Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تغزیه نوزادنارس
سلام خسته نباشید ذختره من الان 23روزشه تاریخ تولدش18خرداد98 بوده توی بارداری وقتی سونودادم گفت دخترم توی 30هفته است یعنی وزنش ورشدش اندازه ای بچه ای 30هفته است وشکمش ث9هفته است اماتاریخ بارداری خودم 34هفته بود وگفتن که کیسه ای آبش داره کم میشه اما هیچ آبریزشی نداشتم وبه دستورپزشک 10روز قبل زایمان برام 6تاآمپول بتا توی دوروز زدن وبعد10روز دوباره سونودادم گفتن خونرسانی به جنین قطع شده وبایدسریع ختم بارداری بدن و دخترم به دنیااومد باوزن 1500و12روز توی ان ای سیو بستری شد و باوزن1520مرخص شد الان 10روزی میشه اوردمش خونه و به دستورپزشکش بهش شیرپری نان دادن کناره شیرخودم دورزه پیش که براوزن گیری بردمش دکترگفته اضافه وزنش زیادنبوده 1800وزنش شده ازاون روز تاالان شکمش اصلا کارنکرده دکترش قرص فولیک اسیدداده که 1/4بهش بدم توی اب بخوره انگار ازوقتی قرص روخورده شکمش کارنمیکنه و باکلی فشاروزور زدن ودردکشیدن به صورت خوردخوردمدفوع میکنه پیش یه فوق تخصص اطفال بردمش گفت بهش شیره سوپرامیل بده اما من شنیدم این شیربرای نوزادان نارس نیست حالا نمیدونم چیکارکنم کدوم شیررو بدم بهتره البته بگم که فوق تخصصش گفت بهش دوقاشق چای خوری اب حوشیده سردشده بده بعدباگوش پاکن چرب مقعدشو چرب کن که کردم و شکمش مثل سابق خوب کارکرد الان فقط مشکلم نوع شیرخشکیه که گفتن الان سوپرامیل بدم مشکلی نداره؟
- سلام دخترم ادراش زرد شده
بعد از اینکه قطره پدیا لاکت بهش دادم ادارش زرد شده تأثیر دارو هست یا مشکل دیگری ممنون میشم راهنمایی کنید
- دخترم پنج ماهه شده هنوزم پلک پایینش ورم داره ومدفوعش بی رنگه
- بی قراری
سلام اقای دکتر من معذرت میخوام با سوالات مکررم .اقای دکتر امیرعباس بازم سرما خورد که بیقراری بیش ازحد داره سینش داغون شد وبینیش گرفته تا رو بالش میرارم بچه انگار نفسش کم میشه بلند میشه دماشم میره بالا کمی چیکارکنم اقای دکتر بیارمش مطب ؟نیاز به بستریه یعنی ؟
- دندان
سلام خسته نباشید آیا مصرف مترونیدازول واموکسی سیلین در دوران شیردهی برای نوزاد مضر است
- اگزماویبوست
سلام،ببخشید پسرمن۴ماهشه،از ی طرف یبوست داشت از ی طرف اگزمای صورت،باهررژیمی ک کفتم خوب نشد شیرخشک دارم بهش میدم،واسه نفخش قطره بی بی کر بهش میدم،شکمش روون شده روزی۶،۷بارشکمش کارمیکنه دکترش گفت قطره پدی لاکت۸ساعته بهش بدم،میخاستم ببینم پدی لاکت یا بیبی کر هیچکدومش باعث تشدیداگزما میشه یا ن؟من الان واسه نفخش یاهمون روون بودن شکمش بایدچکارکنم؟کدوم قطره رو بهش بدم؟یااگرباعث تشدید اگزماش میشه کلا قطعشون کنم؟؟
- واکسن یکسالگی
سلام خسته نباشید،دخترم باید به واکسن یکسالگی بزنم اما بخاطر کرونا و بهداشت وضعیفی بدن بعد از واکسن میترسم بیشتر از کرونا که میگن بهداشت رعایت شود،آیا امکان داره بعد از این داستان کرونا بزنم ایراد نداره یک مقدار دیر بشه عیب نداره؟ ممنون از پاسختون
- یبوسیت نوزداد 10 روزه
- مدفوع نوزاد
سلام وقت بخیر من نوزادم 4.5 ماهه ست الان دکتر 10 روزه بی بی کر دو بار در رو 5 قطره هر بار بهش داده و به جز اون آد و نئوزینک و د3فورت میخوره تقریبا هر روز یا یک روز دو روز یک بار مدفوع داره ولی حجم مدفوعش کم شده و فقط یه ذره پوشک کثیف میکنه. این طبیعیه؟ یا باید مدفوع زیاد داشته باشه تا کار کردن شکم حساب بشه؟ نیازی به رفتن پیش پزشک هست؟
- شربت کالپول
سلام .دخترم ۶ماهشه برای تب بعدازواکسن میتونم شربت کالپول بهش بدم؟وزنش ۶و۸۰۰هست چقدربایدازین شربت بهش بدم؟وچندساعتی بهش بدم.
