Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- ارتباط زبان با سن
پسر من دوازده ماهشه در هفته 35 بارداری بدنیا آمده از نظر جسمی وهوش دکتر میگه مشکلی نداره ولی تا کنون حرف نمیزنه آیا حرف نزدنش مربوط به نارس بودنشه ومن چکار باید بکنم
- بیماری های اطفال
دختر بچه ۸ ماهه باتب ولرز ۳۹ درجه دکنر استامینوفن داده وگفت آنفولانزا داره
- عدم وزن گیری نوزاد
باسلام نوزاد پنج ماههام وزنش پنج و۴۰۰هست وزن موقع تولدش ۲۶۰۰تا سه ماهگی افزایش وزنش خیلی خوب بود بعدازان متوقف شدطوری که سه ماهگی پنج کیلو بود چکارکنم وزن بگیره فقط شیرخودمو میخوره ده روزیه فرنی روبراش شروع کردم ولی زیادمیلی به خوردن نداره برای وزن گیریش میشه شیرخشک بهش بدم؟؟
- سلام دوز دارو
سلام آقای دکتر بچم سرما خورده و سرفه میکنه شربت کواموکسی کلاو با دوز ۴۵۷ برای بچه با وزن ۱۷ و نیم کیلو چقدر باید بدیم ؟
- نوزاد.
سلام آقای دکتر .دخترم ۱۵ ماهشه و شپش گرفته.چگونه میتونم درمانش کنم؟ آیا شامپو ضد شپش براش مضر نیست؟
- وزن نوزاد
سلام کودک نه ماهه ای دارم وزنش ۸ کیلو و قدش ۷۰، آزمایش ادرار هم دادیم سالم بود چیکار کنم وزنش زیاد شه
- عفونت ادراری نوزاد دوماه ونیمه
سلام آقای دکتر خسته نباشید .دختر من عفونت ادراری داشت ادرارش بد بو و رنگادرارش پررنگ وکم بود. شیر بزور میخورد وزنش زیاد نشده بود وگریه و بی قراری زیاد میکرد که یه خانم دکتری براش سفکسیم ۱۰۰تجویز کرد هر ۱۲ساعت تا ۷روز وقتی استفاده کردم بچه کامل خوب شد ادرارش هم رنگش کم رنگ شد و زیاد اما الان باز بعد دو روز که سفکسیم رو قطع کردم بازم رنگ ادرارش پررنگ شده و یکم بی قرارم بعضی اوقات هم شیر نمیخوره علائمش از قبل کمتره میتونم بازم سفکسیم ۱۰۰بدم و اینکه تا چند روز بدم بهش نمیخوام بیمارستان بستری کنم.
- تب داشت قرص دیازپام ۲ ۱سوم بهش دادم الان عرق کرده واب دهنش میاد
- سلام پسر من یک سال سه ماهه است سرفه داره آموکسی سیلین 125 براش گرفتم در روز چند بار براش بدم و چقد بدم
- زمان خوردن قطره بیبی کر
سلام زمان خوردن قطره بیبی کررومیخوام قبل شیر یا بعد شیر؟
- رفلاکس در۸ماهگی
سلام اقای دکتر وقتتون بخیر پسرم رفلاکس داشت بعدشیشه شیر دکتر براون بهش داد الان ک ۸ماهشه میتونم شیشه شیرشوعوض کنم؟
- شیرخشک
سلام اقای دکتر پسر من سه ماهشه از اول شیرخشک نان همراه شیر مادر خورده بعد چندوقت بخاطر جوش صورت و احتمال الرژی شیرخشک اچ آ نان فرمودین بدیم بهش الان یه مدته این شیرخشکو نمیخوره انگار از طعمش خوشش نمیاد میتونیم برند شیرخشکو عوض کنیم؟ همچنان اچ آ بدیم یا میتونیم معمولی بدیم؟
- واکسیناسیون
سلام وعرض ادب واحترام پسرم امروزیکساله شده وبایدواکسن یکسالگی تزریق کنه،اما خانه بهداشت بنابه دلایلی برای۲۱ خردادیعنی یازده روزدیگه نوبت داده،میخواستم بپرسم این میزان تأخیردرزدن این واکسن مشکل وضرری برای پسرم ایجادنمیکنه؟ خیلی ممنون ازشما
- حساسیت داروئی
سلام پسرم7سالم به قرص سفکسیم که دکترتجویزکرده حساسیت داره چی باید جایگزین کنم
- تشخیص حساسیت نوزاد به پروتئین گاوی
با سلام، نوزادی سه ماه دارم که دچار کهیر در دست و پا و اطراف گردن و جوش های ریز قرمز در اطراف گردن و صورتش شده که مشکوک به آلرژی به پروتئین گاوی تشخیص داده شد و آزمایش مدفوع برای ph ، مواد احیا کننده و ob انجام داد که آزمایش سالم بود، میخواهم از شما بپرسم که با توجه به اینکه متخصص آلرژی اصلا وقت خالی برای نوزادم ندارد، آیا آزمایشی به غیر از تست پوستی، برای تشخیص قطعی آلرژی وی وجود دارد؟ که بتوان با مراجعه به متخصص مثلا گوارش نوزاد درخواست انجام آن را نمود؟
- دندان دراوردن
سلام اقای دکتر، پسرم از ۱۴ماهگی دندان دراورد، الان، ۱۹ماهشه سه تاپایین داره سه تا بالا جلو، اما دندان نیش در نیاورده دیروز دیدم دهانش باز بود از بالا اسیاب اولش در اومده، مشکلی نداره؟ اخه هنوز نیش در نیاورده به ترتیب در نیاورده.
- مصرف مولتی ویتامین
در دورانی که نوزاد داره انتی بیوتیک مصرف میکنه میشه شربت مولتی ویتامین بهش داد در طول روز؟
- مدفوع نکردن نوزاد
نوزاد یکماهم ده روزه شکمش کارنکرده ازشیرخشک هم کمکی استفاده میکنم
- شربت سفیکسیم برای بچه یک نیم ساله
سلام پسرم یک سال و نیم هست، یه هفته پیش با تب و استفراغ شروع شد تا سه روز تب مداوم به بهتر شد یهو دوباره ابریزش بینی و عطسه و سرفه خلط دار، تا پنج روز تب داشت بعد دوباره واسه یه روز استفراع، بعد تا الان که هفت روزش هست اسهال داره، بردمش دکتر سفیکسیم 100داد هر 12ساعت 5سی سی سعی میکنم اسهالشو با دادن او ار اس با سرنگ، کنترل کنم ولی همچنا بی حاله و همش خوابه، الان میخوام بدونم سفیکسیم واسش زیاد نیست دوزش، ممنون میشم پاسخ بدید، سه روزه دارم بهش میدم
- نفخ
سلام اقای دکتر دخترم شش ماهشه نفخ داره خیلی بی قراری میکنه یه دفعه تب کرد و اسهال شد امکانش هست از نفخ باشه؟ برا نفخ چه دارویی بدم بهش؟ ممنون

