Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- فاویسم
سلام پسر م 8ماهشه و فاویسم شدید داره وشیر خشک مصرف میکنه سوالو اینه ایا ویتامین سی و کا موجود در شیر خشک و قطره مولتی ویتامین برای فاویسم ضرر داره وایا سویا و ویتامین سی ویتامین کا در سرلاک براش ضرر داره یانه؟ چه نوع مولتی ویتامین و سرلاک بهش بدم. ممنون
- وزن کودک
سلام.دخترم 6ماهشه وزنش 6/5 عادیه.وهمیشه ساکته
- دماغ
سلام بچه ام ده ماهشه از تولد همش گوشاش و دماغش میمالید.الان دیگه گوشاش نمیماله اما گاهی موقع خواب دماغش میماله .یا توی خواب.دماغش طوری نفس میکشه انگار کیپه اما نیگاه میکنم هیچی نیست داخلش قطره میندازم بعد یه نفس آروممیکشه.و آروم میشه علتش چیه؟؟ممکنه از رفلاکسش باشه رفلاکس پنهان داشت
- مقدار مصرف قطره آدوکید
سلام ببخشید می خواستم بدونم به نوزاد ۲ هفته ای خودم که ۲۷۰۰ وزن داره چند بار و هر بار چند قطره باید آدوکید بدم ؟ ممنون
- شیر خوردن نوزاد
با سلام و خسته نباشید نوزاد ۸ روزه ای دارم که داعم درحال خوردن شیر مادر هست و خواب درست حسابی نداره تا اینکه شیرخشک میدم سنگین میشه میخابه علت ولع خوردنش شیر نداشتن بنده هستش؟ چون شیر کم دارم
- تب
سلام آقای دکتردختر4ماه من باورم 5کیلودیروزتب شدید داشت تبش آوردم پایین امادوباره تب میکرد بهش سفیکسیم دارم میدم 5قطره هر12ساعت بنظرشماادامه بدم یاشتباه؟؟؟
- فاویسمی
کودکم هفت ماهش فاویسم داره دادن سرلاک برنج nestle براش خوبه
- شربت ستادین۹
سلام شربت ستادین چندسی سی باید به کودک یک سال وپنج ماهه بدهم؟ایاشربت ستادین برای مواردضروری برگوش دادنوزادکفایت میکند؟
- کارنکردن شکم نوزاد
سلام ببخشید دخترخاله دارم ک ۴روزه شکمش کارنکرده میتونم از شیاف استفاده کنم براش؟؟؟
- سلام دختر من سه ماه و بیست روزشه سه روزه مدفوع نکرده فقط باد شکم داره چکار کنم ؟ گریه و اینا نمیکنه اصلا
سلام
- عفونت ادراري
سلام جناب دکتر گرامي آقاي دکتر من دخترم حدود 20 روز ديگر يک ساله ميشود و بي اشتهايي شديد و اسهال شديد و بد بو گرفته دندان هم داره درمياره شهر خودمان دکتر بردم گفتن ويروسي شده و پودر کيدي لاکت و شربت مترونيدازول دادن براي 5 روز آيا خوب ميشود؟؟؟من احساس ميکنم عفونت ادراري داره تا به حال آزمايش ادرار نگرفتم ازش چندماه پيش خواستم بگيرم و موفق نشدم به همين خاطر ميترسم که از همون 5ماه داشته بوده و خدايي نکرده کليه اش نارسايي گرفته باشه چه کنم؟؟با اين داروهايي که دادن خوب ميشه جناب دکتر؟؟
- سفت بودن شکم نوزاد موقع کار کردن
با سلام اقای دکتر نوزاد هشت ماهه ای دارم که روزی دو دفعه شکمش کار میکند ولی موقع کار کردن خیلی خیلی زور میزند به حدی که قرمز میشود پدر ضمن با شیر مادر تغذیه نمیشود واز شیر خشک نان دو تغذیه میشود لطفا راهنمایی نمایید که چه چیزی به او بدهیم تا خوب شود ممنون
- تيرگي پشت پلك
علت كبودي پشت پلك نوزاد ٨ ماهه چيست؟ در ضمن وزن گيري نوزاد از ٦ ماهگي تا ٨ ماهگي فقط ٢٠٠ گرم بوده (از ٦٩٠٠ در ٦ ماهگي به ٧١٠٠ در ٨ ماهگي رسيده) آيا بايد شير خشك به نوزاد بدهم
