Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تهوع و استفراغ
سلام من یک دختر ۳۵ روزه دارم که وزنش زمان تولد ۳ و ۳۰۰ بود ، دیروز جای واکسن ب ث ژ اش چرک کرده بود من هم قطره ولوتیل استامینوفن در دو نوبت و در هر نوبت ۲۵ قطره دادم ، حالا حالت تهوع و استفراغ خیلی شدید داره از دماغش هم بالا میاره ، از ۱۰ روز پیش هم هر چی میخورد بالا میآورد شاید ریفلاکس داره ، غربی جهشی از دماغ و دهن استفراغ کرد تا یک ربع ، حتی نمیتوانست نفس بکشه ، الان کمتر بالا میاره و حالت تهوع داره ، تو رو قرآن راهنمایی کنید من بی تجربه ام و خیلی میترسم .
- زردی نوزاد
با سلام بیلیروبین 4.5 برای نوزاد 25 روزه نیاز به بستری شدن در بیمارستان و استفاده از دستگاه هست؟ممنون از راهنمایی شما.
- کیدیزول
سلام آقای دکتر دکتر اطفال برای نوزاد ۲۱ روزه ما تشخیص رفلاکس پنهان داده و کیدیزول تجویز کرده، وزن نوزاد ۳ کیلو و ۴۰۰ گرم هست و دکتر ۱ سی سی غروب و نیم سی سی صبح کیدیزول تجویز کرده. آیا مصرف این دارو با توجه به عوارضی که دارد اشکالی ندارد؟ اگر دارو مصرف نشود رفلاکس پنهان برایش خطر دارد؟ چند وقت باید این دارو را مصرف کرد؟ چه عوارضی ممکن است بروز کند؟
- تب
فرزند پسر یکساله من سه روز است تب دارد درجه ۳۸ میرود اما دست و پاهایش سرد است فقط شکم و زیر بغلش تب دارد میخواهم بدانم به چه علت اینگونه است.
- مشکل مدفوع نوزاد
سلامپسرم واردهفت ماهگی شده توروزچهارپنج بارمدفوع داده که بامدفوعای قبلش فرق میکنه ومدفوعش قسمت باسنشومیسوزونه علت چیه
- رشد
با عرض سلام خدمت آقای دکتر دختر چهار ماهه دارم وزن هنگام تولد ۲۵۹۰ با قد ۴۹ و دور سر ۳۴ الان در چهارماهگی وزن شده ۴۹۰۰ با قد ۶۲ و دور سر ۴۰ آیا این میزان رشد طبیعی است ممنون میشم راهنمایی بفرمائید
- ضربه به سر نوزاد
سلام آقای دکتر ، پسرم ۸ ماهه اس امروز صبح از روی تخت افتاد و قسمت راست سرش خورد به پایه میز کناری، یکم گریه کرد و بعدش آروم شد ولی احساس میکنم یکم بیتاب تر از روز قبل بود، هیچ علامت دیگه ای هم نداره خدا رو شکر ، خیلی میترسم ببرمش اورژانس؟ لطفا راهنماییم کنید
- قطره
پسرم ۱۰ روزشه چشم راستش کمی قی داره از قطره باکتی ماید چقد براش استفاده کنم سه کیلو دویست گرم وزنش
- سوختگی مچ پای نوزاد با آب جوش
سلام روزبخیر من خواهرم 6 ماهش هست و مچ پاش رو در بشقاب ابجوش کرد و سریع شلوارو درآوردیم و روی محل سوختگی عسل کوهی زدیم و پانسمان کردیم محل سوختگی یکم قرمز و خیلی کم نقاط پراکنده ای ورم کرده . میشه راهنمایی کنید چه کاری انجام بدیم؟ یا به صورت حضوری به پزشک مراجعه کنیم؟
- مشکل دخترم
سلام .دخترمن ۲۴ روزه است چند روزه تو مدفوعس خون دیدم اولین بار بعد دادن ترنجبین دیدم در ضمن دهانش برفک داره پاهاشم به شدت سوخته الان دوروزهدارو مصرف میکنه بهتر شد اما همچنان تومدفوعش حالت خلط خونی کم دیده میشه دلیلش چیه ؟خیلی نگرانم
- لکه نارنجی رنگ ادرار
سلام وقت بخیر. پسرم چند روزی هست وارد ۶ ماه شده و فقط با شیر ماد تغذیه میکنه.و روز ۱ بار هم سرلاک خیلی رقیق به اندازه ۳ قاشق چایخوری کوچک میخوره.تقریبا به مدت ۱ هفته هست که در ۲۴ ساعت شبانه روز یکی دوبار در ادرار کوچک کمی لکه نارنجی رنگ میبینم.علتش چی هست؟
- شیر خشک
سلام آقای دکتر بچه ام شیش ماه و نیمشه شیر خشک ببلاک آر میخوره و شیر خودم .روزی ۸۰ سی سی فقط شیر خشک ببلاک آر میخوره این ۱۵ قطره آهن که میدیم کفایت آهن بدنشو میکنه؟
