Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تماشای تلویزیون از چه سنی مجاز است
با سلام و عرض متانت و تشکر بابت اینکه دلسوزانه وقت میزارید نوزادی سه ماهه دارم و در حال تربیت با روش دو زبانه هستم و برای این امر نیاز دارم که برخی کارتن های زبان انگلیسی رو به مدت سه ساعت برای فرزندم پخش کنم تماشای تلویزیون تا چه سنی برای کودک ممنوع هست ؟
- تغذیه باشیرخشک
سلام.پسرم ۱۱ماهشه و وزنش خیلی کمه.شیر خشک اپتامیل پپتی میخوره.چون اوایل بالا میاورد.الان بالا نمیاره.میخوام شیرخشکشو عوض کنم؟چی بهش بدم خوبه؟میتونم شیر گاو محلی با اب رقیق کنم بخوره؟
- رشد نوزاد
با سلام و احترام پسر من ۳ ماه و هفت روزشه وزن تولدش 3450 گرم بود و الان 5850 گرم ایا وزنش طبیعی هست یا خیر؟ و اینکه قریب به یکماهه به زور و زحمت یه ذره شیر مادر رو با نق میخوره و خوابشم بشدت سبک. لطفا راهنمایی بفرمایید. وضمنا دو روزی یه ذره شیر خشک گیکوز هم میخوره
- دندان
سلام دکتر پسرم ده ماهو نیم داره و الان دوتا تو هشت ماهگی دوتا دندون پایین در اورد الان لثه درد داره برای دندون های بالا ولی در نیومده مشکلی داره ک انقد دیر داره دندون در میاره یا طبیعیه ممنونم
- یبوست و زور زدن زیاد
نوزاد 3 ماه و20 روزه دارم که بر اثر یبوست زیاد شب و روز گریه می کند و بیبی کر و آب قند و ماساژ شکمی دور ناف با روغن زیتون و چرب کردن مقعد با روغن زیتون انجام گردیده اما نتیجه گرفته نشده است در حال حاضر که شما به مطب نمی ایید راه کاری برای این مشکل به ما ارائه دهید لطفا.در ضمن شیر خشک ببه لاک ای ار مصرف میکند و رفلاکسی میباشد .غذای کمکی میشود داد به کودک.ممنون میشم جواب بدهید
- قطره
سلام آقای دکتر خسته نباشید آقای دکتر میشه یک قطره معرفی بفرماید که ویتامین های مورد نظر و آهن داشته باشه وبرای رشد نوزاد خوب باشه ودیگر نیاز نباشه جدا جدا بگیرم باتشکر از شما
- مدفوع نکردن
سلام نوزاددوماهه ای دارم ۶روزمدفوع نکرده فوق تخصص بردم گفت بعدهفت روزشیاف گلیسرین بده هفته ی پیش دادم دستشویی کردوالان شش روزمدفوع نکرده بازم بعدهفت روزشیاف بدم ضرری نداره دستشویی کنه وچراوقتی شیاف برمیدارم دستشویی میکنه مدفوعه اشم سفت نیس شله چرادیربه دیردستشویی میکنه
- دل پیچه واسهال
سلام خسته نباشید دختر ۱۳ ماهه دارم که از دیروز اسهال گرفته البته اسهال آبکی نیست و کمی رگه های مدفوع داره.از امروز خیلییی بدبو و کرم رنگ شده بردمش دکتر ولی خیلی جدی نگرفتن و گفتن حتما باید آبکی باشه رنگش هم مهم نیست و فقط پروبیوتیک دادن ولی من خیلی نگرانشم چون اشتها و فعالیتش هم کمتر شده البته تو این هفته خودم هم مریض بودم و ویتامین سی و سفیکسیم مصرف کردم.بچم شیر خودم را میخوره چیکار کنم که بهتر بشه
- یبوست
سلام نوزاد دوونیم ماهه شکمش خیلی دیرکارمیکنه بادشکمم داره بومیده ایاشربت نی نی لاکس خوبه چی بدم کارکنه
- غذای کمکی نوزاد
سلام. آقای دکتر نوزاد پنج ماهه ای که غذای کمکی اش از چهار ماهگی شروع شده باید در روز چند وعده و در هر وعده چند سی سی غذای کمکی بخوره؟ چون وزن کمتر گرفته بود از چهار ماهگی فرنی آرد برنج رقیق براش شروع شده بود.
- غذای کمکی نوزاد
سلام اقای دکتر ی پسر ۶ ماهه دارم ک یکی دو هفته ای هست براش غذای کمکی شروع کردم اما اصلا علاقه ای به خوردن نداره دهنشو باز نمیکنه چیکارش کنم وقتی هم ک با کلک بازی دهنشو باز میکنه میزارم دهنش همش اوقش میگیره یاهم تف میکنه از فرنی نشاسته، بیسکویت مادر و پوره ی سیب و موز بهش دادم، چیکار کنم ک یکم غذا بخوره؟؟؟ ایا بزرگتر ک بشه خوب میشه یان؟؟؟؟ ممنون از پاسخگویی شما
- استفاده از دارو
ایا میتونم پماد کالامین برای گزش حشرات برای نوزاد هشت ماه استفاده کرد ضرر نداره براش
- سرلاک
سلام آقای دکتر پسر من 8ماه و هفت روزشه میتونم بهش سرلاک گندم و میوه یا سرلاک گندم و خرما بدم؟ رو خود جعبه سرلاک نوشته 8ماه
- شیر لیدی میل
سلام من میتونم شیر لیدی میل بخورم پسرم یک ماهه هست فاویسم هست اشکال ندارع باقلایی هس
- سلام خسته نباشید دخترم 4ماهشه شکمش دور به دورکار میکنه 2هفته یک بار علتش چیه ممنون میشم جواب بدید
- مقعد نوزاد
سلام من برای نوزاد ۲۰ روزم به دکتر مراجعه کردم دکترم تشخیص داد مقعدش تنگ هست و انگشش و داخل مقعدش فرو کرد و کلی خون اومد و بعد ۲روز نوزادم هنوز موقع دفع ناراحته و گریه میکنه میخواستم بدونم واقعا این کار لازم بوده و مشکلی براش پیش نمیاد؟
- تغذیه نوزاد، شیرخوار و کودک
با سلام.نوزاد چهار ماهه ای دارم که از بدو تولد موقع شیر خوردن اول گریه میکند بعد که کمی خواب الود شد شیر میخورد.البته بهتر شده بود ولی باز همین طور شیر میخورد.در ضمن وزن گیری بهتری دارد و من هم در شیرم مشکلی ندارم.به نظر شما ایراد از کجاست.ممنون از راهنماییتون
- مای بیبی تاریخ گذشته
با سلام خدمت دکتر گرامی
اگر از مای بیبی ای برای نوزاد استفاده کرده باشیم که سه سال از تاریخ آن گذشته بوده چه اتفاقی برا ی نوزاد میافتد؟ - سلام اقای دکتر نوزاد ۲۶ روزهام زیاد سرفه میکنم چه دارویی مصرف کنم
- تب داشت قرص دیازپام ۲ ۱سوم بهش دادم الان عرق کرده واب دهنش میاد