- زور زدن نوزاد 8ماهه
دخترم 8ماهشه و دوسه روزه موقع ادرار زور می زنه آیا عفونت داره
- ناف نوزاد
باسلام لطفاً جواب سوالم بدین من ۲۶/۳سزاریان کردم وحالادخترم ۶ماهشه وتودوماهی بالای نافش با میکنه چه گریه کنه نکنه خودش تکون بده نافش بادمیکنه ودکترسه بابردمش دوتادکترگفت عادیه ویک دکترگفت سنوبده ودادم امروزوتوسنونوشته یک دیفکت به دیامتر۱۳م م درناحیه ناف مشاهده شدکه بامانورروالسالوالوپ روده به داخل دیفکت هرینه میشود (هرنی نافی) مایع ازادشکم ولگن مشاهده نشد
- غده بالای ابرو نوزاد
سلام ببخشید من پسرم ۱۵روزشه یه غده انتهای ابرو راستش هست زیر دست تکون میخوره این منو خیلی نگران کرده میشه بگید باید چکار کنم چجوری این غده خوب میشه
- صورت نوزاد
با سلام
من نوزاد دوماهو نیمه ای دارم.
وقتی از روبه رو به صورتش نگاه میکنم چشم سمت راستش کوچیکتر از چپ هستش و ابروهای بالا پایینی داره.
می خواستم ببینم این شکل درست میشه یا باید اقدامات خاصی انجام بدم. تو سوال قبلی فرمودید باید معاینه شود می خواستم بپرسم تو این جور مواقعدامکان درست شدن بعد از چند ماه وجود دارد؟ - تغذیه
سلام آقای دکتر من ازتون خیلی متشکرم بابت پرسش هایی که میدید واقعا ازتون ممنونم آقای دکتر من بچه ام ۱۵۴روزشه یعنی ۵ماهش تموم شده و داخل ۶ماه هست میخوام بهش فرنی بدم آرد برنج رو با آب و کمی شکر میپذم و میدم دیروز یک قاشق دادم آیا میتونم ادامه بدم؟؟مشکلی نیست؟؟وزنش نسبت به قدش کمه قد ۶۶ وزن ۶کیلو ۵۰۰ ۶۰۰ اگه میشه روزی یکی ۲تا قاشق بهش فرنی بدم تا یک هفته؟بعد یک هفته سرلاک برنج بدم یعنی یک هفته فرنی یک هفته سرلاک آیا ممکنه؟؟
- موهای زاید دستگاه تناسلی نوزاد
با سلام.نوزاد ۵ ماهه بالای ناحیه تناسلیش موهای زائد روییده پزشک معالجش آزمایش هورمونی وتخصصی نوشت انجام دادم جواب مشکلی نداشت.پس علت چیست؟
- تغذیه
با سلام خدمت اقای دکتر نوزاد ی دارم که هشت روز است واردهشت ماهگی شده هر موقع ای که یک تکه نان به دست او میدهیم استفراغ میکند و اصلا نمیتواند بخورد چگونه میتوانیم او را به خوردن نان عادت دهیم غذای کمکی او از هفت ماهگی شروع شده است
- درمان سرفه نوزاد سه ماهه
دخترم سه ماهشه وشبا فقط یخورده سرفه خشک داره چه شربتی میتونم بهش بدم
- صدای مفصل
نوزاد دخترم 4ماه رو تموم کرده چند روزی میشه دست و پای خودش رو تکون میده صدای مفصلاش میاد میخواستم بدونم چیزی بدی نیست
- عفونت ادراری
پسر ۲ماهه ای دارم که بعلت دردشکم ودلپیچه به متخصص اطفال مراجعه کردم ایشون گفتن به احتمال زیاد عفونت ادراری داره توآنالیز ادرار wbc=modaratودرکشت ادرار ۳۵هزار کلنی رشد کرده دکترش میگن باید ختنه بشه عفونت تایید شده،شربت نیتروفورانتیین هم ۱ccهر۸ساعت تا۱۰روز بخوره واقعا نمیدونم باید چه کار کنم....؟؟؟؟