- غدای کمکی
سلام میخواستم ببینم به بچه 11ماهه میشه ماهی داد یا نه؟
- شیر خشک
سلام ،،نوزاد 8 ماهه ام ،روزها فقط غذای کمکی میخوره ،ولی شب ها تو خواب 3 وعده شیر خشک میخوره ،،ایا مشکلیه ک روزها شیر خشک نخوره ؟؟؟؟
- سرماخوردگی
سلام وقت بخیر دخترم 4ماهشه 10روز پیش سرفه و گرفتگی بینی داشت دکتر بهش آزیترومایسین100 و اسپری بینی دادولی هنوز بهتر نشده،باز بردیم دکتر قطره پلارژین،اسپری بینی،وشربت سفیکسیم داد به نظر شما این داروها رو بدم خوبه یا داروی دیگه ای
- قطره پدی لاکت
دختر ۴ماهش هست به خاطر ورم کلیه شبی ۲،۵ سی سی انتی بیوتیک میخوره. اشتهایی خیلی کم شده هر ماه یک کیلو اضافه میکرد ولی الان نیم کیلو اضاف کرده. گاهی اوقات آب دهنش رو دور دهنش میاره و قورت نمیده و استفراغ میاد تو دهنش بعد قورت میده . نیاز هست پدی لاکت بدم؟ تو یک ماهگی هم پدی لاکت مصرف میکرد خیلی خوب بود البته خودم خیلی ترش میکنم
- ترسیدن
سلام خسته نباشید اقا دکتر دخترم ۹ ماهشه از صداخیلی میترسه حتی نمیتونم پیشش سرفه کنم حتی وقتی از مبل میگیره وایمیسه میخوام برم پیشش خیلی میترسه دستاشو ول میکنه از صدا جارو برقی عطسه سرفه در از همه چی میترسه چیکار کنم به نظرتون خیلی نگرانم😭
- خواب نوزاد
سلام آقای دکتر. پسرم ۵ ماهشه و تا همین چند وقت پیش (حدود چهار ماهگی) شب ها کامل ۵ تا ۶ ساعت می خوابید و حتی برای شیر هم بیدار نمیشد. اما الان مدتی هست که چندین بار با گریه بیدار میشه و شیر میخوره دوباره میخوابه. روزها هم احساس خواب آلودگیه بیشتری نسبت به قبل داره و با فاصله ی ساعتی کمتری خوابش میاد و اگه نتونه بخوابه گریه میکنه. علتش چیه؟ مشکلی نداره؟ دو سه روز هم هست که روزا بعد بیدار شدن از چرت شروع میکنه بلند بلند صدا درمیاره. آدا آدا آدا میکنه.
- کار نکردن شکم نوزاد 3ماه ونیمه
سلام خسته نباشین نوزاد پسرم س ماه وبیست روزشه و یک ماهه ک چون شیر خودم خیلی کمه و سیر نمیشدو همش هم بالا میاورد شیر خشک بهش دادم،ولی بخاطر شرایط بدو کرونا نتونستم دکتر ببرمش و با توضیح شرایطش برای دکتر داروخونه،براش شیرخشک گرفتم...اول ببلاک ای ار که خوب بود و ی مدت خورد ولی دیگ نخورد،اپتامیل ک شکمش کار نمیکرد و الان هم بیومیل ای ار ک روزای اول خوب بود ولی الان بازهم شکمش کار نمیکنه...چندبازم در روز شیرخودمو میدم ک خیلی کمه...برای اینکه شکمش کار نمیکنه اذیت میشه و شیاف گذاشتم براش...میدونم ک باید ببرم دکتر حضوری ولی اخه شرایط بده ...ت رو خدا شما پیشنهادتون چیه
- دلیل پا نگرفتن نوزاد سه ماهه
با سلام و عرض ادبنوزاد دختر سه ماهه دارم که با وزن 3300 و قد 50 در 37 هفته به دنیا اومد مشکلی که دارم اینه که وقتی به حالت ایستاده روی زمین نگهش میدارم پاهاش رو سفت و عمود نمیکنه البته از ده بار دوبار هم سفت میکنه ولی فقط برای چند ثانیه و خیلی کوتاه آیا این طبیعی هست ؟ولی در حالت خوابیده کاملا با پاش پتو رو کنار میزنه یا به کف دستم ضربه میزنه و تعقیب چشم داره مادر و پدر رو میشناسه تمایل به دمر شدن داره گردن رو از جلو به عقب کامل میگیره میخنده . ازدواج فامیلی نبوده هنگام تولد اکسیژن نگرفته غربالگری های بارداری و تیرویید هم نرمال بوده لگن هم سونو شده نرمال هست فقط مشکل اینه که پاش رو سفت نمیکنه

