Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- چین پای نوزاد
سلام وقت بخیر دختر من الان یکسال ویک کاهش ولی الان راه میره موقع تولد سونو لگن شد که مشخص شد هیپ دیپ بود و یه چین اضافه در پای چپ اش هست پوشک دوبل کردیم و مشکل لگن حل شد ولی هنوز چین پاشو برطرف نشده آیا جای نگرانی هست
- متخصص اطفال
باسلام پسر من ۵۴ روزس وزن موقع تولدش ۳۴۰۰ وزن الانش ۴۶۰۰ از روز اول بهش شیرخشک اپتامیل۱ میدم هر دو سه ساعت یک شیشه ۹۰ml، البته سینمم در بین میدم بهش، ولی خوب وزن نگرفته لاغر و ضعیفه مرکز بهداشت گفتن ک کاهش وزن داره میتونم بهش شیر خشک نان بدم شنیدم ک وزن گیری شیرخشک نان بهتره؟ خودم شیرم ب شدت کمه قطره قطره ب زور درمیاد؟ چیکار کنم ک وزن گیریش خوب بشه
- دل درد
سلام اقای دکتر نوزادم ۱۰روزشه الان دو روزه که موقع شیر خوردن گریه میکنه و زور میزنه اما دسشویی نمیکنه باد معده خالی میکنه اما از دسشویی بزرگ خبری نیس چیکار کنم؟
- ادرار نوزاد
باسلام پسرمن الان ۱۸روزش هست و تواین مدت تعداد دفعات ادرارش کمتراز مدفوع هست برون روی زبادی داره اما ادرارش کمتره و رنگ ادرارش زرد هست خواستم بپرسم ایا طبیعی است
- سلام یبوست نوزاد۸ماهه که تقریبا یک ماهه اینطوری شده
سلام خسته نباشید دختر ۸ماهه دارم که یبوست گرفته توی غذاهاش کره میریزم روغن زیتون میریزم لعاب خاکشیر میدم زیاد فایده ای نداره خیلی موقع مدفوع زور میزنه وسه روزی ار دفعه کم کم مدفوع میکنه وباد معده اش که خالی میشه خیلی بو میده مدفوع هاشم بو داره
- دندان
سلام خسته نباشید در دوران شیردهی چه دارویی میتوانم برای دندان درد استفاده کنم که به نوزادم آسیب نزنه
- کم شدن ادرار نوزاد
پسرم 3ماه و 20روزشه دو هفته پیش عمل جراحی کلیه داشته...کلیه سمت چپش مجاری خروجی اش مادر زادی تنگ بود ...دکتر جزینی عملش کردن... خب مشکلی نداشت عمل هم خوب بود ... چند روزی هست سرماخورده ...دو شب هم تب داشت...ولی الان دیگه تب ندارن...فقط حجم ادرارش خیلی کم شده ...روزی یکی دوبار شکمش کار میکنه سبز رنگم هست... به نظر شما آیا کم شدن ادرارش خطر داره یانه
- کم کردن آب بدن
سلام. من فک میکنم پسرم داره آب بدنش کم میشه میتونم بهش پودر او آر اس بدم؟ پسرم سه ماه و نیمه است
- نوزاد ۵ ماه
نوزاد پسر پنج ماهه تا ۲ روز پیش با علافه زیاد شیر رو میخورد و خودش نگه مبداشت شیشه شیر رو ( از روز اول کودکم شیر خشک خورده) ولی امروز از صبح تا حالا شیر رو نمیخوره و بیقراره کلا
- خس خس سینه
سلام خسته نباشیدشربت گریب میکچستربرای جلوگیری ازخس خس سینه واستفراغ پنیری نوزادخوب است؟
- رشد و نمو
با عرض سلام و ادب ..پسرم با وزن تولد ۳۸۵۰دور سر ۳۴/۵و قد ۵۳به دنیا اومد در دو ماهگی از شیر خوردن امتنا کرد و بسیار کم شیر میخورد که دکتر داروی امپرازول تجویز کرد با خپردن دارو بعد از دو هفته اروم شد و شیر خوردنش بهتر ولی به تجویز دکتر دیگری دارو رو قطع کردم دوباره در ۴ماهکی لانسو پرازول به مدت دو ماه بهش دادم که بازم بهتر شد ولی با قطعش وزن گیری کم شد در ده ماهگی وزنش ۸۶۰۰دور سر ۴۵/۵هس علایم زیادی از رفلاکس نداره فقط گاهی دوباره کم شیر میخوره و خیلی خیلی هم لاغر و رنگ زرده اشکال داره دوباره امپرازول رو شروع کنم؟
- بیقراریه نوزاد
سلام .بچه من یه ماه و۴ روزش هست تو ادرارش مشکل داره موقعهدای کمیخواد جیش کنه خیلی گریه میکنه بعدشم تااب روی بدنش نریزم جیش نمیکنه رفتم ختنش کردم ک شاید بهتر بشه ولی بازم همونجوره لطفا میشه بگید مشکله بچه چیه
- جوشیدن شیر
سلام آقای دکتر شیر پاستوریزه باید بعد از رسیدن به نقطه جوش باز هم باید بجوشد؟؟شیر پاستوریزه چه مدت باید جوشیده شود؟؟
- سرفه خلط دار نوزاد ۴۰ روزه
پسرم ۴۲ روزشه. سرفه های خلط دار شدید داره. دکتر براش آیریترومایسین و اسپری دهان و قطره پلارژین و قطره بینی نوشته. آیا خوب میشه با استفاده از اینا
- کم اوردن تنفس در موقع گریه
پسر سه ماه و نیم ما دو بار از گریه شدید با حرص تنفسش در حد قطع شدن رفت و رنگش سفید شد را درمانش چیست؟ ممنونم
- اسهال نوزاد
سلام نوزاد من ۲۰روزشه....روزی سه وعده ۶۰تایی شیر خشک نان میدم همراه با شیر خودم....اما وقتی شیر خشک رو میخوره بلافاصله شکمش کار میکنه یعنی به یک دقیقه نمیکشه...در روز ۶تا۷بار شکمش کار میکنه چکار کنم...قطره پدیا لاکت هم میدم
- پسرم خوب شير نميخوره
پسرم ٣ ناه و نيم داره و شير خشك ميخوره ولي بسيار كم ميخوره و اشتهايي نداره آيا ميتونم شريت زينك بهش بدم؟؟
- دماي اتاق
سلام آقاي دكتر .دماي اتاق نوزاد ٥ ماهه چقدر باشه من ٢٧ درجه رو مناسب ميدونم با يك لباس به دخترم ميپوشونم همسرم به٢٥ درجه ميرسونه آخه دختر من از زماني كه ب دنيا اومده همش عطسه و سرفه ميكنه دكترم بردم گفت سرماخوردگي نيس چكار كنم ؟ممنونم ازتون
- گریه نوزاد
سلام آقای دکتربچم ۴۱روزش شیروقتایی که بیداره نمیخوره.خیلی گریه میکنه.توخواب خیلی حرکت میکنه چیکارکنم؟خس خس میکنه میگه سرماخوردگی نیس
- دندان درآوردن
سلام آقای دکتر،ببخشید کاهش اشتهای شیرخوار ۸ماهه که تازه یه دندون درآورده طبیعیه؟؟؟با قاشق غذای کمکی فرنی وسوپ میخوره،اما از مک زدن شیشه وخوردن شیر خوشش نمیاد سریع دهنشا کیپ میکنه.

