Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- آیا میتوان به کودک تب دار شیرخشک داد؟
سلام آقای دکتر.شب بخیر. ببخشید کودک ۲۲ ماه ام تب و آبریزش و سرفه داره.در این حالت میتونم به ش شیرخشک بدم یا نه؟از دو ماهگی شیرخشک خورده چون شیر خودم کم بوده. متشکرم از پاسخگوییتون.
- سلام پسرم فاویسم داره شربت گایافنزین ضرر نداره براش ؟؟
- لرزش کف پا راست
سلام پسرم 6 سالشه لرزش کف پا راست در خواب داره تاحالا یک بار لرزش کرده مشکلش چیه
- مصرف آنتی بیوتیک
با سلام دختر من ۵۵روز پیش آنفولانزا گرفت دو سری آنتی بیوتیک مصرف شد گوش درد و گلو دردش خوب شد اما همچنان سرفه های خلطی داشت مجددا چهار روز پیش اسهال و استفراغ شد با تب و سی آر پی دو مثبت وسرفه های خلطی بیشتر الان دکتر سفکسیم ۲۰۰هر ۲۴ساعت یک عدد دادن اما ظاهراً هیچ تاثیری ندارد آیا هر ۱۲ساعت بدم مشکلی داره
- جایگزین کواموکسی کلاو۴۵۷
باسلام دختر۱۵ماهه باوزن ۱۱کیلوسرماخورده وعفونت گوش داره وکواموکسی ۱۲ساعت ۵سیسی دادم که ازروزدوم اسهال شد روزی ۴تا۵بار الان نمیدونم جایگزین چی بدم دکترگفت اگرحساسیت داشت آزیترومایسین بده ولی دوزش و نگفت والان نمیدونم چیکارکنم
- دوز مصرف آزیترومایسین
سلام مقدار مصرف آزیترو مایسن 200 در کودک 6 ساله و 16 کیلو چقدر است؟
- الرژی
سلام کودک ۶ساله دارم کهالرژی به خربزه داشت بعد از بردن به نزد نتخصص وتلخیص خس خس سینه. تئوریسین جی تجویز کرد از اون به بعد هروقت سرمامیخوره سرفه های خشکی میکنه که تئوریسین جی فقط کم میکنه این دارو که در هر بار سرماخوردگی من استفاده میکنم عوارض داره یا نه یه راه حل بهم بدید
- تاول زدن پوست بچم
بچم تاول میزنه رو پوستش پیش هر دکتری هم بردم میگه ویروسه یا حساسیته پماد میده اما خوب نمیشه
- انفولانزا. کودک 4 ساله
سلام. خسته نباشید. دختر 4 سالم رو آوردم پیش شما تب داشت و بدن درد و دل درد آنتی بیوتیک دادین و تب بر. سه شنبه آوردم.. ولی هر روز که از خواب بیدار مشه گریه میکنه که دلم درد میکنه. کمر و دست... الان دل درد مونده که زیاد نیست ب اینکه آنتی بیوتیک میخوره شکمش زیاد کار نمیکنه جمعه مجبور شدیم دوباره ببریم درمانگاه براش کیمو بلاک برا معده نوشت نمیدونم بدم یا نه. سرفه هاش تازه شروع شده. کتوتیفن داده 4 سی سی میخوره همش خوابه. و برای شکم کار بکنه لاکتو لوز . حالا بدم اینا رو و لاکتولوز رو برا اینکه رودش کار کنه چه مقدار باید بدم وزنش 16 کیلو بود. ممنون
- میزان مصرف سفکسیم
سلام وقت بخیر چشمان دخترم عفونت کرده دکتر سفکسیم نوشته ولی مقدارش چیزی ننوشته ۶ سالشه باوزن ۱۹ کیلو سپاسگزارم از لطف شما
- جوشهای چرکی
سلام دخترمپنج ساله هست واطراف ناحیه تناسلی وروی رانش جوشهای چرکی خارش دار زده تب گلودرد هم داره اطراف واژن خیلی ملتهب شده باید چه کارش کنم
- اسهال خونی
سلام وقت بخیر من یه دختر ۳.۵ ساله دارم که حدود دو هفته است روزی یک یا دوبار میگفت شکمم درد میکنه و ما فکر میکردیم به دلیل نرفتن به دستشویی شکمش درد میکنه (بعضی وقتا برای دستشویی رفتن تنبلی میکنه) که بعد از رفتن به دستشویی دیگه نمیگفت شکمم درد میکنه. تا اینکه امروز عصر گفت دستشویی دارم بردمش دستشویی یه کم مدفوعش حالت اسهالی داشت البته اسهال کامل نبود نیمه اسهالی بود در عرض ۵،۶ ساعت حدود ۵،۶ بار دستشویی رفت ، من در ۳ دفعه آخر متوجه شدم که در مدفوعش خون وجود داره، الان خیلی نگرانم و در شهرمون الان دکتر متخصص و آزمایشگاه فعال وجود ندارد که ببرمش، دلیل این خون ریزی چی میتونه باشه؟ ممنون میشم اگه زود جواب بدین
- سلام دخترم ٢سال ٨ ماه س دوسه روز تب داشت از ديروز كه شدت تب كم شده روي شكم و صورت و گردنش دونه هاي ريز زده طي طب از استامينوفن و شياف استفاده كردم
- گلو درد بدون هیچ علایمی
دخترم پنچ سالشه میگه آب دهنمو که قورت میدم گلوم درد میگیره چه باید کرد
- مصرف تعوفلین برای کودکی که براثر تورم لوزه سوم دچار مشکل تنفسی شده مفید است؟
پسرم3سال داره و تورم لوزه سوم باعث شده نتونه تنفس عادی داشته باشه که البته وقتی سرما میخوره دچار این مشکل میشه و هیچ دارویی خوبش نمیکنه.. آیا میشه ازشربت تعوفلین برای بهبود وضعیتش استفاده کرد یاخیر..
- سلام پسرمن گلودرد شدید دارد چه شربتی بهتر است
تازه پنج سالش شده گلودرد زیاد داره و کمی هم تب داره چه شربتی مناسبشه؟که هم باعث التهاب درد گلوپردش بشه هم سرماخوردگیشو کمتر کنه
- انتقال ویروس آبله مرغان
آیا بزرگسالی که به دیدن بچه ۱۴ ساله ای که آبله مرغان گرفته رفته میتونه خودش ناقل ویروسش باشه؟ اگه هست تا چند روز دوری اون بزرگسال از بچه ۳ساله توصیه میشه؟
- لاغری پسر ۵ ساله
سلام
من پسرم پنچ سالش خیلی لاغره. همیشه رنگ صورتش پریده برای دستشویی رفتن خیلی مشکل داره و خودشو میگیره به طوری که اگر صبح دستشویی بخواد بره انو تا بعد از ظهر می گیرد
- قند. کودک
سلام. خسته نباشید آزمایش برا کمبود ویتامین دی مدرسه خواست. ما هم آزمایش کلی گرفتیم دخترم 9ذسالش هست آزمایش رو براتون میارم. فقط یه چیزی. قند رو زده 109 قندش بالا هست این نگرانم کرده ناشتا نبود. نمیدونستم یعنی آزمایش قند هم هست شبش هم مهمونی بود حسابی شیرینی خورد. دلیل میشه یا نه
- مقدار مصرف لیپوزوفر
سلام وقت بخیر ببخشید مقدار مصرف لیپوزوفر برای نوزاد ده ماهه چقدره؟ و اینکه ویتامین دی یک سی سی میخوره اینم جدا باید بخوره؟

