Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تاخیر در واکسن ۱۸ ماهگی
سلام ارز ادب ببخشید اقای دکتر ی سوالی دارم ، پسرم ۱ سال و ۶ ماه و ۱۹ روزشه وقته واکسن ۱۸ ماهگیشه و امشب تب کرده و من نمیدونم ک سرماخورده یا بخاطر دندون دراوردنه، میخواستم بدونم میتونم صب ک شد ببرم واکسن بزنه یا نه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید 🙏🙏🙏
- عمل تنگی مجرا
پسر ۵ ساله ام عمل تنگی مجرا انجام داده ، می خواستم بدانم چند درصد این عمل ها امکان برگشت دارد ؟ دکتری می گفت اگر ادرار کودک خارج از کاسه توالت ریخته شود یعنی تنگی مجرا الان پسر من صاف ادرار می کنه ، نازک هم نیست ، اما گاها علی الخصوص صبح ها هنگام ادرار ، ادار به بیرون از کاسه توالت ریخته میشه ، حجم زیاد و پر فشار (البته خودم فکر کنم چون شب تا صبح برای دستشویی بیدار نمیشه این جوریه) در اواسط روز اگر به فاصله ۳ ساعت بره ادرارش خوبه اما موقعی که ساعت های زیادی نمیره دستشویی بعد ادرار پرفشار میشه و بیرون از کاسه توالت ریخته میشه نوک مجرا بعد از عمل برش زیادی خورده بود اما حالا چند میلیمتر از آن بسته شده (حدود ۴ ماه گذشته ) نوک مجرا همانند قبل سوزنی نیست ادرارش هم به همان صورتیه که توضیح دادم این طبیعی است ؟
- کمخوابی نوزاد ۱۵ روزه
نوزاد ۱۵روزه دارم با شیرخشک تغذیه میشه شبها خیلی کم میخوابه
- دانه های زیرپوستی
سلام وقت بخیر. بچم ۳ سالشه. ۳ روز و نیم تب داشت. الان دو روزه که تبش قطع شده. حدود یک ساعت پیش یهو یه قسمتایی رو صورتش و دست قرمز شد و دونه های زیرپوستی برجسته زد که خارش هم داره. قرمزی ها و دونه ها یهو ایجاد میشن و بعد از چند دقیقه خوب میشن و دوباره یه قسمت دیگه ایجاد میشن. فعلا فقط رو دستش هست. علتش چیه؟ بین تب و دونه ها ارتباطی هست؟ شربتی هست بدم؟
- گريه بيش از اندازه نوزاد قبل از خواب
نوزاد يك ماهه من بيش از حد موقع خواب گريه ميكنه . بعضي وقتا يك ساعت گريه و بي تأبي ميكنه تا بخوابه. گريه هاي زيادش ما رو كم طاقت كرده. نه تنها در شب بلكه روز هم همين طور گريه ميكنه. بعد از گذاشتن موسيقي قنداق كردن و تكون دادن و شير دادن از خستگي بي تأبي زياد خوابش ميبره. البته اين گريه وقتي اتفاق مي آفته كه حالت كامل بيدار داره و مي خواد به خواب بره . اگه خواب الوده باشه و براي خوردن شير بيدار بشه دوباره خودش خوابش ميبره. همه علائم وزن قد شير خوردن بينايي و شنوايي هم چك شده نرمال هست.
- انزيم كبد
نوزاد ١٩ماهه دارم چند روز پيش ازمايش دادم انزيم كبدش 50بود ميشه لطفا راهنمايم كنيد ايا جاي نگراني داره
- دخترم ۴ ماهش رو تموم کرد تا الان۴ بار اونم گه گاه در مدفوعش خلط و رگه خونی دیدم علائم دیگه ای نداره پدی لاکت هم بهش میدم
- باسلام پسرم سرما خورده ابریزش بینی داره وتب هم داره میتونم از ستادین استفاده کنم
- دندون
سلام به دختر ده ماهم قطره میم میدم و بعد اون اب میدمو با یه دستمال پاکش میکنم ولی دندوناش سیاه شدن توروخدا بگید چیکار کنم
- فولیک اسی
سلام آقای دکتر حالتون خوب هست دختر ۱۴ ماهه ی من هراز گاهی یبوست دارد واذیت میشود میشه بهش فولیک اسید یک روز در میان بدم
- داروی ستادین دی
مقدار تجویز برای کودکان چه قدر است
- عفونت چشم وتب ولرز
سلام پسرم چندروز سرماخورده ودوتا چشماش عفونت میزنه بیرون شبها کامل میبنده چکارش کنم دکتر قطره تیرلوز وباکتی ماید نوشته اثرنداره
- بیقرای کودک
سلام ببخشین کودک ما ۶ماهست و یک هفتست خیلی بیقراری وگرییه زیاد میکند غذا هم نمی خورد شیر هم به زور میدهیم
- بدغذایی کودک
سلام پسر من ۸ ماهشه خیلی بد غذا شده یعنی قبلا اینجور نبود الان بجز شیر هیچی نمیخوره حدود دوهفتس بهداشت هم بردمش گفتن وزن اضاف نکرده خیلی نگرانم چی بهش بدم 😔
- غلت نزدون نشستن
سلاممن یک دختر دارم هشت ماهش غلت نمیزنه دست واسه دهنش میبره چیزی به دستش میده مگیره ولی من چیزی واسش می گیرم دست نمیاره واسش ازمایش ام ارای نوار مغزگرفتیم میگه مشکل نداره
- دلدرد
سلام یه بچه دو سال و نیمه دارم اسهال بلغمی گرفته و دلدرد شدیدی داره شربت آندانسترون و دی سیکلومین بهش دادم الان اسهالش برطرف شده ولی دلدرد شدیدی داره یکمی دور نافش قرمز شده چکاری باید بکنم خواهش میکنم راهنمایی کنید علت دلدردش چیه
- اسهال کودک
پسرم یک سال و پنج ماهشه اسهال داره انگار آب میره میشه راهنماییم کنید
- پدی لاکت
سلام آقای دکتر. وقتی بچه آلرژی شد چند روز بهش پدی لاکت بدیم؟ هفت ماهشه
- سلام ی پسر پنج ساله دارم مشکل اسم والرژی داره الان دوهفتس مریضه سرفه های شدید خشک وخلطی داره ی ددر قرص آزیترومایسین خورده خوب نشد الان دوباره تب وسرفه داره دکترش قرص سفکسیم ۲۰۰نوشته خواستم بدونم چن ساعتی چقدبدم خوبه
- دل درد و مدغوع بلغمی 4ساله
سلام آقا ی دکتر دخترم از تا بستان که ویروس دل پیچه و حالت تهوع آمد گرفت بعد از اون موقع هی هراز گاهی دل پیچه داشت بردیم آزمایش گفت توی معدش عفونت هست شربت مترونیدازول داد خورد کمی خوب بود باز هراز گاهی دل درد داره الان مدفوع سفت وبلغمی هست 3ونیم سالش هست چیکار کنم آقای دکتر بد غذا هم هست خوب غذا نمیخوره

