Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شربت گایافنزین
سلام دخترم ۶ماهشه دکتر بهش شربت گایافنزین داده روزی ۳بار یک ونیم سی سی اصلا اعلایم سرماخوردگی یا سرفه نمیکنه دوروز دادم الان دونستم خطرناکه برای نوزاد چکار کنم ممنونم؟
- تب و لرز نوزاد
با سلام ببخشین نوزاد ۳ و نیم ماهه ای دارم که تب و سرفه داشتن که هردوش با دارو قطع شده بودن دیروز باز بدن و سرش گرم بود گریه و بی قراری میکرد با تب سنج دیجیتالی تبشو گرفتم ۳۶.۷ بود تو بغلم گرفتم یلحظه در حد یکی دوثانیه سر و بدنش لرزید ولی هوشیار بود خیلی ترسیدم آیا مشکل خاصی هس؟آیا تب داشته و اون لرز بخاطر چی بوده؟تب و لرز کرده؟خیلی نگرانم.تا شب همش گریه و بی قراری میکرد و نمیخوابید.از شیاف و استامینوفن استفاده کردم و پاشویش کردم.هفته دیگه برا آزماش ادرار دکتر وقت دادن میبرم.اون لرزه نگرانم کرده که چی بوده؟آیا ۳۶.۷ تب محسوب میشه؟ ممنونم آقای دکتر
- خس خس
باسلام.بچه ام شش ماهه هست.1ماه قبل موقعی که بهش قطره آد میدادم پرید توو گلوش از اون موقع به بعد هر چیزی مثل آب یا قطره آهن و فرنی بهش میدم بعدش توو گلوش صدای بزرگ میکنه مثل خلط داشتن یا مثل خس خس و تقریبا بعد 5یا10 دقیقه رفع میشه.اما موقعی که شیر خودم میخوره بعدش اینطوری نمیشه علت چیه؟راه درمانش؟ممنون میشم راهنماییم کنید
- قرص
سلام آقای دکتر وقت بخیر من یه سوال دارم که میدونم در حیطه تخصص شما نیست...منتها فکر کردم شاید جوابش را شما بدانید من یه بچه دارم که متاسفانه سی پی هست و بخاطر همین مسئله خیلی اضطراب و نگرانی دارم و خیلی عرق میکنم داروخانه بهم گفتن قرص ضد تعریق سالویگل استفاده کن روزی دو عدد میخواستم بدونم بنظر شما استفاده طولانی مدت از این قرص عوارضی نداره؟ (من حامله نیستم و شیردهی هم ندارم)
- دل دردنوزاد
باسلام.
تشکرازشما. نوزاد ما 34 روزه ست. زمان تولد وزنش 2/800 والان وزنش دوروبر 3/300. بیشتر وقت ها شیرمیخوره از گوشه دهنش یه کم میاد بیرون. یا بالا میاره. شب ها ساعت ۸ به بعد گریه میکنه، دل درد داره. میخواستم بپرسم چیکار باید کنیم؟ - قرمزی دور چشم
دخترم 6 سالشه تازگیا زیر چشمش قرمز میشه میخواستم ببینم جای نگرانی هست یا نه
- روزانه چند وعده برای کودک یک ساله مصرف شود
پسرم یک سالشه و ریزش بینی دارد آیا این شربت یعنی آموکسی سیلین برایش جواب میده یا نه اگر جواب میده باید روزانه چند بار بهش داده شود
- ریسه رفتن
کودکی داریم یک ساله هنگام گریه کردن نفسش بالا نمیاد به طوری که بدنش کلا شل میشود بزور نفسش بالا میاد لطفا راهنمایی کنید
- سفیکسیم۱۰۰
- استرس حاملگی
با سلام استرس شدید در حاملگی باعث بروز چه مشکلاتی در فرزندم میشود.؟؟؟؟؟؟
- عسل دادن به نوزاد
سلام اقای دکتر من پسرم دوسال وسه ماهشه ولی هنوز هنوز حرف نمیزنه دوستم میگه بخاطراینکه بهش عسل میدی تارهای صوتیش اسیب دیده. واقعیت داره؟؟ من قبل یه سالگیش بهش اصلا عسل ندادم بعدها که از یکسالیش چندماه گذشت دادم باشیر بخاطر اینکه چیزی نمیخوردگفتم بلکه وزن بگیره. حالا دوستم میگه متخصص گفته تابچه حرف نزده نبایدبهش عسل داد بچه نمیتونه اون موقع حرف بزنه. بابای پسرم هم توسه سالگی حرف زده به نظرتون گفتار درمانی لازمه. چندتا کلمه میگه تو بازیهاش مثلا همش میگه ماماماما. ولی هرگز صدام نمیکنه آب نمیگه. میگم هم مثلا بر فلان چیز روبیار گوش نمیده یاشایدهم نمیفهمه نمیدونم.
