Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سلام دکتر سوالم درباره قده لفاوین
پسرم ۸ماهو نیم هست تو خواب شب همش بدنشو کش میده دسشو میاره پیشش گوشش و کمرو پاهاشو قوس میده رفلاکس داره وزنش ۱۰ونیم هست وزن تولد۴کیلو از شیر خودم میخوره از ابتدای تولد این کارو میکرد تو ۶ماه نشست ولی اصلا چهاردسو پا نرفت و نمیره زود گردن گرفت و چندبار فقط خودشو ب پهلو انداخت هربارم رو شکم میذارمش بعد چند دیقه گریه میکنه برش دارم خیلی استرس دارم ارتباط چشمی خوبی داره سریع میخنده صداهارو زود دنبال میکنه ب اسمش سریع واکنش نشون میده منو پدرشو کاملا میشناسه دس میزنه و چندکلمه حرف میزنه مث ماما بابا عمو من از اوتیسم و نرمی استخوان میترسم استرسم برای این بیماریاس توروخدا منو راهنمایی کنید
- زردی نوزاد
سلام .یه نوزاد1ماه و سه روزه داریم. از روز ۵ تولد زردی گرفت ازمایش دادیم جوابش ۱۲.۱ بود بعد بردم دکتر قطره داد گفت اگه بیشتر شد قطره بدم بیشتر شد و قطره دادم بعد باز بردم پیش دکتر گفت که دیگه قطره ندم و الان ۱ ماهه شده باز زرد شده تویی چشماشو صورتش گردنش روییسینش و شکمش لطفا راهنمایی کنید ممنون خیلی میترسم
- سوال
بإسلام.اقاي دكتر براي نوزاد هفت ماهه ميشه قطره اي معرفي كنيد كه هم آهن داشته باشه و هم مولتي ويتامين؟ دخترم الرژي داره به قطره هاي كه بهداشت ميده همون ديقه ميدم بالا مياره باز ميدم بالا مياره الرژي و رفلاكس هم داره وزن ٩كيلو وزن تولد٤٢٠٠ شيرخشك ميخوره ببلاك
- بی قراری
سلام آقای دکتر نوزاد سه ماه دارم هفته پیش بدلیل عفونت ریه با داروهای زادتین و سفالکسین تحت درمان بود اما الان مدت دو روز است بینی اش بدون آبریزش و مخاطی کیپ است و زیاد بی قراری میکند و درست شیر نمی خورد خواهشا راهنمایی بفرمائید با تشکر از شما
- شیرخشک
بهترین شیرخشک برای نوزاد نارس
- عدم واكنش نوزاد به صدا
سلام دوقلوهاى من بيست و هشت روزه هستن . هيچ كدوم به صداي من واكنشي نشون نميدن. چك آپ يك ماهگى دخترهام، دكتر گفت تا سه ماهگى صبر كنم. سه ماهگى براي اين مورد دير نيست؟ خيلى نگران هستم كه بيمارى اوتيسم داشته باشن.
- سرماخوردگی نوزاد ۱۲ روزه
سلام پسرم الان یک هفته اس سرفه میکنه عطسه هم میکنه ولی وقتی خوابه بازم دوسه بار سرفه میکنه آیا سرما خورده ولی تب نداره شیرش رو هم میخوره فقط شکم درد داره زور زیاد میزنه بعضی موقع هم بالا میاره
- زانیتیدین
با سلام ایا میتونم به نوزاد چهار ماهم هز وقت احساس کردم معده درد داره یا بیتابی میکنه رانیتیدین و گرایپ واتر بدم؟و چه میزان؟ باتشکر فراوان
- ازمایش Ferritin
سلام پسرم ۸ ماهه هست آزمایش Ferritin نوشته شده ۵۳.۰ میخاستم بدونم نرمال؟
- یبوست
پسرم 40 روزشه الان حدود 12 روزه که شکمش کار نکرده بارون زیتون و کرچک هم ماساژ دارم ولی تا ثیر نداشته به نظرتون باید چیکار کنم؟
- مدفوع نوزادچهار ماهه
با سلام نوزاد چهار ماهه که شیر خشک مصرف می کند از امروز مدفوع به طور کلی فرق کرده است و سبز به زرد تخم دار تبدیل شده است؟ و کمی هم خون دیده شده است. در روزهای قبل نوزاد فقط روزه یکبار مدفوع میکرد اما امروز 8 بار مدفوع کرده است؟ آیا به پزشک مراجعه کنیم.