- نوسان دمای بدن با مصرف دارو
با سلام وخسته نباشید خدا شما رو برای بچه ها حفظ کنه ممنون از همه ی راهنماییهاتون خیلی مفید هستند پسرم یک هفته مونده تا وارد ۹ ماهگی بشه با وزن ۹ کیلو گرم کمی سرفه و کمی خش خش بینی ونیز کمی ابریزش چشم وبینی دکتر براش اول سفکسیم ۱۰۰ هر ۱۲ساعت ۲ودو دهم سی سی با قطره سرماخوردگی وضدسرفه هر ۱۲ ساعت ۲ونیم سی سی با قطره چشمی جنتا مایسن بعد یک هفته خوب شده بود ولی بازهم بینی خش خش داشت دوباره شربت ازیترومایسن ۲۰۰هر ۱۲ ساعت ۲ونیم سی سی به مدت ۷ روز و شربت زادتین هر۱۲ ساعت ۲و نیم سی سی با پودر مونته کاست روزی یک عدد با آب به اندازه یک قاشق کوچک حل کرده وخورانده شود ولی از آن روز به بعد خوب شد ولی از شروع داروهای مرحله دوم دمای بدنش یک دفعه می شه ۳۷ونیم بعد از ۱۰ دقیقه یک دفعه می شه ۳۶و ۶ در طول روز تمام سرو گردنش عرق می شه این اتفاق بعد از داروها شده چی کار کنم ضمنا تو این طول درمان هرروز خیلی کمی موز و یک عدد بیسکوبیت مادر باشیر له کرده و کمی خرما در فواصل مشخص دادم از این هم می شه یا داروها باعث شدند چون قبلا اصلا این طوری نمی شد همه داروهارو قطع کردم در ۴ روز و موز وخرما وبیسکویت هم نمی دم دوز مصرف داروها برای کودک ۹ ماهه مناسب تو رو خدا راهنماییم کنید خیلی نگرانم ممنونم
- گرفتگی صدا
سلام اقای دکتر پسر من ۵ ماشه دو سه روزه دچار گرفتگی صدا شده یه هفته پیش سرما خورد شربت اموکسی سیلین و اسپری سدیم کلراید و مومتازون مصرف میکرد بهتر شده تب نداره ریه هاشم دکتر گفت مشکلی نداره لما نمیدونم گرفتگی صداش از چیه به شدت هم خارش لثه داره
- کمبودwbc
سلام وقتتون بخیر نوزاد من 9ماهه هس تو آزمایش خونش میزانwBc 5.7 هست و در آزمایش مدفوعش میزان RBc0_1 هست میخواستم بدونم نظر شما چیه خطرناک نیس
- نفخ نوزاد
با سلام نوزاد 5 ماهه دارم که شب تا صبح گریه به علت نفخ داره و اصلا نمی خوابه. گاهی گیش میاد که دفعش ابکی هست و یکم زیاد شده.برنامه غذایی خودم رو رعایت میکنم ک تاتیر روی شیرم نگذاره ولی تاتیر نداشته. پیش متخصص ک بردم داروی کولیتیک و کولیف و رانیتیدین دادن اما تاثیری نداشته. ایا داروی بهتری وجود داره و در غیر این صورت چیکار کنم؟ پیشاپیش ممنون از پاسخگویی
- قطره آهن
با سلام من نوزاد چهار و نیم ماهه ای دارم که از چهار ماهگی قطره آهن را شروع کرده و گاهی چند ساع؟یا روز بعد از مصرف قطره آهن،همراه پنیرک ترشحات نارنجی یا قهوه ای بالا می آورد،آیا طبیعی است یا قطره آهن باید عوض شود؟
- قطره استامینفون
دوتا سوال داشتم قره استامینفون بعد باز شدن تاچه مدت قابل استفادس ، تب بالا ایا نشانه عفونت یا دندان دراوردن
- دخترم موقع غذا خوردن بالا میاره
سلام آقای دکتر خسته نباشید دختر ۸ماهه ای دارم ک اصلا غذا نمیخوره ففط موز و ماست دوست دارد فرنی حریره سرلاک سوپ درست میکنم خوشمزه همهست نمیخوره با ماست میدم بازم میخوره بالا میاره نمیدونم چیکار کنم انگار با برنج و سوپ حتی کته هم درست کردم برنج نمیخوره چیکار کنم۸کیلو هست

