Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- در مورد مقدار مصرف شربت سفکسیم 100س
دخترم 7سالش هست وتقریبا 27کیلوهستش.روزی چند سی سی شربت باید بهش بدم
- خوردن شمع توسط کودک 2 ساله
- غده
باسلام پسرم ۳سالشه هفته پیش سرما خورد الان پشت گوش چپش به اندازه عدسی دست میزنم هست به نظر شما غده لنفاویه یا خطرناکه؟
- دارویی
سلام آقای دکتر من دخترم ۶ سالشه و چند روزه مریض شده دکتر بهش قرص فارینات ۵۰۰ داده که هر ۱۲ ساعت نصفشو میدم امروز بعد از ۲ روز دل پیچه وسر درد شدید گرفته و بعد از نیم ساعت خوب شد البته من بعد از نیم ساعتی که قرص دادم بهش آب ولرم با چند قطره آبلیمو ریختم داخل آب بهش دادم مال اون نمیتونه باشه یا اینکه به قرص حساسیت داره و باید قطعش کنم؟
- سرماخوردگی یا اومیکرون
سلام. خسته نباشید. من کلا بدن درد دارم و پشت سرم سنگینه گلوم میخاره مثل انفولانزا ماه پیش هم همین مدلی بودم گفتن سندرم پیش از قاعدهگی هست. ولی این بار دختر 8 سالم هم سر درد داره صبح بالا اورد الان فقط سر درد داره دختر کوچیکم که 2 سالشه طبق معمول هر ماه باید تب کنه. حالا همه با هم آیا اومیکرون گرفتیم؟ اینم بگم که جایی نرفتم دو هفته خونه هستم همسرم هم هیچ علایمی نداره
- وانلایت
سلام اقای دکتردخترم ۲ سال نیم ۱۲کیلوداره .دوروزه بالا میاره میخواستم بدونم .محلول او ار اس وانلایت چقدربدم
- دانه قرنز روی پوست
سلام وقت بخیر .پسرم ۲ سال و ۸ ماهه هست.دو روز تب شدید ۳۹ درجه داشت.دو روز بعد از قطع شدن تب بدنش دونه قرمز زده روی سینه و شکم و کشاله رانش.گرفتگی بینی و سرفه هم داره مشکل چی هست دکتر ممنون میشم راهنمایی بفرمایید؟
- شیاف استامینوفن برای نوزاد دوماهه
سلام. در صورت تب بالا بعد از واکسن دوماهگی میتوان از شیاف استامینوفن ۱۲۵ برای نوزاد دوماهه استفاده کرد؟ چقدر از شیاف را استعمال کنیم
- سرفه
سلام پسر چهارسال و نینه دارم بیمار شماست لوزه هم داره سرماخورده پلارژین بهش میدم و سیتریزین . چون طبق معمول سرفه هاس شروع شده خلط داره شربت دکسترومتورفان یا اکسپکتورانت یا دیفن هیدرامین بدم ؟
- قد کودک
سلام خسته نباشید دکتر میخواستم بپرسم برای رشد قد کودک داروی خاصی وجوددارد یا نه اگه ممکنه بهم معرفی کنید؟
- سرفه بیماری
سلام وقت بخیر انروز پسرم بردیا رو اوردم خدمتتون انفلانزا کرده بود سرفه هاش مونده شما ازیترومایسین ۲۰۰ هم دادین و دکسترومتورفان فارمنتین هم از قبل میخورد ولی به هیچ وجه سرفه هاش خوب نشده و یکسره سرفه میکنه سالباتومول هم زدم صبح شما فرمودین به ریه نزده و خلط پشت حلق داره ممکنه به ریه الان زده باشه که انقدر سرفه داره یا نه؟
- خوردن پماد ب ب کلد