- سرفه وگرفتگی بینی نوزاد چهار ماه 23روزه
سلام اقای دکتر دخترم چهار ماه23روزشه در 35 هفته 5روز به دنیا اومد از اولم هم گرفتگی بینی داشت قطره بتامتازون پزشک اطفال تجویز کرد و الان دوروزه خیلی سرفه میکنه به قدری که استفراغ میکنه اسفراغش خلطی هست باید چیکار کنم
- ساعت خواب نوزاد
سلام آقای دکتر خیته نباشید دختر من یازده ماهشه توی ۲۴ ساعت ۱۳ ساعت میخوابه کلا سوالم ابنه که شبا راس ساعت یازده خوابه ولی خواهرم خیلی تاکید میکنه که هورمون رشد از ساعت نه تاده ترشح میشه ومن تازه ساعت یازده بچم میخوابه آیا این درسته و میزان خوابش و ساعت خوابش رو تغییر بدم ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر🙏
- رفلاکس
با سلام نوزاد دختر ۶۵ روزه باوزن پنج ونیم کیلو که رفلاکس داره وطول مری کوتاه تراز حد طبیعی میباشد ولی استفراغ کمی داره ولی گریه ها وبیقراری های شدیدی داره به چندین متخصص مراجعه گردیم و انواع شربت های کولیک و رفلاکس مثله موتیلیوم و مترانیدازول،نکسیوم رو امتحان کردیم ولی خوب نشده و هرروز بدتر میشه از شیر مادر تغذیه میکنه و شرایط رفلاکس نوزاد رو رعایت میکنیم وتشخیص شما چی هست ممنونم
- عفونت چشم
سلام خسته نباشید دکتر گفت که کانال اشک چشمای پسرم بستس و باید ماساژ بدم بعد از چهار ماه یه چشمش کاملا خوب شده و دیگری فقط کمی ترشح داد . دیشب پسرم توی هوای آزاد بوده در ضمن دو روز بود که ترشح چشمش یکم بیشتر شده بود اما امروز صبح ترشح چشمش اونقدر زیاد بود که چشمش باز نمیشد و بعد از شستشو چشمش هم ورم داشت هم قرمز هست اطراف چشم چیه گوشه از داخل چشم میشه بگین چیکار کنم و اینکه آیا احتمال داره نیش حشرات باشه
- وزن نوزاد
باسلام دخترمن در 38هفته بدنیاامدباوزن3کیلوکه بعدازچندروز شد2800 و از پنج ماهگی رفلاکس داشت که الان خیلی بهترشده وزنش در موقع شش ماهگی 6600بود میخواستم بپرسم ایاوزنش نرماله یاخیر
- عفونت ادراری
پسر ۲ماهه ای دارم که بعلت دردشکم ودلپیچه به متخصص اطفال مراجعه کردم ایشون گفتن به احتمال زیاد عفونت ادراری داره توآنالیز ادرار wbc=modaratودرکشت ادرار ۳۵هزار کلنی رشد کرده دکترش میگن باید ختنه بشه عفونت تایید شده،شربت نیتروفورانتیین هم ۱ccهر۸ساعت تا۱۰روز بخوره واقعا نمیدونم باید چه کار کنم....؟؟؟؟
- تنگی نفس
سلام آقای دکتر دختر نه ماهه ای دارم الان سه روز تب دارد و شدیدا دچار تنگی نفس است اصلا درست تنفس نمی تواند بکند در صورتی که بینی اش باز است آیا خروسک دارد یا نه و باید چکار کنم
- سرماخوردگی نوزاد ۸ماهه
سلام نوزاد ۸ماه من دوهفته پیش سرماخوردگی داشت متخصص شربت ازیترومایسین دادن الان دوهفته است که دادم شربت هم تموم شد ولی آب بینی خشک نمیشه نه سرفه میکنه نه عطسه میکنه فقط آب بینیش میاد چیکار کنم
- سرلاك هيپ
بإسلام.براي نوزادي كه الرژي به ارد برنج داره ميشه سرلاك هيپ داد؟ فرني ارد برنج رو با آب خالي و حتي باشيرخشك هم درست كردم كهيرزد سرلاك برنج نستله هم خريدم بازكهير زد

