Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تب
سلام خسته نباشید آقای دکتر دخترم یک سالشه از دیروز صبح تب ۳۸.۳ تا ۳۸.۷ داره آستامینوفن هر ۶ ساعت ۵ سی سی میدم تقریبا ۹ کیلو هستش سرفه نداره اسهال نداره به نظرتون شربت رو ادامه بدم؟شما کی مطب تشریف میارید؟
- ناف
سلام نوزاد من ۱۴ روزشه از نافش خیلی وقته افتاده ولی الان ازش خون میاد
- غذای کمکی
سلام دکتر خسته نباشید ببخشید میشه در غذای کودک شش ماه کمی نمک ریخت؟پسرم سوپ بدون نمک اصلا نمیخوره فقط فرنی میخوره هفته بعد میشه هفت ماه
- واكسن
سلام آقاي دكتر دخترم دهم فروردين واكسن ٦ ماهگيش رو ميزنه از همون روز بدنش ايمن ميشه ؟يعني بدنش ايمنه از هپاتيت بي؟
- سرما
سلام آقای دکترپسرم ده ماهشه آبریزش داره و موقع شیر خوردن یکمی خرخر داره سرفه اصلا نداره.ممنون میشم بگید چی بگیرم براش بیمار خودتون هست
- شیرخوردن شبانه نوزاد
سلام آقای دکتر. پسرم ۶ ماهه است و شیرمادر میخوره. قبلا شبها ۴ الی ۵ ساعت بدون نیاز به شیر خوردن می خوابید و برای شیر خوردن بیدار نمیشد. از چهار ماهگی غذای کمکیش شروع شد. از وقتی غذای کمکیش شروع شده شبها هر ۲ و نیم تا سه ساعت برای شیر خوردن بیدار میشه. شیر میخوره دوباره میخوابه. چرا اینجوری شده؟ مگه نباید تو این سن خوابش طولانی تر میشد؟
- کار نکردن شکم نوزاد
سلام و خسته نباشی پسرم چهار و نیم ماهشه الان بیست روزه شکمش کار نکرده تغذیش شیر مادرشه ولی گاهی با اینکه خیلی گشنشه شیر مادر نمیخوره و به همین خاطر گاهی شیر خشک بهش دادم البته ترنجبین و کمی اب جوشیده که سرد شده دادم یکم شکمش بنظرم ورم داره تو این اوضاع هم جایی نمیشه بردش ممنون میشم بهم بگین چیکار کنم مشکلش حل شه لطف میکنین جواب بدین
- شیر حشکی
سلام نوزاد هشت ماه دارم کلا شیر خودم نخورد شیر خشکی هست از زمان تولد تا الان همش 60سی سی شیر خشک می خورد اون در روز چهار بار تا شب الان غذا دادم نزدیک بیست روزه کلا شیر خشک ترک کرده پستونک می مکد کلا شیر خشک نمی خوره موندم چیکار کنم وزنش 6کیلو هشت ماهش وزن تولد 3300بود
- شیر مادر
سلام دخترم با شیر خودم تغذیه میشد که گاهی خیلی گریه میکرد مثلا یه ساعت تا سه ساعت وقتی شیر خشکش میدادم اروم میشد ...ضمن اینکه ده روز یه بار شکمش کار میکرد الان یه هفته اس که شیر خشک بیشتر بهش میدم چون احساس میکنم شیرم کمه چون وزن گیری خوبی هم نداشته الان که سه ماهو بیست روزشه پنج کیلو و ششصد گرم چهار پنج روزه سه دقه شیر میخور و هی در میاره دوباره سینه را میگیره و سریع در میاره گاهی اروغ داره تا میاد اروغشا بگیرم گرسنه اس و خیلی گریه میکنه و چاره ای جز دادت شیر خشک برام نمیمونه لطفا راهنماییم کنید
- فسفر بالا
سلام ببخشید من نوزادی رو از بهزیستی میخوام به فرزند خواندگی بگیرم.حالا یه سوال داشتم این دخترم دو ماهه هست که انگار در آزمایشات به عمل آمده فسفرش بالا بوده ولی نمیدونم چند بوده.فسفر بالا خطرناک.راه درمان داره.و راه درمانش چیه؟