سلام اقای دکتر پسرم ۲سالشه پماد ب ب کلد براداشته بود به صورت وبینیش زده بود نمی دونم خورد یا نه خودم که پماد رامزه کردم بدمزه وتلخ بود خیلی خیلی نگرانشم چکار کنم ایا مشکلی پیش میاد درضمن شیرهم خورد بعدش
- وزن گیری بچه
با سلام وخسته نباشید خدمت شما پسر من دوسالگی بر حسب حرف بهداشت قدش ۸۲ و وزنش ده ونیم بود که خودم قدشو گرفتم ۸۵ بود ولی پسرم چند ماه فقط شیر خودمو میخورد اصلا غذا نمیخورد از شیر گرفتمش از اون موقع چهل روز میگذره بچه وزنش به یازده وچهارصد رسیده به نظر شما پسرم مشکلی داره یا بخاطر بد غذا بودنش بوده در ضمن خودمم بچگی از لحاظ قدی ریز بودم ولی الان قد من و شوهرم ۱۶۳ و ۱۸۰ هست به نظر شما جای نگرانی هست البته بچه ام قطره اهن و اد و به زور میخورد بیشترشو میداد بیرون لطفا جواب بدید خیلی نگرانم امکان دکتر رفتنم ندارم
- به بچه ۶ساله باوزن۱۶کیلوسفیکسیم ۱۰۰ چندسی سی بدم؟
باسلام به دختر۶ساله باوزن ۱۶کیلو چندسی سی سفیسکیم ۱۰۰ بدم؟
- خوردن کاغذ چی نقص دارد
سلام آقای دکتر پسر من ۱۴ ماهشه هرچی ببینه میزاره دهنش میخوره مخصوصا کاغذ دستمال کاغذی چیکارکنم
- سلام نوزاد۱۱ماهه دارم که سرماخورده بهش اموکسی سیلین ۱۲۵میدم یادم نبوده تویک وعده دوباردادم چیکارکنم
- مصرف قرص
سلام آقای دکتر ببخشید پسرم ۱۲ سال داره ابله مرغان گرفته ودر کنار اون گلو درد هم دارم میتونه سفیکسیم ۲۰۰ مصرف کنه
- سرماخوردگی
سلام خسته نباشد پسرم ۵روزه سرماخورده دوروز پیش دکتر بردم ۱۲سالش هست کپسول آموکسی سیلین ۵۰۰دادن دوورق گفتم که سرفه خلط دارهم دارند ولی چیزی ندادند از دیروز من احساس میکنم خس خس سینه هم دارند وقتی خودم گوش میدم واینکه ۴سال پیش سابقه آسم و پنومونی داشتن ۵روزم بستری شدن میترسم با این اوصاف بازم دکترم ببرم ممنونم متخص کودکان برده بودم همه شرایط هم گفته بودم
- استفاده از شربت تئو فیلین جی برای کودک چهار ساله که سرفه های خیلی شدید دارو و به داروهای گیاهی ضد سرفه و دیفن هیدرامین موثر نبوده
وقت شما بخیر ، بیمارم دختر چهار ساله ام هست که امروز روز ششم بیماری هست روز اول با گلو درد شدید و دو ساعت تب با شربت سرما خوردگی و ضد تب کوریزان کنترل شد ، شربت سرماخوردگی را ادامه دادم ، دو روز هست با سرفه های خشک خیلی شدید و طولانی و ابریزش بینی ، به دکتر مراجعه کردم اموکسی کلاو و دیفن هیدرامین تجویز کردند ، برای سرفه اصلا موثر نیست و داروهای کیاهی هم اثری نداشتند ، با توجه به سابقه حساسیت برنشی که کودک من دارد ،قبلا تئوفیلین جی استفاده کردم و موثر بوده ، لطف کنید بفرمایید میتونم دوباره استفاده کنم ، وزن بیست کیلوگرم چند سی سی دوز اولیه و برای چند روز استفاده کنم ممنون از راهنمایی شما
- سلامبچهمندستوپاهاشوسفتمیکنهوفکشومیلرزونه۷ماهشهدختره
یکماهکههمینجوریبهیکچیزخیرهمیشه دستوپاهاشوسفتمیکنهوفکشومیلرزونه ۷ماههست

