Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- کهیر بعد از واکسن ۱۸ ماهگی
سلام وقت بخیر ۲ هفته بعد از زدن واکسن ۱۸ ماهگی دخترم،کل بدنش کهیر میزنه،الان حدود ۲ ماه هست اینطوریه،شربت نئوتادین و هیدروکسی سیزین هم افاقه نکرد،کل آزمایشهاش هم نرمال بود،ولی متأسفانه همچنان همونطوره،خود ب خودی ظاهر میشه و بعد از چند ساعت برطرف میشه،خارش هم داره،چیکار باید انجام بدیم؟مشکلش چی میتونه باشه؟ ممنون از راهنماییتون
- خروسک
سلام اقای دکترپسرم ۲سال و۱ماهشه دچار خروسک خفیف شده دکتر برای پسرم دگزا وقرص،مونته لوکاس تجویز کرده الان نزدیک یک هفته هست هیچ تغیری نکرده فقط صدای خروسک ایش خوبشده ولی سرفه مانند خلط دار وابریزش بینی رادارد از دستگاه بخور سرد هم استفاده کردم فایده نداشت از چه داروی استفاده کنم که اثر بهتری داشته باشه باتشکر ازشما
- سلام من به دخترام که دوقلو هستن وپنج ساله هستن این شربت رو که دادم سرفه نداشتن ولی الان درگیر سرفه شدن چکار کنم دارو رو قطع کردم ولی سرفه قطع نمشه
لطفا راهنمایی کنید ممنون
- بچم ۸ماهشه چهار
بچم ۸ماهشه چهار دست و پا نمیره چیکارکنم
- پزشکی
دخترم سردرد و بدن درد و تب داره .استرسی شده ده روز پیش بیماری ویروسی گرفته بود که با سرم و شربت سفکسیم خوب شد.اگر نیازه دوباره شربت سفکسیم بدم؟
- آلرژی به دارو
سلام خسته نباشید. پسرم گلوش عفونت کرده بردم هفده شهریور بهش اموکسی کلاو ۶۲۵ دادن. الان سه روزه میخوره از امروز بدنش خارش گرفته. کوچولو کهیر میزنه. یبارم چند ماه پیش اموکسی کلاو خورده بود چند روز بعدش خارش و کهیر داشت. ممکنه به اون انتی بیوتیک الرژی داشته باشه؟ چیکار کنم؟ مشکلی نداره ادامه بدم؟ دیدم خارش داره شربت هیدروکسی زین هم دادم بهش
- شربت پاراکید برای سرماخوردگی هم استفاده میشه؟؟؟
- فاویسم
باسلام ببخشید پسرم یه سال ونیمه و فاویسم داره قطره آهن لیپوزوفر میتونم بدم؟
- دز مصرف ایراپراکس سفیکسیم برای نوزاد 9 ماهه
شربت ایراپراکس سفیکسیم 100/100 رو چه مقدار باید برای نوزاد 6 ماهه مصرف کنیم ؟
- Securing Your Household Heirlooms: Conserving Photos and Documents in Scottsdale Vaults
A well-designed safe offers more than basic protection. Features like heavy-duty construction, electronic locks, and heat-resistant materials help keep valuables protected in unexpected situations. Choosing the right safe helps ensure important items remain secure whether at work. https://mercurylock.wordpress.com/2025/12/14/reliable-locksmith-services-scottsdale-az-2025/
- سرماخوردگی کودک
سلام دکترجان خسته نباشید ببخشید پسرم دوسال و چهارماهش هست الان دوروز هست که سرفه های صدادار میکنه ولی ته گلوش قرمز نیست قفسه سینشم صدا نمیده ابریزش بینی نداره ولی گریه میکنه حالت مخاط لزج مایل به زرد داره زیاد تب نمیکنه عطسه هم زیاد نمیکنه درطول روز خوبه شب موقع خواب انگار گلوش میگیره ولی تنفس مشکل نداره بنظرتون احتیاج به انتی بیوتیک داره؟چه داروهایی بهش بدم ممنون از صبوری و راهنمایی هاتون
- زردی کف دست
با سلام خسته نباشید .دختر پنج ساله نیمی دارم که الان حدود ی هفته است کف دستش زرد شده هیچ چیز قابل ملاحظه ای که بگم بیشتر خورده نخورده و هیچ جای دیگه از بدنش هم زرد نیست البته صورتش کمی زرد شده ولی به شدن دستش نیست آیا ممکنه آز آهن باشه؟برا رفعش باید چه کار کنم ؟دخترم کاملا سرحاله و اشتها و خواب کافی داره.