- دندان نوزاد
سلام خسته نباشید آقای دکتر نوزادم نزدیک ۱۰ ماهشه و یک ماه پیش فقط یک دندان در آورده و دیگه در نیاورده. آیا دلیل خاصی دارد یا طبیعی است؟
- زور زدن نوزاد ۲۵ روزه در خواب و بیداری
بایادخدا.باسلام و احترام. نوزاد ۲۵ روزه که تو خواب زور میزنه و دستاشو میره بالا کنار گوشش و وقتی بغلش میکنیم بهتر میشه. تو حالت بیداری هم گاهی اینجور میشه و صورتش قرمز میشه. شیر مادر هم میخوره و در کنارش روزی دو الی سه بار شیر خشک ببلاک ۱ هم میخوره. قطره کولیکز و پربیوتیک و ویتامین آ د هم میخوره. خواستم لطف کنید راهنمایی کنید چیکار کنیم.ایا چیز مهمی است؟باتشکر
- سلام دخترم ۲۲ماهشه دکتر برای دخترم شربت تیوفیلین جی نوشته میتونم استفاده کنه یانه
- کولیک و رفلاکس
سلام وخداقوت به شما دکتر ارجمندوگرامی نوزاد پسرسه ماهه دارم که کولیک و رفلاکس داره به شدت منو اذیت میکنه وزیاد بیقراره میترسم این ها باعث اختلال رشد شود ایا دارویی هست که برایش معرفی کنید انشاالله در پناه حق سالم باشید شبتون پر نور خدا.
- فاصله زیا شیر خوردن وبیقراری نوزاد۳ماهه
با سلام.نوزادی۳ماهه دارم که تا قبل از واکسن دوماهگی همه چیزش روی نمودار بود اما بعداز واکسن یک روز تمام بالا میاورد بردیم دکتر بهش قطره استامینیفون ودایتیمیکون شربت دمیترون داد بهش دادم بهتر شد اما از اون موقع تا حتلا فاصله شیر خوردنش زیاد شده بین ۷تا۸ساعت بردیم دکتر بهش قطره بی بی کر و متوکلوترامیدو شربت نی نی لاکس داد بهش دادم بهتر شده فاصله شیر خوردنش بین ۳تا۵ساعت شده بعضی اوقات خیلی بیقراری میکنه نمیدونم باید چه کار کنم ایا برای زدن واکسن ۴ماهگی مشکلی نداره
- سرفه نوزاد 20 روزه
سلام نوزاد من 21 روزشه از روز اول تولد عطسه داشت دکتر اطفال گفت معاینش کرد و گفت مشکلی ندارد الان چند روزه سرفه میکنه اونم مرتب نیست مشکلش چیه احتمال داره سرما خورده باشه؟؟
- رنگ ناخن
سلام اقای دکتر رنگ ناخن های نوزادم ته ناخن هاش برصورتی پر رنگ میزنه البته تو هر دستش دوتا ناخنش بیشتر مشخصه ایا طبیعیه
- تب کودک
باسلام کودک ۶ونیم ماه هست الان ۵روزه تب داره ۳۸تا۳۹ میره بدسومین روزهم شروع به اسهال کرده بردین دکترشربت سفیکسیم داد۱۰۰میلی هرروز۲+۵سی سی وهر۴ساعت قطره استامنوفین استفاده میکنیم ولی بااین همه تبش بالا پایین میره ومدفوش شله الان بنظرتون چیکارکنیم بیقراریش بهتربشه الان ۴ روزه شب تاصبح پاشورمیکنم اما بعد۲ساعت بازتب میاد
- مدفوع کودک
با سلام پسرم ۲ ماه و ۱۲ روزشه الان تقریبا چند هفتس ک خودش مدفوع نمیکنه اوایل تا ۱ونیم ماهگی روزانه مدفوع داشت الان ولی بعد هر یه هفته شباف میزارم خاسم بدونم مشکل چیه
- استفراغ
سلام نوزاد چهارماهه دارم که بعداز اینکه شیر (شیرخشک) میخوره بالا میاره دکتر پودر اسومراز داده اما تاثیری نداره شیرخشکش عوض کردم ولی بازم استفراغ میکنه

