Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرماخوردگی
سلام پسرم دوماهشه صداش و سینه اش گرفته شده خیلی اذیته نپیدونم چی بهش بدم لطفا کمکم کنید
- تا خوردن گوش
سلام اقای دکتر . نوزاد من هفت ماهش هست موقع خوابیدن گوش هاش تا میخوره چیکار میتونم بکنم ؟
- سرفه خشک
سلام پسر من تازه سه ماهشه و سرفه میکنه و بینیش کیپ شده چه دارویی باید بهش بدم؟ وزنش ۵ کیلوعه
- مدفوع نکردن نوزاد
سلام، آفای دکتر، نوزادم چهل روزه است، الان 5 روزه که مدفوع نکرده، هیچ علائمی از بی قراری یا دل درد نداره، ممنون میشم بابت درمانش راهنمایی بکنید.
- سلام آقای دکتر لطفا کمکم کنید ممنون
سلام خسته نباشید من یه مادرشیرده هستم نوزادم ۷ ماهشه و از شیر خودم و کمی غذای کمکی تغذیه میکنه سرما خوردم و دکتر برام سفازولین و کتورلاک زد و داروهای آزیترو و سرماخوردگی و زینک پلاس داد ولی بعداز سفازولین و کتورلاک من حساسیت شدم و لبم باد کرد که با دگزا حل شد حالا نوزادم کمی دونه های قرمز روی گردن و بدنش زده و میخواستم بدونم این داروها مشکلی نداره بخورم و اینکه لوراتادین میتونم استفاده کنم؟بخاطر عصب کشی دندان هم که کمی عفونت داره هر ۸ ساعت یه آموکسی سیلین و مترونیدازول ۲۵۰ هم میخورم که گفته به مدت ۱۰ روز بخور و الان ده روزش تموم نشده ممنون میشم راهنماییم کنید
- مدفوع نکردن نوزاد
سلام آقای دکتر نوزادم ۴۰ روزه هست و دیر به دیر مدفوع میکنه دو سه روز یکبار مدفوع میکنه میشه راهنمایی کنین ممنون؟
- رفلاکس
باسلام وتشکرازوقتی که میزارین نوزاد سه ماهه ای دارم که از چهل روزگی شیر بیرون میکرد گاهی پنیری گاهی خام دو بارم از دماغ ودهنش بود البته همش بخاطر پرخوری هم بود از بدو تولد زیاد شیر میخورد میخورد یعنی فقط شیر میخورد وگرنه گریه میکردم آروم نمیگرفت فک کنم دل دردم داشت شصت روزگی بخاطر خس خس وآب دهان زیاد بردیم دکتر سونو نوشت ودرسونو نوشته بود هر پنج دقیقه دوبار رفلاکس داره دکتر رانیتیدین داد یک ماه استفاده میکنم الان دربیداری خیلی بهتره ومدت زمان شیردهیم تغییر دادم وبعداز سیرخوردن آروغشو میگیرم،خیلی عمودی نگهش میدارم وراه میبرم وخودم در اینترنت جستجو کردم ورزیم غذایی گرفتم مشکلم الان اینه که بالا آوردنش خیلی کم شده البته وزنگیریش همیشه از متوسط به بالا بوده مشکلی نداشته فقط مسله من اینه که هنوز تو خواب ملچ ملوچ میکنه ،آب دهانش زیاد باعث سرفش میشه ،سکسه میکنه،واینکه روی زمین نمیخابه فقط تو آغوش ما میخابه ساعتها اما حداکثر زمانی که روی زمین میخابه نیم ساعت سریع دستاش میپره وبا ترس بیدار میشه با توجه به اینکه سه ماهه وداره سنگینتر میشه آیا این بخاطر رفلاکسشه که اذیتش میکنه یا عادت شده سطح شیب دار میخابونمش ،باید دارومو عوض کنم؟کی رفلاکس خوب میشه ببخشید طولانی شد
- دور سر نوزاد
سلام اقای دکتر خسته نباشید دخترم موقع تولد دور سرش35/5 بود الان که 9ماه و 12 روزش است شده 42 بنظرم طبق نمودار نیست و کم می باشد لطفا راهنمایی کنید اگر کم است چکار باید بکنم لازم بذکر است تا الان قطره هاش بسیار نامنظم بهش دادم
- اسهال
سلام.پسرم رادمهر کیا که تحت نظر شماست روز یکشنبه به دلیل اسهال پدی لاکت رو شروع کردیم.امروز تقریبا اسهال برطرف شده وبه دفع ۳ بار در روز رسید. اما از عصر دمای بدن 36.8تا ۳۷ درجه شده.ایا باید سفکسیم رو شروع کنم یا مجدد بیاریمش مطب؟۷ ماهه وزن ۹.۵
