Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- افتادن نوزاد یه ماهه
سلام بچه من تو دستم بود رو تشک آغوشی خاستم بزارم زمین شیرش بدم از رو تشک قل خورد با پشت سر افتاد خیلی میترسم همون لحظه گریه کرد بعد که بغلم گرفتم آروم شد الانم خوابه چکار کنم؟
- شربت آزیترومایسین
سلام وقتتون بخیر. خواهشا راهنماییم کنید. پسرم 7سالشه تقریبا 2ماهه بخاطر الرژی سرفه و کمی خس خس داره، دکتر بردم کلی داروی الرژی و اموکسی کلاو داده، مص ف کرده ولی خوب نشده 2هفته ازمصرف این داروها گذشته میتونم ازیترومایسین 200بدم؟چندسی سی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
- تب واسهال
کودک 7 ماهه ام 2روزه علاوه بر تب ،اسهال خفیفی هم داره و غذا وشیر میخوره فقط روزا سرحاله ولی شبها بی قرار وتب میکنه؟؟؟
- سلام یک دخترسه سال و نیم دارم که یک ماهه ناخن های دستش و پاش انگاردارن می افتن و جدیدزیرش درآمده ولی حالته طبیعی رو نداره والان پنج روزه که قطره کانازول ۱درصدازداروخانه براش گرفتم واستفاده میکنم براش به خاطربیماری کرونا میترسم ببرمش دکتر فقط به دکترداروخانه عکسش رو نشان دادم که این قطره رو داد گفت استفاده کن
- کاکائو
سلام آقای دکتر بچه 17 ماهه دارم میخوام بدونم میتونه کاکائو بخوره یانه ؟ شیرکاکائوچطور
- تب کودک
سلام پسرم ۳۳ ماهشه ۴ روزه تب داره هر دکتری بردم فقط شیاف و آستامینوفن و سیتریزین و سرما خوردگی و آموکسی کلا و دادن ولی الان ۴ روزه تب ۳۸ به بالا داره یکی دوبار ۳۷ اومد با ۳۷ و نیم دیگه خوب نشد بی حاله سرگیجه داره گلوش پره آبریزش بینی داره و اینکه چشاش قرمز میشه و موقع تب بالا دست و پاش یخ میشه
- سرماخوردگی
سلام. شربت سرماخوردگی برای کودک دوسال و نیم با وزن ۱۲ کیلو، هر چند ساعت و چه مقدار بدیم؟
- دوز مصرف آزیترومایسین
سلام مقدار مصرف آزیترو مایسن 200 در کودک 6 ساله و 16 کیلو چقدر است؟
- سلام شبتون بخیر دختر من تقریبا هفت ماهه سرماخورده و گلوش کیپ شده و بزور شیر و فرنی میخوره و 9کیلو هستش چند سی سی آزیترومایسین بهش بدم ک از این حالت نجات پیدا کنه ،البته شربت ستیریزین روزی 2,5سی سی مصرف میکنه ممنون میشم راهنماییم کنید
- وزن کودک
سلام من پسر شش ساله دارم که وزنش نسبت به قدس پایینه و لاغر هست زینک سولفات دادم بهش و وزن یکم اومد بالا و با توجه به قد بلندی که داره و زینک هم شنیدم برای رشد قد هست ایا میتونم دوباره مصرف کنم؟
- تکامل
سلام آقای دکتر پسرم الان چهارده ماهشه اواخر هفته 35بدنیا اومد دوازده ماهگی وزنش 9300قدش 73دورسرش 46 بود از هفت ماهگی نشست ، هشت ،نه ماهگی سینه خیز و چهار دست وپا رفت ،یازده ماهگی به بعد دستشو به مبل و دیوار میگرفت و راه میرفت والان که تو چهارده ماهه راه میره درمورد حرف زدن از یازده ماهگی تا بحال فقط کلمه دده میگه و الان حرف هایی مثل ت ،ب و چیزهای نامفهوم میگه ،با انگشت اشاره هم زیاد اشاره میکنه من چندتا سوال دارم که خواهش میکنم مثل همیشه به من پاسخ بدین 1:رشد جسمی و حرکتی پسرم چطوره؟ 2:در مورد حرف زدنش مشکلی نداره ونیازی هست ببرم گفتار درمانی؟3:رشد ذهنی پسرم چطوره؟ وقتی بهش میگم سرسری سرشو تکون میده ؟کنترل تلویزیون میگیره جلو کانال عوض میکنه ،بهش میگم کلاغ پر کن انگشتشو میذاره رو زمین،چیزی رو بگیر و بده را میدونه،4:اینکه میگن بچه های نارس از نظر هوشی عقب تر و هوش کمتری نسبت به کودکان ترم دارن درسته ؟من خیلی نگرانم میگم نکنه خدای ناکرده پسرم اینجوری باشه 5:در حال حاضر پسر من با یک کودک چهارده ماهه ترم خیلی تفاوت داره میخوام بدونم به وضعیت یه بچه ترم رسیده؟ممنون میشم به سوالات من با بله و خیر جواب بدین چون همیشه درجواب سؤالات من میگین در دوسالگی نرمال میشه و به بقیه میرسه ومن جواب سوالاتم را نمیگیرم ، بازم ممنون