- رفلاکس
سلام آقای دکتر پسرم سه ماه و ۲۰روزشه شیر نمیخوره فقط تو خواب اونم کم میشه قطره زیتو کید بهش بدم برای اشتهاش؟
- برفک دهان نوزاد
دهان دخترم چند وقته یه چیزایی سفیدی زده دردم نداره قشنگ شیرشو میخوره دکترم بردم خوب نشد
- دلپیچه و کولیک پسرم
سلام آقای دکتر,مامان آرتام مقدم هستم,پسرم الان 35روزشه هفته پیش پسرمو آوردم پیشتون تشخیص کولیک دادین,پسرم هم شیرمادرمیخوره هم شیر خشک ببلاک 1,دلپیچه زیادی داره,بیقراری میکنه با اینکه قطره کولیکید میخوره ولی بازم دلپیچه داره.امکان داره از شیرخشکش باشه؟میتونم شیرخشکش رو عوض کنم؟به نظرتون چه شیرخشکی بدم بهش؟اگه نه قطره ی دیگه ای نمیتونم بهش بدم آروم شه؟
- استفراغ
سلام پسرم ۵ سالش است بعداظهر تا حالا هرچی میخوره بالا میاره چکارکنم
- گرانولوم نافی باید چیکار کرد
۶ ماهه است
- دادن بيسکوئيت مادر برای بچه ۵ ماهه ضرر دارد
سلام آیا دادن بيسکوئيت مادر به بچه ۵ ماهه ضرر دارد لطفا جواب بدین
- شربت
سلام پسرم سرماخورده دکتر براش شربت فارمنتین بی دی 228 داده روش نوشته یک پیمانه 12 ساعت. یک سال وسه ماهشه وزنش 9 ونیم کیلو.. یک پیمانه یعنی چقدر....فرمودین همراه داروهست... خیر همراش هیچی نیست فک کنم داروخونه افتاده یا نداشته متوجه نشدن
- نوزاد کم خواب و بیقرار
با سلام نوزادم با وزن ۳۲۰۰ باقد ۵۱ الان در پایان ۴ ماهگی قرار دارد از روز اول روزا میخوابید شبا برای دلدرد تا صبح بدار بود وگریه میکرد بردیم دکتر گفت دل درد دار ه قطره کولیکیز دادیم با دایمتیکون و عرق نعنا و هربال میکسچراز سه ماهگی به این ور اصلا شبانه روز خوابش کم شده خوابش میاد میخوابه با گریه از خواب بیدار میشه شیر میدی دیگه نمیخوره بیداره تا دوباره خوابش بگیره الان چند شب پیشنهاد دادن با صدای جارو برقی میخوابه هر موقع بیدار داره میشع صدا میزاریم باز خوابش میبره تا خاموش میشه بیدار میشه از سه ماهگی به این ور زیاد دهنش کف میکنه تف میکنه دایم هم در حالت بیداری انگشتاشو تو دهنش میزاره میخوره نق میزنه باید را ببیرمش تا ساکت شه روزی سه بار بال میاره اگه اروعشو نگیریم بردیم دکتر دیفن هیدرامین داده شبی یک سیسی میدیم با اونم بیدار میشه گفتیم شاید گرشنه است شیر خشک وادیم با اونم بعد از چند دقیقه بیدار میشه بین کولیک وریفلاکس گیر کردیم کدومه کی اروم میشه دکتر میگه تا اخر ۶ ماهگی خوب میشه چکار کنیم خوالش خوب شه عمیق با تشکر
- پسرم ناخن هاش از ریشه میاد بیرون