- خوراندن آب انگور به نوزاد دوماهه
سلام . دخترم دوماه و نیم داره . یکی از بستگان امروز دو قطره از انگور رو تو دهان دخترم ریخت و من دیر متوجه شدم نتونستم کاری کنم دخترم هم خورد . الان حدودا ۴ ساعته خیلی بیقراری میکنه داعم به خودش میپیچه و گریه شدید میکنه ، ممکنه راهنماییم کنید که چیکار کنم . ممنونم
- فاویسم
دخترم مشکوک به فاویسم هست دادن قطره استامینوفن برای واکسن دو ماهگیش ضرر داره یا خیر ؟
- سرماخوردگی
دخترم شش ماهشه سرفه سنگین و تب داره خلط بینی و گلوش و بسته نمیتونه راحت نفس بکشه اسهالم داره
- کج شدن سر
سلام آقای دکتر دخترم ۷ماهشه یه مقدار خیلی کم سر سمت راستش بیرون زده چون از بچگی عادت داشت به چپ می خوابید و من به سختی گاهی به راست می خوابوندمش آیا اشکالی دارد؟ ؟؟خیلی ناراحتم از این پس اگر چند شب به راست بخوابونمش خوب میشه؟؟
- اسهال نوزاد
سلام. خسته نباشیدمن دخترم 55 روزشه.بعد از چهل روزش وقتی ک مدفوع میکرد خیلی بو میداد بعد ک پیش دکتر بردم بهش قطره کولیکز و میکسیچر داد ولی باز هم خوب نشد تا چند روز بعدش ک مدفوعش خیلی شل شد و دوباره پیش یه دکتر دیگه بردم و ایشون شیر منو قطع کردن و دوتا شیر نان اچ آ و ببلاک رو گفتن تا چهارده روز بهشون بدم.الان بعد از یک هفته خیلی تغییر نکرده حالش. هم قطره پدیلاکت بهش میدم هم گریپ میکسیچرو هم کولیکز خیلی نگرانم .هم میترسم شیر خودم خشک شه و هم این ک حال بچم خوب نشه. میشه راهنمایی کنید
- سلام دکتربرای پسر یک ساله ام که اسهال شده بود و وزنش کمه و کم اشتهاس،،،زینک سولفات روزی 2سی سی تجویز کرده،،،سوالم اینه تاکی باید مصرف کنم؟ایا بازم میتونم خودم بخرمش؟یا باید فاصله بدم؟مقدار دوزش باید کم بشه یا نه؟ممنون ازشما
- نوزادنارس
سلام نوزاد هفته ۳۰ بدنیا امده باوزن ۱۳۰۰ گرم دختر... ۲۳ روزه تو NICU بستریه تو این مدت وزن اضافه نکرده همچی خوبه نرماله فقط وزن اضافه نمیکنه مشکلش چیه ؟ ایا طبیعیه؟
- دندان
سلام خسته نباشید اقای دکتر.نوزاد ۵۴ روزه دارم.چند روزیه که جای ۲دندان پایینی به اندازه نقطه سفید شده آفت دهانی نیست.ایا امکان داره به این زودی دندون در اورده باشه؟همش هم میخواد شیر بخوره سینه یا پستونک شیشه رو گاز میگیره.چند روزی هم هست شبها بهانه گیر شده
- تیروئید لب مرز و شانس کم کاری تیروئید
سلام ،آقای دکتر،پسرم رودر ده روزگی بنا به توصیه مرکز بهداشت بردم برا آزمایش تیرویید 4.75=t4=107.66-t3=1.95_tsh زردی هم یازده ونودوچهار،الان پانزده روزشه،آیا نیاز یه آزمایش مجدد تیروئید دارد؟ممنون
- دندون
سلام پسر 4ماهه دارم یک هفته شبهابیقراری میکنه از دهنش اب میریزه مدفوع شبیه خلطی شده دستش مداوم به دهانش میکند میشه علاعم دندون دراوردن باشه ولطفا بفرماییدچکارکنم که کمتر اذیت کنه چون تاصبح من راه میبرم پستانک هم میخورد
- وزن گیری نوزاد۹ ماهه ومادر
باسلام وخسته نباشید، من در دوران شیردهی هستم ،وزنم به وضوح کمتر شده ونوزادم نه ماهه هست، میخواستم بدونم خودم میتونم از شیرخشک استفاده کنم؟ آیا تاثیری دذ وزن گیری خودم و پسرم میذاره؟ یا در میزان شیرهم تاثیرگذاره؟؟