- کودک ۵سال و ۲۰کیلو وزن مصرف آزریتومایسین
شربت آزریتومایسین برای کودک ۵ساله ۲۰کیلو گرم وزن چند روز و چند سی سی استفاده می شود؟
- ویتامین
- دونه چشم
سلام آقای دکتر پسر یکساله ام حدود سه هفتست پشت پلکش یه دونه قرمز زده هفته پیش بردمش دکتر گفت غدد پلکش بسته است این اتفاق میفته یه پماد اریترولیدین داد شبها یکبار بمالم و قطره چشم ولفاستامید هر 6 ساعت بریزم کفتن ده روز بریزم فردا 10 روزش تموم میشه ولی هنوز خوب نشده چیکار کنم آقای دکتر ؟
- سلام هسته هلو قورت دادم
میخاستم ببینم اشکال نداره
- یبوست
سلام دکتر علت یبوست نوزادم میتونه مصرف قرص آهن و مولتی ویتامین مینرال توسط خودم باشه هم شیرمادرمبخوره هم خشک
- تب کودک
سلام و خسته نباشید،پسرم سه سال و سه ماه داره با وزن ۱۵ کیلو و ۲۰۰ گرم،بچه سالمیه خداروشکر،مشکلی نداره،دیروز سرما خورد آبریزش بینی داشت از صبح بهش شربت پلارژن دادم و قطره سدیم کلراید استفاده کردم، به دستور پزشک،تب نداشت،شب که خوابوندمش متوجه شدم تب داره وقتی تب سنج گذاشتم،من چون منتظر تب کردنش بودم،روش پتو نداشته بودم،بعد که اومدم تبش رو با تب سنج بگیرم دیدم پاهاش خیلی سرده،تبش رو گرفتم با تب سنج جیوه آیی ۳۸ و یک درجه بود،همون لحظه که تب سنج رو گذاشتم زیر بغلش،در حالت بیداری به اون تب سنج واکنش نشون میده انگار سردش میشه،چون خواب بود پتو هم نداشت،تب سنج رو گذاشتم زیر بغلش دچار لرز شد،پاهاش خیلی کم،دستاش بیشتر،دستاشو آورد بالا یه کم سفت شد،خواستم دستاشو بگیرم،دیدم یه مقدار سفت شده،فهمیدم لرز گرفته فوری پتو رو انداختم روش،بعد فوری دستاشو پایین آورد خوابید،چند ثانیه این حرکتش طول کشید یه چیزی هم داشت میگفت نفهمیدم چی میگه،چشماش به سمت بالا نرفت،ولی یه کوچولو چشماشو باز کرد سریع بست خوابید،همین کل حالتش بود،بعد من فوری رفتم شربت استامینوفن رو آوردم بیدارش کردم پاشد نشست،شریت رو خورد روشم آبگرم دادم خورد خوابید،حالا من همین رو امروز به دکترش گفتم گفت تشنج نبود؟؟؟منو خیلی نگران کرد،الان سوالم از شما اینه آقای دکتر آیا پسرم تشنج کرده،دکترش منو ترسوند،ممنون میشم جوابم رو بدید،پسرم اولین بار این طوری شده فقطم چند ثانیه بود،حتی گاهی پسرم تب ۳۹ درجه هم داشته بر اثر سرماخوردگی اصلا اینطوری نشده بود،الان به نظر شما این لرز بر اثر تب بوده یا تشنج بوده؟؟؟؟تشکر اگه سوالم رو جواب بدید
- زهرا حضرتی پور تب و اسهال
سلام و عرض ادب و خسته نباشید فراوان آقای دکتر دخترم ۵ سالشه دخترم از دیشب اسهال آبکی میکنه و تب داره تقریبا ۱۵ کیلو وزنشه چه دارویی براش خوبه جایی هستم شرایط دکتر بردن برام سخته چه دارویی وچقد بهش بدم چن ساعت ب چن ساعت ی دنیا ازتون ممنونم لطفا زود پاسخ بدین با تشکر
- مقدار مصرف آزيترومايسين
مقدارمصرف آزيترومايسين ٣٠٠در كودكان
- افتادن ناخن پای کودک 17 ماهه
چقدر احتمال داره افتادن ناخن پای کودکم بخاطر تیروییدش باشه؟؟؟؟