- فاویسم
سلام دخترم یکسال و چهارماهشه، فاویسمی هست، برای خشک شدن خلط سینه ،چه دارویی تجویز میکنید ؟؟؟
ممنون میشوم راهنمایی کنید ، - ارتباط برقرار نکردن کودک
دخترمن دوسال و نه ماه دارد بهیچوجه ارتباط باکسی برقرار نمی کند وموقع دیدن ماو دیگران فقط نگاه می کند قادر به حرف زدن هست ولی خیلی کم حرف میزند وبیشتر اوقات هیچ حرفی نمیزند وقتی بهش میگیم بای بای کن فقط نگاه می کند اصلا هرچی بهش میگیم فقط نگا می کند پدرش مسافرت رفته بوداصلانگفت کجاست وموقع دیدنش درواتساپ هیچ حرفی نمیزد خیلی نگرانشم نمیدونم اگر بیماری ای دارد چه نوع مریضی هست وپیش کدام متخصص باید بریم ازطرفی مادرشهرستانیم وشوهرم بشدت بادکتربردن بچه مخالف است نمیدونم چکارکنم
- کمبود وزن
سلام پسرم یکسال . چهار ماهشه ۹کیلو چهارصد وزنشه خداروشکر آزمایشاتش مشکلی نداشتن ولی ن اشتها داره ن وزن میگیره وزن تولدش هم ۳۵۰۰بوده به صلاح شما میتونم بهش پدیاشور بدم ؟
- قندخون کودک ۵ساله
سلام آقای دکتر دختر ۵سال وچاره ماهه داره قند خونش ناشتا۱۰۶ بوده آیا براش رژیم خاصی داره یا داروی خاصی
- دوز مصرف آزیترومایسین
سلام پسرم پنج سال و نیم داره وزنش ۱۷کیلو چطور و چه مقدار باید دارو رو استفاده کنه
- اسم ویتامین
سلام اقای دکترخسته نباشید.دخترم ۲سال ۱۰ ماهشه ۱۳کیلو وزنشه میخواستم بدونم چه ویتامینی بهش بدم بخوره .ممنونم
- تفسیر ازمایش
باعرض سلام و خسته نباشید
دخترم ۳سال و نیم داره وچند شب پیش تب ۳۸.۵ درجه داشت و من شیاف استفاده کردم.
بعد از اون دچار اسهال شد تقریبا ۶بار در روز.
توی مدفوعش مخاط سفید و چسبناک بود.و میگفت دل درد دارم و سردمه.
ازمایش مدفوع داد من درمورد دو مورد زیر سوال دارم
WBC/hpf 0-1
RBC/hpf 0-1
آیا وجود یه گلبول سفید یا قرمز بی خطره ؟ - علت سرماخوردگی وسرفه
سلام اقای دکتر پسرم ۵ساله چند شب پیش بیرون هواسرد بود سرماخورد روز بعدش از ظهر به بعد شروع به تب کردن کرد بهش شربت استامینفون ودیفین هدرامین دادم تبش کنترل شد خیلی کم سرفه هم میکرد الان سرفه میکنه سرفه هاش هم خلط دار هست چی بهش بدم بیحال نیست بازی میکنه ولی سرفه های بدی میکنه . داداش ۱۰ماهه هم داره از دیروز ظهر تب بالای ۳۸و۳۹میکنه برای اونم شیاف استامینفون گذاشتم نمی دونم اونم سرماخورده یابه خاطر دندانش هست ۴تا دندان قبلا دراورده دندان پنجمش گوشت بالا امده یه زره نیش زده آیا اینم سرماخورده یا از دوندونش هست چی بهشون بدم ممنون میشم.

