند شه. قبل از راه افتادن چهار دست و پا هم نرفت. خیلی نگرانم چه کار بادی بکنم . ممنون میشم راهنماتیی بفرمایید
- رشدکودک
سلام پسرمن ۹ماهشه نه میشینه نه راه میره دندون هم درنیاورده باشیرخشک تغذیه میکنه
- کمخونی
سلام دکترپسرم نه ماهشه خیلی ضعیفه کمخونی زیادداره قطره آدزیربهش میدم بستری شددکتربراش شربت زینک سولفات تجویزکرد میتونم شربت زینک سولفات باز بخرم بهش بدم چون نصفش ریخته شد؟
- بهترین شیرخشک برا نوزاد سامه که وزن بگیره
- زخم شدن نوک سینه ها و ورم هردو سینه
الان چند روزه سینه های پسرم 4سال و نیم داره ورم کرده و نوکش رفته داخل و زخم شده خاستم بپریم که این مشکلخاصی داره باید چکار کنم
- استفادهازپوشکتاریخگذشتهکهسهسالگذشتهباشهبرپوستبچهضرردارهاگردرروزدوبارپوشکبشهوبهمدتسهساعتوشبتاصبحطولبکشد؟
- قی کردن چشم
سلام پسرم سه سال ونیم امروز صبح که بیدار شده چشم سمت چپ قی کرده چیکار کنم
- لزش
سلام بچه 10 روزه دارم در روز چند بار دست وپاش را به مدت 3 ثانیه میلرز در خواب میخواستم ببینم مشکلی هست عکس سی تی اسکن گرفتیم مشکلی نبود

